Uusioperhejuttua tässä...Miten suhtautuisitte jos miehenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miemie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miemie"

Vieras
vihjailisi nolavaan ja epäkunnioittavaan sävyyn minun eksästä ja lasteni isästä lasten kuulleen.
Lapset 11-ja 14-vuotiaat ja niin isoja että tajuavat nämä vihjailut ja letkautukset.
Eksä on tuurijuoppo ja siksi erokin tuli mutta rakas isä kuitenkin lapsille.Lapset tapaavat häntä silloin kuin ei juopottele ja silloin todella hyvä isä heille.
Muutenkin tämä nykyinen mieheni todella inhottava näissä asioissa.Olen hänelle esim.kertonut henk.kohtaista murheista joita tämän eksän juopoittelu aiheutti ja aiheuttaa joskus vieläkin minulle.Aina riidellessämme nykyisen kanssa hän vetää nämä asiat tavalla tai toisella esille vaikkei riita edes koske niitä.
olen tosi ärsyyntynyt .

Todella typerää, onko miehesi jotenkin epävarma itsestään?
Eikö se ole usein ennemminkin nainen, joka käyttäytyy noin tökerösti... eli sangen ämmämäistä käytöstä...

Ajattelisin, että uudella miehellä on hieman huono itsetunto. Ja olen ollut samassa tilanteessa kuin lapsesi ja ajattelin vain, että harvinaisen typerä ukko. Itse olin 15-vuotias ja riittävän vanha tajuamaan oman isän puutteet ja kyvyt. Äidin uuden miehen mollailut siis meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se mies antoi vain itsestään typerän ihmisen kuvan niillä sanomisillaan.

Eilen vein tytöt tapaamaan isäänsä prisman heseen (itse menin siksi ajaksi kauppaan).
Kun tulimme takaisn mies tokais"Ai,olitte sitten koko perheen voimin hes-burgerissa"
"Oliko xxxx ryypännyt kortin hyllylle kun ei itse voinut tulla hakemaan tyttöjä"

Tänään taas :Jostain työjutusta xxxxx taitaakin olla hyvä hitsaaja ,toisin kun tälläiset tavalliset huonot hitsaajat.
Olin ihan ???ja sanoin siihen että lopeta jo tuo mollaaminen.Tuota on tosi inhottava kuunnella.

Ei ole kokemusta noin päin, olen siis itse äitipuoli mutta en ikinä haukkuisi miehen exää miehen lapsen kuullen! Todella typerää ja ajattelematonta. Tosin ei minun ole tarvinnut sitä haukkua kyllä muutenkaan :D Mutta kyllä tuo olisi keskustelun paikka.. että noin ei vaan voi käyttäytyä ja samalla kun se haukkuu niiden lasten isää niin lapset kokee että myös heitä haukutaan vaikka se ei olisikaan tarkoitus.

mies teki tota ihan samaa. Tosin meillä hieman eri tilanne, että lapsi ei tapaa biologista isää ollenkaan. Mutta mun mies joka siis käytännössä isä lapselle haukkui tätä bio isää mulle jatkuvasti. Musta tuntu että mieheni oli epävarma omasta asemastaan meidän elämässä ja siksi teki tätä. Sanoin hänelle muutaman kerran että nyt riittää en tahdo puhua koko miehestä sanallakaan, ja sitten hän sen lopetti.

Mulle ainakin lapset on tärkeämpiä kuin yksikään ukonretale. Jos nykyinen mieheni haukkuisi isompien lasteni isää edes minulle, olisi hänkin pian ex. Aikuisen ihmisen pitäisi osata itse ajatella, mitä voi suustaan päästää ulos. Mutta varsinkin jos lasten kuulleen...ei hemmetti, todella typerää käytöstä. Puhut sen kanssa jos onnistuu, jos ei muuta tapojaan, niin johan on luupää.

Mulle ainakin lapset on tärkeämpiä kuin yksikään ukonretale. Jos nykyinen mieheni haukkuisi isompien lasteni isää edes minulle, olisi hänkin pian ex. Aikuisen ihmisen pitäisi osata itse ajatella, mitä voi suustaan päästää ulos. Mutta varsinkin jos lasten kuulleen...ei hemmetti, todella typerää käytöstä. Puhut sen kanssa jos onnistuu, jos ei muuta tapojaan, niin johan on luupää.

Eilen illalla oli jääkaapista irronnut joku etupaneeli alhaalta.Olin jo sängyssä ja mies tuli minut hakemaan ja katsomaan sitä.paneeli oli työnnetty j.kaapin sissään ja sanoin että jompikumpi lapsistani on sen sinne varmaan laittanut peloissaan jos tulee jotain sanomista.
mies siihen tokasi ettei täällä ainakaan lapsia lyödä jos sellaista kertovat(Olen kertonut hänelle että joskus eksäni oli humalassa läpsässyt toista lastamme---on siksikin eksä)
Nyt tämä nykyinen sittten kailotti sen suureen ääneen lasten jo ollessa nukkumassa (Ja varmaan kuulivat)
sanoin miehelle etten IKINÄ enää kerro hänelle mitään Eksästäni koska käyttää tällätavoin näitä sanomisiani hyväkseen .
siihen hän meinasi että on se kumma kun muut saavat tehdä mitä haluavat ja kaikki on ok ja jos hän sanoo tai tekee jotain niin hän on oikein kaaamea kaikkien silmissä.
Onkin tavallaan tehnyt nyt jotain anteeksiantamatonta .ottanut vippivelkoja niin että pian koko tämä huusholli on kusessa(selkäni takana)
Katso ketju:Jossa uusperheen rajha-asioista kirjoitin.

palstan kestovinkki: heitä se ukko mäkeen tai laita omat tavarat reppuun ja menoksi. ukkos käyttäytyy vittumaisesti sua ja sun lapsias kohtaan ja lisäks elää sun rahoilla, kun on heitellyt omansa+pikavippirahat taivaan tuuliin. Ei ole oikein, että sun lapset joutuu kärsimään siitä, että isäpuoli ei osaa huolehtia raha-asioista ja sillä on selvästi parin kaapelin kytkökset menneet väärinpäin, kun ei osaa sanomisiaan harkita. Veikkaisin, että teidän elämä (siis sun ja lasten) on paremmin ilman tuommosta ukkoa.

hmmm... sanoisin että on sairaalloisen mustasukkainen. Tuntee suurta epävarmuutta itsestään. Yrittää haukkumalla exääsi tehdä selväksi miten paljon parempi on, eikä ymmärrä että käytöksellään vaan huonontaa asemaansa. Ei ihan henkisesti terveen käytöstä. Kerro miehellesi että olet ihan tarpeeksi edellisessä suhteessa lasten kanssa kärsinyt ja ellei mies pysty hyväksymään menneisyyttäsi niin lasten takia sinun on lopetettava suhde.He eivät ongelmaisesta isästään kaipaa muistutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja SärkynytEnkeli;23417069:
hmmm... sanoisin että on sairaalloisen mustasukkainen. Tuntee suurta epävarmuutta itsestään. Yrittää haukkumalla exääsi tehdä selväksi miten paljon parempi on, eikä ymmärrä että käytöksellään vaan huonontaa asemaansa. Ei ihan henkisesti terveen käytöstä. Kerro miehellesi että olet ihan tarpeeksi edellisessä suhteessa lasten kanssa kärsinyt ja ellei mies pysty hyväksymään menneisyyttäsi niin lasten takia sinun on lopetettava suhde.He eivät ongelmaisesta isästään kaipaa muistutusta.

Tämä huono itsetunto-asia varmaan ainakin pitää paikkaansa.Olen todella kyllästynyt siihen kun aina ja jos tulee riitaa mies vetää kaikenmailman minun asiat menneisyydestä mukaan ja näin satuttaa minua vielä enemmän(asioita joita olen hänelle kertonut ja silloin hän on ollut niiiiin ymmärtäväinen)
Hänellä itsellään ei "niin " moitteeton nuoruus ollut ja koskaan en itse vedä sieltä mitään tähän päivään esille ellei itse niistä halua puhua.En varsinkaan kun riidellään.
Minusta se ei ole rakkautta!

Yhteistyössä