gluteenitonta tarjottavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glenn

Aktiivinen jäsen
03.09.2010
2 922
1
36
Oliskos kellään mitään vinkkejä mitä vois tarjota huomenna vieraille? Pitäs olla gluteenitonta ja sit suht helppoja tehdä.

Mulla on yks kääretortun ohje, mut siitä pohjasta on tullu vaan niin ohut ku oon joskus koittanu tehdä, ei oikein pysyny kuosissa sit..

[QUOTE="Lilli";23425340]Kurkkaa isomman marketin pakastealtaaseen jos omat taidot epäilyttää.[/QUOTE]

:D Oon tähän asti käyttäny aina noita pakastealtaiden palveluita. Ajattelin, et jos tälläkertaa yllättäis (vieraatkin) ja tekis jotain ihan ite.

Tuo kääretorttu vois olla ihan jees,kuitenkin.

Perus täytekakkukin tulee helposti pelkästä perunajauhosta "yhtäpaljon" reseptinä. Lisäksi esim hyytelökakut/juustokakut voi tehdä helposti, kun tekee pohjan vaikka gluteenittomista kekseistä. Jäätelökakku on aina hyvää ja etenkin lapsille mieleen! Tässä muutamia ideoita vilja-allergisen äidiltä :)

Ite teen normaali ohjeilla, vaihdan vaan jauhot gluteenittomaan jauhoon. Tiedätkö riittääkö pelkkä gluteeniton vai pitääkö olla luontaisesti gluteeniton?
Kääretorttu on helppo, mittaa 4 kananmunaa lasiin, saman verran sokeria, vatkaa vaahdoksi. Lisää perunajauhoja samanverran kuin sokeriakin ja 1 tl leivinjauhetta. Sekoita varovasti vaahtoon ja levitä pellille.

Onko pakko olla joku leivonnainen? Hedelmäsalaatti kinuski- tai vaniljakastikkeen (tai jätskin) kanssa on helppo ja herkullinen..

Mä mietin ihan samaa. Ite olen keliaakikolta kuullut että olisi kiva syödä vieraissa jotain sellaista joka päivänselvästi ei sisällä mitään jauhoja. Vaikka luottaisi miten toisen taitoihin yms yms niin se erehdyksen pelko on aina läsnä koska siitä aiheutuu itselle viikkojen suolistovaivat ja muuta terveyshaittaa.

Mä tarjoaisin katkarapu-tonnikalasalaatin oliiviöljy-tuore sitruuna-kastikkeella. Lisukkeena keitettyjä viiriäisen munia :D Ja makeana just jotain hedelmäsalaattia.