Mitä kertoo miehestä se, että hänellä on käärme lemmikkinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni-kiipelissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni-kiipelissä

Vieras
Tiedän, että tämän perusteella ei ihmisiä pidä luokitella, mutta itseä kummastuttaa. Itse melkeinpä inhoan käärmeitä. Mutta luonnon eläimiä nekin kumminkin. Mutta en vaan ymmärrä miksi niitä hankitaan lemmikiksi. Kertokaapa viisammaat erilaisia syitä siihen ?

Ja miten niille annetaan ruokaa, ei kai sentään eläviä otuksia ?

Oma mielikuvani on tämä: Niitä pitävät ihmiset ovat yleensä sadisteja, jotka nautiskelevat siitä kun heidän lemmikkinsä nappaa avuttoman hiiren tms. Tai sitten ovat olevinaan koviksia ja erikoisuudentavoittelijoita kun ovat hankkineet moisen lemmikin. Itse tuskin voisin nukkua asunnossa, jossa olisi käärme, vaikka olisi millaisessa terrariossa.

Eräällä miehellä, joka hieman kiinnostaa mua, on käärme lemmikkinä. Siksi(kin) kyselen, muutenkin tosin kiinnostaa.

Okei. En tunne ketään, jolla ois käärme lemmikkinä, mutta... :D

Tulee mieleen, että mies on pikkasen nyhverö, joka kuitenkin haluaa hallita jotain, mitä moni kammoaa. Se kenties pönkittää itseluottamusta, antaa puheenaiheita, lisää kunnioitusta. "Vau, etkö pelkää, että se karkaa?"

Ennakkoluuloja ehkäpä, mutta en suin päin tutustelis, vaan olisin varovainen. Ennemmin Pitbull tms, ku käärme.

No ei se mikään nyhverö ole. Iso mies (fyysisesti, henkisesti, olemuksellisesti), äänekäs, tatuointeja, moottoripyörä, kuuntelee raskasta rokkia... ja sit toi käärme. Muuten kaikki kohallaan, mutta toi käärme haittaa...

Ja olin kuulevinani, että se jollekkin sano, että on sille hiiren heittänyt tms... Onko se sitten rikollista. No tolla ukolla on kyllä jotain pieniä hämäräjuttuja kans ollut, mut ei isompaa. Mielestäni sekin on vaan positiivista.

Mun mielestä se kertoo miehestä sen, että sillä on käärme lemmikkinä. Ja sen, että se on jossain määrin sitoutumiskykyinen, kun on kerran lemmikin hoitoon sitoutunut, eikä käsittääkseni ole edes mikään ihan helpoin lemmikki pitää hyvässä hapessa :xmas:

Vakavasti, voiko ihmisen jotenkin syväluotaavasti analysoida lemmikin perusteella? Kuka haluaa laatia mullekin analyysin, jos luettelen lemmikit tähän? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Minni-kiipelissä;23481664:
No ei se mikään nyhverö ole. Iso mies (fyysisesti, henkisesti, olemuksellisesti), äänekäs, tatuointeja, moottoripyörä, kuuntelee raskasta rokkia... ja sit toi käärme. Muuten kaikki kohallaan, mutta toi käärme haittaa...

Ja olin kuulevinani, että se jollekkin sano, että on sille hiiren heittänyt tms... Onko se sitten rikollista. No tolla ukolla on kyllä jotain pieniä hämäräjuttuja kans ollut, mut ei isompaa. Mielestäni sekin on vaan positiivista.

huoh... juu käärmeet syö hiiriä (jopa rottia ja kaneja ja kanojakin), mutta EI ELÄVÄNÄ! Vaan ne ostetaan pakastettuna eläinkaupasta, lämmitetään mikrossa ja annetaan käärmeelle!

Niin että kissan omistajat ovat itsekkäitä kotona kyhjöttäjiä, koiran omistajat sosiaalisia ulkona juoksijoita, kaniinien omistajat nössyköitä pehmoilijoita ja käärmeiden omistajat paholaisia ? Äh ja puh. Jotkut pitävät liskoista ja toiset pehmopupuista, ei lemmikin omistamiselle mitään kaaviota ole. Ehkä käärmeen omistaminen ei tarkoita että mies olisi kauheasti pehmoisen halieläimen tarpeessa, mutta ei se sitäkään tarkoita että hän on joku raamatullinen peto joka käpälöi käärmettään kuin Voldemort konsanaan. En itse ainakaan haluaisi jumittua tämmöiseen ajattelukaavioon että kaikella on joku syvempi merkitys, jotkut eläimet vain kiehtovat toisia enemmän kuin toiset. Muuten, eläinkaupoissa myydään pakastettuja jyrsijöitä joita ostetaan käärmeelle, sulatetaan kotona ja annetaan käärmeen nieltäväksi. Parhaimmillaan käärme ei tarvitse kuin yhden eläimen per viikko. Että näin

Ei käärmeille eläviä yleensä syötetä. Niille annetaan semmosilla pihdeillä sulatettuja hiiriä, rottia tai pupuja. Eikä ne välttämättä syö joka viikko, ennemminkin joka kuukausi. Käärmeen voi myös pistää talviunille pariksi kuukaudeksi vääntämällä lämmöt pois. Ne menee horrokseen. Muuten helppo lemmikki jos on rauhallinen tapaus mutta käärmevahtia on aika hankalaa löytää jos tarttee matkalle päästä. Vaikka se vahtiminen ja hoito on lähinnä veden vaihtamista.
Mä tykkään isommista käärmeistä enemmän. Mun kokemuksen mukaan esim. kuningasboat on tosi rauhallisia ja mukavia kun taas pienet viljakäärmeet sähäköitä, karkaavaisia ja helposti äkäisenä purasevat. Toki mun kokemus rajoittuu muutamaan hassuun yksilöön ja siitäkin on aikaa. Mulla ei oo koskaan ollut omaa käärmettä mutta mä oon ollut kyllä lapsenvahtina =)

No tuota,se kertoo siittä että miehellä on lemmikkinä käärme? Lemmikki se on siinä missä muutkin. Meillä on kolme käärmettä ja ne ovat helppohoitoisia,säyseitä,kauniita. Käärmeille sulatan 8-10 päivän välein rotan/hiiren/tipun,putsaan p*skat pois terrasta ja vaihdan vedet joka toinen-joka kolmas pvä. Ei ne mihinkään karkaa,terrassa meillä lukko,minua ei ole purtu kertaakaan ja nämä otukset ovat yli 6-vuotiaita. Ai niin,ja olen kolmen pienen lapsen 30-vuotias äiti..

Meillä oli kuningasboa kun asuin exän kanssa yhdessä. Käärme aluksi kammoksutti minua, olihan neidillä kokoakin reilu 180cm. Ajan kanssa opettelin kuitenkin elämään käärmeen kanssa ja loppujenlopuksi hoidin käärmettä ihan kuin muitakin elukoita.

Käärme itsessään ei ole kovin vaativa, ruokaa annetaan n. viikon välein. Meidän likka söi 2 jättirottaa 2 viikon välein. Rotat oli pakastettuja ja kuumassa vedessä sulatettuja, eikä niitä oikeastaan edes voi ajatella eläiminä kun ne on vaan sellasia pötiköitä :D . Ruokkiessa toki kannattaa olla tarkkana, sillä vaikka esimerkiksi boa on kuristajakäärme, on sillä sekunninnopeat refleksit kun se hyökkää saaliin kimppuun. Ja meidänkin neidillä oli jo voimaa niin paljon, että jos sinne käsi jää väliin niin murtuuhan se. Kuristajakäärmeellä ei varsinaisia hampaita ole mutta kyllä nekin nysät nippaa, kun käärme tarttuu niillä kiinni... ja mitä elävän ruoan antamiseen tulee, niin se itseasiassa on kakspäinen miekka; käärmeelle saa antaa elävää ruokaa vain äärimmäisissä tapauksissa, joita ovat esimerkiksi käärmeen liian pitkä paastoaminen ja siitä seuraava laihtuminen. Tällöinkin täytyy muistaa, että jyrsijän hampaat ovat käärmeelle äärimmäisen vaarallisia ja yksikin purema voi käärmeen tappaa (tulehduksen kautta). Meillä ei kertaakaan jouduttu antamaan neidille elävää ruokaa ja vankeudessa syntyneet ja eläneet käärmeet hyvin harvoin elävää ruokaa edes vaatii. Kaikki käärmeet kyllä tosin paastoaa, etenkin silloin kun nahanluonti alkaa.

Mun mielestä sun kannattaa suhtauta siihen niin, että miehellä on käärme, koska hän pitää eksoottisemmista eläimistä ja käärme esimerkiksi on helppohoitoisempi kuin esimerkiksi koira. Tämä saattaa olla myös syy valita käärme, kun elämä ei ole niin sidottua siihen lemmikkieläimen ylläpitoon.

Miehestä itsestään yksikään lemmikki, oli se koira tai vaikka elefantti, ei kerro muuta kuin sen, että miehellä on lemmikki ;) ! Käärmettä toki kannattaa arvostaa, eikä sen kanssa ole leikkiminen mutta pelätä ei kannata. Mun suhtautuminen käärmeeseen muuttui vasta asuessani sellaisen kanssa samassa taloudessa ja nyt meille onkin sitten suunnitteilla oma boa ensi vuoden puolella :)

Tsemppiä vaan :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ääh;23481623:
se kertoo sen, että sillä on lemmikkinä käärme.

elävän ruoan antaminen on laitonta.

Pöh! Ja käärmeen tappanen nälkään on sallittua? Käärmeet syövät luonnossakin elävää ravintoa, tietysti myös vankeudessa. Ei sillä ole väliä kuka saaliin pyydystää. Normaalia luonnon kiertokulkua.

[QUOTE="vieras";23481974]Pöh! Ja käärmeen tappanen nälkään on sallittua? Käärmeet syövät luonnossakin elävää ravintoa, tietysti myös vankeudessa. Ei sillä ole väliä kuka saaliin pyydystää. Normaalia luonnon kiertokulkua.[/QUOTE]

Suomen lain mukaan elävän ravinnon antaminen käärmeelle on laitonta paitsi ääritapauksissa, joissa käärme on paastonnut liian kauan ja seurauksena on esimerkiksi laihtuminen!

Suomen lain mukaan elävän ravinnon antaminen käärmeelle on laitonta paitsi ääritapauksissa, joissa käärme on paastonnut liian kauan ja seurauksena on esimerkiksi laihtuminen!

Juu. Jossain oli juuri juttua, että naiset noudattavat melko orjallisesti myös navigaattorin ohjeita. Me miehet teemme mitä tahdomme. Pissaamme vaikka nurmikolle, vaikka sekin on kiellettyä.

[QUOTE="vieras";23481988]Juu. Jossain oli juuri juttua, että naiset noudattavat melko orjallisesti myös navigaattorin ohjeita. Me miehet teemme mitä tahdomme. Pissaamme vaikka nurmikolle, vaikka sekin on kiellettyä.[/QUOTE]

Niin, tässä kun on vain se puoli, että ison jyrsijän hampaat ovat äärimmäisen vahingolliset matelijalle. Mikäli isompi rotta pääsee puraisemaan käärmettä, on edessä tulehdus joka johtaa usein kuolemaan.

Mutta toki, jos tahtoo oman lemmikkinsä sille altistaa, niin tee mun puolesta mitä vaan vain sen takia kun miehille kaikki kielletty on kivaa...

Antaahan se käärmeen yksitoikkoisen elämään jännitystä, että saa välillä eläviä eläimiä. On täysin luonnollista, että käärmeet syövät elävää ravintoa. Kuolleiden eläimien syöttäminen kuulostaa etovalta. Sen näkee siitäkin, että jotkut käärmeet kuolevat mieluummin nälkään kuin syövät kuolleita rottia. Mieskäärmeet varmaankin.

Myös hämäkeille syötetään eläviä eläimiä, eli esim. heinäsirkkoja ja isoimmille hiiriäkin.

[QUOTE="vieras";23481996]Antaahan se käärmeen yksitoikkoisen elämään jännitystä, että saa välillä eläviä eläimiä. On täysin luonnollista, että käärmeet syövät elävää ravintoa. Kuolleiden eläimien syöttäminen kuulostaa etovalta. Sen näkee siitäkin, että jotkut käärmeet kuolevat mieluummin nälkään kuin syövät kuolleita rottia. Mieskäärmeet varmaankin.

Myös hämäkeille syötetään eläviä eläimiä, eli esim. heinäsirkkoja ja isoimmille hiiriäkin.[/QUOTE]

Jep, jep... ehkä sun ois syytä mennä nukkumaan! Vankeudessa syntyneet käärmeet äärimmäisen harvoin kieltäytyvät valmiiksi kuolleesta ruoasta! Ainut etova asia tässä keskustelussa olet sinä omituisine päähänpistoinesi! Kun kerta ihmisellä ei aidosti ole mitään sanottavaa eikä minkäänlaista faktaa käärmeistä lemmikkieläimenä niin silloin yleensä kannattaa olla hiljaa ;)

Öitä!!!

Jep, jep... ehkä sun ois syytä mennä nukkumaan! Vankeudessa syntyneet käärmeet äärimmäisen harvoin kieltäytyvät valmiiksi kuolleesta ruoasta! Ainut etova asia tässä keskustelussa olet sinä omituisine päähänpistoinesi! Kun kerta ihmisellä ei aidosti ole mitään sanottavaa eikä minkäänlaista faktaa käärmeistä lemmikkieläimenä niin silloin yleensä kannattaa olla hiljaa ;)

Öitä!!!

Jaaha, että oikein etova. Tässä taas nähdään, että naisella on käärmeen kieli.

Yhteistyössä