Opintotuen lakkauttamisesta, mitä väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23505775]No jos omasta mielestäsi tentistä läpipääsemisen perusteella toiset mielletään opiskelijoiksi ja toiset ei, niin olkoon se sitten sinun määritelmäsi.

Johan minä tuossa äsken laitoin linkin, jossa sanottiin, että tutkintoon johtavat opinnot ovat aina päätoimisia.[/QUOTE]

Takerrutko sä nyt tohon? Jos niin surkeesti opinnot menee että hylkyjä tulee jatkuvasti niin eiköhän ole korkea aika harkita haluaako opiskella vaiko eikö. Toisekseen, lautakunnalle pystyy selvittämään ne syyt miksi ei ole kertynyt riittävästi pisteitä, mikäli hyväksyttävä syy löytyy, opintotuki ei katkea.

Mä en puhu kelasta vaan toimeentulotuen näkökulmasta.

Itse olen opiskelija, opinnot menneet lahjakkaasti penkin alle... Masennusta ja muuta, tippunut lähes kaikilta kursseilta pois. Opintotuki lakkautettu n. vuosi sitten, lainat nostettu, ja nyt 6kk ollut sossun + yleisen asumistuen piirissä. Nyt pitäisi osoittaa opiskelun päätoiminen suorittaminen, eli käytännössä pitäisi olla 4,8op/kk, mutta ei ole. Meinaavatkohan lopettaa toimeentulotuen? Pitäisi sinnitellä asumistuella, joka on vain reilu puolet vuokrasta. Vähän tässä pelottaa, että joutuuko taivasalle tai muuta. Halu opiskella on kova, mutta masentuneena ei ole ollut voimia. YTHS:n jonossa roikkunut lähes vuoden, eikä vieläkään kuulu mitään. Mietin vain, että mitä tässä nyt voi tehdä? Töitäkään ei meinaa löytyä, ja jos löytyisi, luulen että opintoni viivästyisivät vieläkin enemmän. Nytkin jo niin pahasti myöhässä että pitäisi kiriä hullun lailla... Saas nähdä.

Yhteistyössä