Saan lapselle hoitopaikan syksyksi pienellä valheella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";23414531]kyllä vaan osaa. miksi sitten sanoo että haluaa hoitoon?[/QUOTE]

Ehkä nyt osaa sanoa kun on hoidossa jo ollut mutta tuskin osasi kavereita kaivata siinä vaiheessa kun oli vielä kotona.

[QUOTE="vieras";23414654]Ehkä nyt osaa sanoa kun on hoidossa jo ollut mutta tuskin osasi kavereita kaivata siinä vaiheessa kun oli vielä kotona.[/QUOTE]

Ehkä mun ateistin olisi sitten alettava käymään seurakunnan kerhossa kun muita kerhoja ei täällä tuon ikäiselle ole. Ja lapsiperheitä en tunne. Eli ilman kavereita olisi eskariin asti jos kotona olisi.

[QUOTE="äiti";23414687]Ehkä mun ateistin olisi sitten alettava käymään seurakunnan kerhossa kun muita kerhoja ei täällä tuon ikäiselle ole. Ja lapsiperheitä en tunne. Eli ilman kavereita olisi eskariin asti jos kotona olisi.[/QUOTE]

Muista sitten liittyä myös kirkkoon, noloa käyttää etuja hyväkseen ellei edes kuulu kyseiseen instanssiin.

[QUOTE="vieras";23414729]Muista sitten liittyä myös kirkkoon, noloa käyttää etuja hyväkseen ellei edes kuulu kyseiseen instanssiin.[/QUOTE]

ei ole tarkoitus mennä kerhoon vaan laittaa lapsi hoitoon.

Minä jäin vuodenvaihteessa kotiin ja otin lapsen 4v pois päiväkodista. Hoitaja yritti että enkö jättäisi edes puolipäiväiseksi.
Näköjään riippuu sitten ihan paikasta miten suhtaudutaan.
Meilläpäin toimii kyllä kerhotkin niin että en lasta päiväkotiin jättänyt, siellä hoito on vain pakollisten hommien tekoa, kerhossa saa jo paremmin virikkeitä.

Valehtelin minäkin hiukan, kun halusin lapseni tiettyyn päiväkotiin. Silloin siellä oli vielä vuorohoito ja narrasin tarvitsevani hoitoa pojalle 15 min yli viiden, niin sain pojan sinne minne halusinkin. Hän on normaalisti viiteen saakka hoidossa eli siihen saakka, kun päiväkoti menee kiinni.

[QUOTE="äiti";23414687]Ehkä mun ateistin olisi sitten alettava käymään seurakunnan kerhossa kun muita kerhoja ei täällä tuon ikäiselle ole. Ja lapsiperheitä en tunne. Eli ilman kavereita olisi eskariin asti jos kotona olisi.[/QUOTE]

Kyllä niitä kavereita löytyy, kun vaan kulkee lapsen kanssa. Mutta helppoahan se on hoitoon viedä. Minä en vaan voi ymmärtää.

Kyllä niitä kavereita löytyy, kun vaan kulkee lapsen kanssa. Mutta helppoahan se on hoitoon viedä. Minä en vaan voi ymmärtää.

No kerroppa mullekin mihin sen lapsen kanssa pitää kulkea että kavereita löytää. Meillä kaverit tulevat seurakunnan kerhosta ja Mll kahvilasta. Ei täällä olla missään leikkipuistossa missä ihmisiä näkisi lapsineen, maalla on omat pihat ja kunnan leikkipuistot hyvin kaukana.

pidätkö sä sitten sitä lasta 8 tuntia/päivä siellä hoidossa. Eikö sille riittäisi pelkkä virikehoito. Ei meidän tyttö osaa ainakaan ikävöidä 2,5vuotta päiväkotiin vaan viihtyy kanssani kotona (käy kylläkin virikehoidossa 5tuntia per päivä 10 kertaa kuukaudessa)

[QUOTE="vieras";23414906]No kerroppa mullekin mihin sen lapsen kanssa pitää kulkea että kavereita löytää. Meillä kaverit tulevat seurakunnan kerhosta ja Mll kahvilasta. Ei täällä olla missään leikkipuistossa missä ihmisiä näkisi lapsineen, maalla on omat pihat ja kunnan leikkipuistot hyvin kaukana.[/QUOTE]

No sitten sieltä MLL kerhosta. Tai käydä muutaman kerran siellä kaukana leikkipuistossa, jos sieltä löytyis kavereita, joita voi kutsua omaan pihaan leikkimään. Muskaria, liikuntaleikkikoulua, mitä nyt missäkin on. Niissäkin voi tutustua ihmisiin. Laittaa nettiin ilmoitus. Rupeaa vaikka perhepäivähoitajaksi, saa seuraa lapsille ja vielä vähän rahaakin kaupan päälle. Voihan maallakin naapureihin tutustua ja käydä toisen pihoilla leikkimässä. Ja taitaa se hoitopaikkakin olla kaukana maalla. Samalla vaivalla ajaa leikkikentälle kun hoitoonkin. Miksi pitää tehdä asia niin vaikeaksi?

Eikä ne lapset siitä kärsi vaikka joka päivä ei kaveria olisikaan, jos vaan vanhemmat jaksaa olla lastensa kanssa. Eskarissa ehtii sitten kyllä tutustua ja olla jne.

Minä en voi ymmärtää miksi viette lapsenne vieraitten kasvatettavaksi, JOS kerta mahdollisuus on antaa olla kotona.

Mitä sä sitten ite suunnittelit tekeväsi, kun opinnot on loppu? Maata tyytyväisenä todistuksen kanssa sohvalla? Kai sä nyt töitä tai opiskelupaikkaa haet oikestikin, ettei tarvii huijata? Ihme sakkia...

Ei ole lapsi ollut kuin 6 tuntia päivässä hoidossa kun olen opiskellut. Teidän mielestä pitäisi eskariin asti siis lapsen olla yksin. Kävin aikanaan kun täällä vielä oli mll kerho niin siinä mutta eipä lapsi sieltä kavereita saanut.

Mä "huijasin" samoin. Siis opinnot loppuvat keväällä, mutta laitoin hakemukseen vain nykyisen opiskelupaikkani tiedot. Pakko oli tehdä näin, koska minulla ei ole hajuakaan siitä mitä syksyllä teen. Toivottavasti olen töissä. Hankala oli kuitenkaan työpaikan tietoja laittaa, kun sitä ei vielä ole. Toivon, että lapsi saa syksyllä jatkaa samassa hoitopaikassa olen minä sitten missä tahansa.

[QUOTE="vieras";23415089]Mitä sä sitten ite suunnittelit tekeväsi, kun opinnot on loppu? Maata tyytyväisenä todistuksen kanssa sohvalla? Kai sä nyt töitä tai opiskelupaikkaa haet oikestikin, ettei tarvii huijata? Ihme sakkia...[/QUOTE]

Olen hakenut koko ajan töitä täälläpäin niitä ei vaan ole. Tietenkin jos saan syksyksi opiskelupaikan menen vuodeksi jatkamaan opiskeluja.

No sitten sieltä MLL kerhosta. Tai käydä muutaman kerran siellä kaukana leikkipuistossa, jos sieltä löytyis kavereita, joita voi kutsua omaan pihaan leikkimään. Muskaria, liikuntaleikkikoulua, mitä nyt missäkin on. Niissäkin voi tutustua ihmisiin. Laittaa nettiin ilmoitus. Rupeaa vaikka perhepäivähoitajaksi, saa seuraa lapsille ja vielä vähän rahaakin kaupan päälle. Voihan maallakin naapureihin tutustua ja käydä toisen pihoilla leikkimässä. Ja taitaa se hoitopaikkakin olla kaukana maalla. Samalla vaivalla ajaa leikkikentälle kun hoitoonkin. Miksi pitää tehdä asia niin vaikeaksi?

Eikä ne lapset siitä kärsi vaikka joka päivä ei kaveria olisikaan, jos vaan vanhemmat jaksaa olla lastensa kanssa. Eskarissa ehtii sitten kyllä tutustua ja olla jne.

Minä en voi ymmärtää miksi viette lapsenne vieraitten kasvatettavaksi, JOS kerta mahdollisuus on antaa olla kotona.

Meillä ainakin on käynyt tähän asti, niin että niiden kerhokavereiden kans ollaan yritetty sopia yhteistä aikaa. Näyttää vaan olevan niin, että kukaan muu ei kaipaa lapselleen seuraa (vaikka niin väittävät), koska sitä aikaa ei löydy koskaan. No joo, "ei koskaan" voi olla vähän kärjistetysti sanottu, onhan me käyty yhden kaverin luona leikkimässä viimeisen kahden vuoden aikana 2 kertaa, joista toinen oli sen lapsen synttäreillä....

Meillä matkaa tuonne kylälle (=lähimpään leikkipuistoon) on 10 kilsaa, ja sinnekin pitäis sopia treffit jos haluaa leikkikavereita. Ei nimittäin ole täällä maalla mikään itsestäänselvyys, että siellä ns. "puistossa" on lapsia. Tässä meidän lähistöllä on pari lapsiperhettä, joissa on suunnilleen meidän tytön ikäisiä lapsia, mutta vanhemmat on töissä, eli lapset hoidossa. Ei ole siis päivällä kaveria.

Aion siis viedä esikoisen hoitoon, jos suinkin vaan sille paikan saan. Tähän asti on ollut pph:lla 10 pv kuussa, mun opiskelujen takia. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla ja haluaisin että tyttö sais jatkaa hoidossa, koska ne kaverit on siellä. Hoitoon vieminen sujuu, koska mies on tähänkin asti vienyt töihin mennessään ja tuonut tullessaan. Virikehoitoon vieminen on huomattavasti hankalampaa, koska minä joutuisin vauvan kanssa kuskaamaan. Mietitty ollaan myös vaihtoehtoa, että olis iltapäivät (minä veisin ja mies hakisi töistä tullessaan) virikehoidossa, mutta ei ole mitään järkeä viedä silloin, kun kuitenkin siellä nukutaan päikkäreitä...

Meillä hoitopaikka otettiin pois, koska olen äitiyslomalla ja puutetta hoitopaikoista on. Eli se siitä subjektiivisesta oikeudesta, ei auttanut mitkään perustelut :( Tyttö on nyt 2,5 vuotias ja tarvitsee todellakin leikkikavereita, ei riitä äidin kanssa touhuaminen nyt, kun talossa on tän kuun alussa syntynyt vauva...

[QUOTE="Josa";23414812]Valehtelin minäkin hiukan, kun halusin lapseni tiettyyn päiväkotiin. Silloin siellä oli vielä vuorohoito ja narrasin tarvitsevani hoitoa pojalle 15 min yli viiden, niin sain pojan sinne minne halusinkin. Hän on normaalisti viiteen saakka hoidossa eli siihen saakka, kun päiväkoti menee kiinni.[/QUOTE]

Täällä ainakin on sellainen pula vuoropaikoista, että ellei todellista tarvetta ole, niin siirretään samassa päiväkodissa toimivaan normaaliryhmään. Minusta tuo on jo törkeätä että viedään vuorohoitopaikka sellaisilta jotka sitä oikeasti tarvitsevat vuorotyön takia |O

Tai että viedään kokoaikahoitopaikka sellaisilta jotka sitä oikeasti tarvitsevat työn tai opiskelun takia :snotty:

[QUOTE="Josa";23414812]Valehtelin minäkin hiukan, kun halusin lapseni tiettyyn päiväkotiin. Silloin siellä oli vielä vuorohoito ja narrasin tarvitsevani hoitoa pojalle 15 min yli viiden, niin sain pojan sinne minne halusinkin. Hän on normaalisti viiteen saakka hoidossa eli siihen saakka, kun päiväkoti menee kiinni.[/QUOTE]

Täälläkin normipäikyt menee klo 17 kiinni mutta ovat klo 18 asti jos tarvitsee.

Surullista, että lapsi viihtyy paremmin hoidossa kuin kotona.. :/ Ehkä siinä tapauksessa parempi onkin, että joku muu kasvattaa lapsen, jos kotioloissa ei voi taata parasta hoitoa.

[QUOTE="äiti";23415135]Olen hakenut koko ajan töitä täälläpäin niitä ei vaan ole. Tietenkin jos saan syksyksi opiskelupaikan menen vuodeksi jatkamaan opiskeluja.[/QUOTE]

No sittenhän sä olet työtön työnhakija tai opiskelija, eli tarviitkin hoitopaikan ainakin varalle, jos satut työpaikan saamaan lyhyellä varoitusajalla.

Meilläkin päiväkodista oikein toivoivat että lapseni jatkaisi edelleen hoidossa, vaikka itse jään äitiyslomalle. Onneksi otin kuitenkin lapsen pois hoidosta, koska tämä järjestely on meille niin paljon helpompaa. Ei enää aikaisia aamuherätyksiä ja lapsi saa viettää kiireetöntä kotielämää.

Lapseni 3 v on kyllä sosiaalinen, mutta kyllä mä uskon että täällä kotona oppii ihan samat taidot kuin päiväkodissakin. Uskon että yhtä ihana poika olis, kävi sitten tarhaa tai ei. Meille riittää ihan hyvin kerhot pari kertaa viikossa.

Toki varmaan riippuu paljon lapsestakin. Jos on oikein vilkas tapaus, niin varmasti äidille helpompaa kun lapsi käy välillä hoidossa, mutta ainakin meidän rauhalliselle tapaukselle kotielämä tuntuu kelpaavan paremmin kuin hyvin.

Ajatus että 2,5v. tarvitsee välttämättä kavereita on kyllä hieman outo. Koska alta kolmevuotiashan ei "osaa" varsinaisesti leikkiä kavereiden kanssa.

Tilanne on minulle tuttu. Olen ollut vauvan ja 2,5v:n kotona. Ja ilman kavereita. Ja vauva ei edes ollut mikään helppo, vaan valvotti ja itki myös päivisin. Hyvin molemmat ovat kasvaneet. Nyt on tilanne että syksyllä isommat lähtevät kouluun ja eskariin ja tuo nuorimmainen on syksyllä sen 2,5v. Kyllä minäkin mietin että kuinkahan sitä jaksaa tuota taatiaista "viihdyttää", helpompaa olisi viedä hoitoon. Mutta mitä hyvä lapsi saa täyteen/ylipaikoille puukatusta hoidosta?

Päivät kuluvat kyllä kun vähän panostaa lapsen kanssa olemiseen. Ja jos kaverit ovat illalla kotona, se kyllä riittää lapsen kaverin tarpeeseen. Jaksaa sitten leikkiä lähikavereiden kanssa, kun on ollut kotona äidin kanssa koko päivän.

Harva hoitopaikka nykyään ehtii antaa lapsille muuta hoitoa kun perusjutut. Ovat niin täynnä virikelapsia.

Yhteistyössä