Saan lapselle hoitopaikan syksyksi pienellä valheella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23415804]Surullista, että lapsi viihtyy paremmin hoidossa kuin kotona.. :/ Ehkä siinä tapauksessa parempi onkin, että joku muu kasvattaa lapsen, jos kotioloissa ei voi taata parasta hoitoa.[/QUOTE]

Jee, vihdoinkin järjen ääni! ;)

[QUOTE="äiti";23415118]Ei ole lapsi ollut kuin 6 tuntia päivässä hoidossa kun olen opiskellut. Teidän mielestä pitäisi eskariin asti siis lapsen olla yksin. Kävin aikanaan kun täällä vielä oli mll kerho niin siinä mutta eipä lapsi sieltä kavereita saanut.[/QUOTE]

Ei yksin mutta äidin/isän kanssa?

Mä en käsitä tätä ainaista jauhamista siitä, miten kotona on muka paras. Jos lapsi viihtyy hoidossa, niin mikä tässä mättää? Ei saisi viihtyä? Lapsi menee pilalle?
Kaikki äidit eivät halua touhuta lapsen kanssa 24/7 vaan nauttivat siitä, että saavat vastapainoksi myös jotain muuta, vaikka uraa tai opiskeluja. Palstamammojen mielestä tällaiset äidit eivät lapsia ansaitse, mutta uskallan olla eri mieltä. Oma lapsi on niin paljon muutakin kuin sitä pikkulapsivaiheen touhuamista (jota toki hoidossa olevan lapsen vanhempikin pääsee kokemaan joka ikinen päivä hoidon jälkeen ja viikonloppuisin ja lomilla). Äiti voi rakastaa lastaan ihan hurjasti, vaikka ei viihdykään hiekkalaatikon reunalla. Kun äiti voi hyvin, voi lapsikin hyvin. Päiväkodeissa on hyvä, koulutettu henkilökunta varta vasten antamassa kaiken huomionsa siellä leikkiville lapsille. Kyllä on kurjaa.

[QUOTE="äiti";23416030]tottakai äidin tai isän kanssa mutta ilman kavereita.[/QUOTE]

Joo, mun mielestä lapsen on parempi olla kotona, kun täydessä päiväkodissa. Etsi kavereita kotiin.. Ja nauti ajasta kun lapsi on pieni, kunhan koulu alkaa ei äidin ja isän seura enää niin vaan kelpaakaan. Silloin lapsi todella tarvii jo aina välillä kavereita.

Joo, mun mielestä lapsen on parempi olla kotona, kun täydessä päiväkodissa. Etsi kavereita kotiin.. Ja nauti ajasta kun lapsi on pieni, kunhan koulu alkaa ei äidin ja isän seura enää niin vaan kelpaakaan. Silloin lapsi todella tarvii jo aina välillä kavereita.

mistä niitä kavereita lapselle hommaa?ei ole kerhoja missä käydä ja kaikki äidit ketkä tunnen ovat työelämässä ja heidän lapsensa ovat hoidossa.

Mä en käsitä tätä ainaista jauhamista siitä, miten kotona on muka paras. Jos lapsi viihtyy hoidossa, niin mikä tässä mättää? Ei saisi viihtyä? Lapsi menee pilalle?
Kaikki äidit eivät halua touhuta lapsen kanssa 24/7 vaan nauttivat siitä, että saavat vastapainoksi myös jotain muuta, vaikka uraa tai opiskeluja. Palstamammojen mielestä tällaiset äidit eivät lapsia ansaitse, mutta uskallan olla eri mieltä. Oma lapsi on niin paljon muutakin kuin sitä pikkulapsivaiheen touhuamista (jota toki hoidossa olevan lapsen vanhempikin pääsee kokemaan joka ikinen päivä hoidon jälkeen ja viikonloppuisin ja lomilla). Äiti voi rakastaa lastaan ihan hurjasti, vaikka ei viihdykään hiekkalaatikon reunalla. Kun äiti voi hyvin, voi lapsikin hyvin. Päiväkodeissa on hyvä, koulutettu henkilökunta varta vasten antamassa kaiken huomionsa siellä leikkiville lapsille. Kyllä on kurjaa.

Mielestä on ok jos äiti sanoo ettei jaksa / halua olla lastensa kanssa ja vie hoitoon. Joo ja voi silti rakastaa lastaan jne.

Se ärsyttää kun väitetään että hoitoon vieminen on lapsen parhaaksi. Kavereiden takia lasta ei tarvitse hoitoon viedä.

Ajatus että 2,5v. tarvitsee välttämättä kavereita on kyllä hieman outo. Koska alta kolmevuotiashan ei "osaa" varsinaisesti leikkiä kavereiden kanssa.

Tilanne on minulle tuttu. Olen ollut vauvan ja 2,5v:n kotona. Ja ilman kavereita. Ja vauva ei edes ollut mikään helppo, vaan valvotti ja itki myös päivisin. Hyvin molemmat ovat kasvaneet. Nyt on tilanne että syksyllä isommat lähtevät kouluun ja eskariin ja tuo nuorimmainen on syksyllä sen 2,5v. Kyllä minäkin mietin että kuinkahan sitä jaksaa tuota taatiaista "viihdyttää", helpompaa olisi viedä hoitoon. Mutta mitä hyvä lapsi saa täyteen/ylipaikoille puukatusta hoidosta?

Päivät kuluvat kyllä kun vähän panostaa lapsen kanssa olemiseen. Ja jos kaverit ovat illalla kotona, se kyllä riittää lapsen kaverin tarpeeseen. Jaksaa sitten leikkiä lähikavereiden kanssa, kun on ollut kotona äidin kanssa koko päivän.

Harva hoitopaikka nykyään ehtii antaa lapsille muuta hoitoa kun perusjutut. Ovat niin täynnä virikelapsia.

Aika itsekäs ajattelutapa että kun kaverit ovat illalla kotona niin sitten ängettäisiin heidän seuraansa (oma jaksaa leikkiä kavereiden kanssa kun on päivän ollut äidin kanssa)
Ei tule mieleen ajatella sitä työssäkäyvää perhettä, haluaisivatkohan olla keskenään ja nauttia toistensa seurasta eikä järjestää toisten lapsille virikkeitä?

[QUOTE="äiti";23416122]mistä niitä kavereita lapselle hommaa?ei ole kerhoja missä käydä ja kaikki äidit ketkä tunnen ovat työelämässä ja heidän lapsensa ovat hoidossa.[/QUOTE]

Hoitakaan kauppa ja siivous jne asiat päivisin niin illalla voi sitten leikkiä kavereiden kanssa jos niitä ei päivällä ole.

Miksi näissä ketjuissa aina oletetaan et se hoitopaikka on päiväkodissa? Meillä ainakin tyttö on pph:lla kolmen muun lapsen kanssa. Me ei oltais haluttu luopua paikasta, koska tyttö siellä viihtyy kavereiden kans. Juu, leikkii myös toisten kans vaikka täällä väitetäänkin että 2,5 vuotias ei muka osaa.

meilläkin lapsi on pph.lla ja siellä on 3 muuta lasta. Ollut siellä syyskuusta lähtien ja hyvin viihtyy ja samassa paikassa syksyllä jatkaisi ei edes alle 3v pääsisi päiväkotiin täällä ei alle 3v pääse päiväkotiin.

Ei se pph vältämättä ole sen paree. Yksi ihminen ja 4 lasta, kun te ette pärjää kotona 1 tai 2 lapsen kanssa.. Siis kärjistetysti noin. Ja monesti pph:lla on just näitä pieniä monta. Mitä te kuvittelette hänen ehtivän päivän aikana lapsellenne antaa. No onhan niitä kavereita tietenkin. Niitä pph on niin monenlaisia, ettekä te tiedä mitä siellä päivän aikana tapahtuu, kukaan ei tiedä.

Joo meillä leikki jo yksi vuotiaskin. Mutta sellainen vasta vuoroinen leikki alkaa kehittyä vasta siinä kolmen hujakoilla. Ja äidinkin kanssa voi leikkiä hyvin.

[QUOTE="äiti";23416195]No eipä itä niin paljoa ole että joka ilta tai edes 2krt viikossa joku kävisi sitten jäisi lapsi kokonaan ilman toisten lasten seuraa.[/QUOTE]

No ei 2,5v tarvikaan kavereita joka päivä.

itse olen kotiäidin kasvattama eli näin vasta tosia lapsia kun olin 7v ja menin kouluun. Olin tosi ujo enkä saanut ikinä kavereita vasta aikuisena olen rohkaistunut. En tosiaan halua samaa kohtaloa lapselleni.

Aika itsekäs ajattelutapa että kun kaverit ovat illalla kotona niin sitten ängettäisiin heidän seuraansa (oma jaksaa leikkiä kavereiden kanssa kun on päivän ollut äidin kanssa)
Ei tule mieleen ajatella sitä työssäkäyvää perhettä, haluaisivatkohan olla keskenään ja nauttia toistensa seurasta eikä järjestää toisten lapsille virikkeitä?

No ehkä ne kaverit sitten sanoo jos ovat liian väsyneitä tai on omia menoja. Näin meillä ainakin on menny. Silloin myös kun omat ovat ollet hoidossa.

Yhteistyössä