Miten laivalla saa maidon lämmitettyä vauvalle yöllä ja mahtuuko rattailla buffetravintolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laivailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23489325:
tuttipullon lämmitin on melkein ehdoton noille reissuille. maksaa kaupassa jotain 35 euroa. ja sitten niillä rattailla en edes yrittäis tuonne buffaan. ottaisin varmaan auton turvakaukalon mukaan sinne

Meillä on sellaiset rattaat kyl missä tuo kaukalo on irrotettavissa joten se olisi varmaan siellä kätevin. Itse en ole käyttänyt aijemmin kantoliinaa, mut jotenkin on sellainen olo et onko sen kanssa itse kiva syödä.

[QUOTE="imppu";23489370]En nyt tarkoita mitenkään pahalla, mutta miksi? Eihän huoneenlämpöinen ole kylmää. Pääsee vain huomattavasti helpommalla ja meillä poika ei puklinu sitä niin paljoa, entä lämmitettynä...[/QUOTE]

Koska se on vauvan ruoka ja ruoka kuuluu syödä lämpimänä.
Ihan sama kuin se ,että jotkut syöttää huoneenlämpöisiä purkkiruokia lapselle, mutta minä en voisi niin tehdä koska ruuan pitää olla lämmintä. No hedelmäsoseet on erikseen.

Mäkään en tajua, mitä vikaa on huoneenlämpöisessä maidossa. Mutta asiaan. Nuku tuttelipurkki kainalossa peiton alla, niin on lämmintä yölläkin. Toimii, samoin kun se, että ulkona liikkuessa laittaa purkin vaunuihin pussiin vauvan kanssa. Mitään keittimiä en lähtisi roudaamaan mihinkään.

[QUOTE="alma";23489464]Mäkään en tajua, mitä vikaa on huoneenlämpöisessä maidossa. Mutta asiaan. Nuku tuttelipurkki kainalossa peiton alla, niin on lämmintä yölläkin. Toimii, samoin kun se, että ulkona liikkuessa laittaa purkin vaunuihin pussiin vauvan kanssa. Mitään keittimiä en lähtisi roudaamaan mihinkään.[/QUOTE]

Ei siinä mitään vikaa olekkaan en ole niin snonut, mutta minun mielipiteeni on että sen kuuluu olla lämmintä. En itsekkään syö huoneenlämpöistä ruokaa vaan lämmintä tai jopa kuumaa.

[QUOTE="alma";23489464]Mäkään en tajua, mitä vikaa on huoneenlämpöisessä maidossa. Mutta asiaan. Nuku tuttelipurkki kainalossa peiton alla, niin on lämmintä yölläkin. Toimii, samoin kun se, että ulkona liikkuessa laittaa purkin vaunuihin pussiin vauvan kanssa. Mitään keittimiä en lähtisi roudaamaan mihinkään.[/QUOTE]

Ei siinä mitään vikaa olekkaan en ole niin sanonut, mutta minun mielipiteeni on että sen kuuluu olla lämmintä. En itsekkään syö huoneenlämpöistä ruokaa vaan lämmin.

Ei siinä mitään vikaa olekkaan en ole niin sanonut, mutta minun mielipiteeni on että sen kuuluu olla lämmintä. En itsekkään syö huoneenlämpöistä ruokaa vaan lämmin.

Sulla tulee kyllä oleen vaikeeta sen vauvan kanssa, jos liikutte paljon kodin ulkopuolella. Itse olen liikkunut paljon ravintoloissa ja kaupungilla, ja kyllä olisi tuskallista ollut, jos aina olisi pitänyt olla mikroa etsimässä. Ravintoloissa usein saa odottaa melko kauan sitä maidon lämmitystä, ja sitten vielä pahimmilaan pullo tuodaan pöytään höyryävän kuumana. Kärsimättömän vauvan kanssa aika tuskallista.
Tuskin se sun omakaan ruoka on aina esim. 58 asteista, kyllä se lämpötila aika paljon vaihtelee.

Eli hanasta kuumaa vettä johonkin mukaan otettuun astiaan ja pullo siihen hetkeksi. Uskon, että tulee riittävän lämmintä, samaa kikkaa käytettä mm. TYKS:n keskolassa joten toimii. Turhaa haaskata rahoja erilaisiin härveleihin kun vahna kikka toimii ihan hyvin.

Jos sieltä hanasta tulee kuumaa vettä, niin siellä lavuaarissa voi sen pullon lämmittää hanan alla. Ei siinä monta minuuttia mene.

Me ollaan oltu viikkoja mökillä kesällä ilman sähköä ja juoksevaa vettä ja aina sai vauvalle lämpimän maidon jos halusi. Tosin annoin huoneenlämpöistäkin, kun en jaksanut alkaa kaasun kanssa säätämään, mutta siis hanan alla se lämpiää tosi nopeesti.

Oltiin vasta 5kk ikäisen kanssa ja ihan matkarattaat oli ja hyvin mahtu buffettiin,ei ongelmia.Varattiin etukäteen matkasänky hyttiin.
Maitoa pystyy lämmittelemään kahvioissa ja lastenleikkipaikoilla,mutta yöstä en sitten tiedä.Meiilä kun tuo vauva ei juo muutakun huoneenlämpöistä,muuten puklaa.
Kyllä oli yllättävän helppoa vauvan kanssa siellä,hauskaa reissua!!

Yhteistyössä