Miksi äitiysvaatteet on niin hemmetin rumia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kuvotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23508175]Ei millään pahalla, mutta tuo villakangastakki jo paljastaa, ettet todellakaan pukeudu samaan tyyliin mitä itse pukeudun, jotenkin vaan ei kävisi mielessänikään mikään villakangasryijy.

Mutta okei okei. luovutan, sinä tiedät että minulle löytyisi tyyliini äitiysvaatteita, mutta kas kun minä en vaan niitä koskaan löytänyt, varsinkaan sopuhintaan. Ja luojan kiitos ei tarvinnut ostaa, kun ostamalla ihan normaalista mallistosta säästin monet pennit, ne kun menivät päälleni ja ompelutaidon ansiosta sain fiksattua parista farkuistakin odotusajalle sopivat.[/QUOTE]

Ok, hyvä, että sait kuitenkin mieleistä päällepantavaa. Mä kun ymmärsin, että et saanut.
Villakangastakit on muuten aina muodissa, niitä on vaikka minkä värisiä ja mallisia, eikä ne ole ollenkaan sama asia kuin ryijy. Hassua, että trendikäs ihminen ei ole koskaan tullut moista edes ajatelleeksi...

Ja tuo linkittämäni kuva nyt oli vain yksi esimerkki, kaikki vaatteeni eivät suinkaan ole tuollaisia ja tuokin vain sen suuntainen. Tykkään käyttä ämm. istuvia huppareita, unisex-tyylistä, kivoilla yksityiskohdilla varustettua vaatetta. Vaikea kuvailla, mutta hyvin harvoin löytyy tästä maasta oman tyylisiäni vaatteita kuitenkaan.

[QUOTE="vieras";23508197]Mutta minäpä puhun ihan omasta odotusajastani, jos ymmärtäisit ettemme voi puhua kaikki vain tämän kevään mallistosta vaan dotusmallistoista yleensäkin miten kukakin on sen aikanaan kokenut. Kai ymmärrät että kaksplussalla on odotettu vauvaa myös muina vuosina kuin 2011? Ja minä en voi puhua tämän kevään mallistosta kun en todellakaan odota lasta tänä vuonna, eikä mielenkiintoni yllä tutustumaan tämän vuotiseen mallistoon ihan huvin vuoksi. Sitä ei kumoa se, että sinä olet tänä vuonna sattunut näkemään sellaisia mitä minä olisin etsinyt vuonna2006 ja 2007 , se on tänä vuonna jo 4-5 vuotta vähän liian myöhäistä.[/QUOTE]

Eli oliko tuolloin kuitenkin normaalimallistoissa oli esimerkiksi legginssejä ja printtikuoseja? Itse olen ollut myös raskaana vuonna 2007, mutta en kyllä muista millaista tarjonta silloin on yleensä esim nettikaupoissa ollut. Minulla on kuitenkin sellainen muistikuva, ettei tätä leggins/printtipaita-muotia silloin ole kyllä normaalimallistoissakaan.

Eli joo ei viisi vuotta sitten ole millään voinut olla niitä vaatteita, joita nyt on kuvastot pullollaan, muttei kai se niin ollut silloin normaalimallistojenkaan osalta.

katsoinpa juuri huvikseni sen niin muodikkaaksi ja tyylikkääksi väitetyn H&M.n tämän vuoden nettimalliston josta minullekin pitäisi löytyä yhtä sun toista päälle. Siellä piti olla muka lyhyt hame, ja lyhyt hame on jonkunmielestä tuo farkkuhame? Okei 10 senttiä pois, niin hame olisi sitä luokkaa kun itse tykkään.

Farkut on edelleen aivan järkyttäviä kuten 5 vuotta sittenkin, yhtään AINUTTA värikästä printtipaitaa en näe siellä edelleenkään esimerkiksi jollain tekstillä. Sensijaan noita ruusupaitoja ja beesvärisiä röyhelökaapuja on ihan niinkuin silloin 5 vuotta sittenkin. Taas sama pinkkiraidallinen kammotus kuin minunkin aikanani, hirveitä puuvilla paitiksia =(

Oma tyylini paitojen suhteen on kutakuinkin: http://files.hm.com/media/products/A35/DXLA35_79919_08024_44_3594.jpg Ja yhtään vastaavaa en H&M:n osotuspuolella näe tänänkään vuonna, vaikka H&M tunnetu onkin normaalimallistostaan nuista värikkäistä printatuista t-paidoista. Milloinkohan odotuspaitoihin uskalletaan lisätä väriä ja kuvia, kukkien ja raitojen lisäksi.

Ja tuo linkittämäni kuva nyt oli vain yksi esimerkki, kaikki vaatteeni eivät suinkaan ole tuollaisia ja tuokin vain sen suuntainen. Tykkään käyttä ämm. istuvia huppareita, unisex-tyylistä, kivoilla yksityiskohdilla varustettua vaatetta. Vaikea kuvailla, mutta hyvin harvoin löytyy tästä maasta oman tyylisiäni vaatteita kuitenkaan.

Siis tuossahan näkyi vain päällystakkeja? Ja jos noita vaatteita on muutenkin vaikea löytää Suomesta, niin ei kai niitä voi olla helppo löytää äitiysmallistoistakaan.

[QUOTE="vieras";23508231]Eli oliko tuolloin kuitenkin normaalimallistoissa oli esimerkiksi legginssejä ja printtikuoseja? Itse olen ollut myös raskaana vuonna 2007, mutta en kyllä muista millaista tarjonta silloin on yleensä esim nettikaupoissa ollut. Minulla on kuitenkin sellainen muistikuva, ettei tätä leggins/printtipaita-muotia silloin ole kyllä normaalimallistoissakaan.

Eli joo ei viisi vuotta sitten ole millään voinut olla niitä vaatteita, joita nyt on kuvastot pullollaan, muttei kai se niin ollut silloin normaalimallistojenkaan osalta.[/QUOTE]

Printtipaidat on ollut aina jos ei muodissa niin ainakin myynnissä runsain valikoimin. Niitä normaalipuolella on myyty joka vuosi siitä asti kun olen 14 kesäisestä asti H&M:llä asioinut, samoin seppälässä, veromodassa, onlyssä, tähän 25v ikään saakka :) Varsinaista maailman huippumuotia en niinkään seuraa, eli tätä kukka-röyheöä- pitsi-pastellikautta en ole omaksunut tänäkään vuonna.

No joo, jos haluaa unisex-tyyliä ja erivärisiä kauluspaitoja, niin uskon että on vaikea löytää. Kun vielä pitäisi olla omalle vartalomallille istuvaa. Onnekseni mulla on kotoisa olo naisellisessa, vaikka ei mullakaan pahemmin röyhelöitä ja varsinkaan roosaa ole, mutta naiselliset linjat.
Silti en löydä mekkoa juhliin.. help? :D Pituus polveen tai yli mielellään.

[QUOTE="vieras";23508262]katsoinpa juuri huvikseni sen niin muodikkaaksi ja tyylikkääksi väitetyn H&M.n tämän vuoden nettimalliston josta minullekin pitäisi löytyä yhtä sun toista päälle. Siellä piti olla muka lyhyt hame, ja lyhyt hame on jonkunmielestä tuo farkkuhame? Okei 10 senttiä pois, niin hame olisi sitä luokkaa kun itse tykkään.

Farkut on edelleen aivan järkyttäviä kuten 5 vuotta sittenkin, yhtään AINUTTA värikästä printtipaitaa en näe siellä edelleenkään esimerkiksi jollain tekstillä. Sensijaan noita ruusupaitoja ja beesvärisiä röyhelökaapuja on ihan niinkuin silloin 5 vuotta sittenkin. Taas sama pinkkiraidallinen kammotus kuin minunkin aikanani, hirveitä puuvilla paitiksia =(

Oma tyylini paitojen suhteen on kutakuinkin: http://files.hm.com/media/products/A35/DXLA35_79919_08024_44_3594.jpg Ja yhtään vastaavaa en H&M:n osotuspuolella näe tänänkään vuonna, vaikka H&M tunnetu onkin normaalimallistostaan nuista värikkäistä printatuista t-paidoista. Milloinkohan odotuspaitoihin uskalletaan lisätä väriä ja kuvia, kukkien ja raitojen lisäksi.[/QUOTE]

Mutta eihän siellä odotuspuolella tarvitsekaan olla kaikkea samaa, kuin normaalimallistoissa. Tuolla hm:llä on vaikka miten paljon printtipaitoja, jotka käyvät ihan varmasti myös raskaana oleville. Mikä vika on esim tässä:

http://files.hm.com/media/products/B61/MLA55_3567_019R_82883.jpg

Ja tuo hame on polven yläpuolelle ja haluat siis vielä 10 senttiä pituudesta pois?

Mä oon opiskelija joten onneksi mun ei tarvi hirveän tyylikkäästi pukeutua, en oo ostanut YHTÄÄN mammavaatetta (vkoja 30!)

Esim: lindex, seppälä, kappAhlilta ostan L-XL koon tunikoita, kietaisupaitoja, muutama villapaita, topit ja t-paidat koossa L-XL.. housuina käytän mm. veromodan, piecen legginssejä koossa M/XL (farkuissa XL, trikoot M:t) :) ja hyvältä näyttää! ;)

Vaikea kuvailla vapaa-ajan vaatetustani, yritin kyllä etsiä kuvia, mutta ei oikein löytynyt. Hieman vaikutteita hipster-tyylistä, ei kovin romanttista eikä liian aikuismaistakaan, mutta ei teiniäkään:D Väreinä esim. teräksenharmaa, oliivinvihreä, luonnonvalkoinen.

Töissä saan kenttähommiin vaatteet kyllä valtion puolesta ja hyvin sopivatkin, kun ovat miesten kokoa hyvin pitkälti. Toimistohommiin nyt vaan pitäisi löytää vielä fiksua vaatetta. Neuletakit ei oikein sovi ja löytämäni jakutkin tuppaavat olemaan siinä rajoilla, voiko niitä laittaa. Neutraaleja työvaatteita on aika vaikea löytää äitiysosastolta.

Apua, tunnetaankohan me toisemme? Tekstisi perusteella voisimme hyvinkin työskennellä samassa organisaatiossa ja tyylisikin, ainakin tuon linkin perusteella vaikuttaa kovinki samantyyliseltä kuin minunkin. Olen siis se "vieras" joka kertoi olevansa valtion virkamies.

[QUOTE="vieras";23508283]Printtipaidat on ollut aina jos ei muodissa niin ainakin myynnissä runsain valikoimin. Niitä normaalipuolella on myyty joka vuosi siitä asti kun olen 14 kesäisestä asti H&M:llä asioinut, samoin seppälässä, veromodassa, onlyssä, tähän 25v ikään saakka :) Varsinaista maailman huippumuotia en niinkään seuraa, eli tätä kukka-röyheöä- pitsi-pastellikautta en ole omaksunut tänäkään vuonna.[/QUOTE]

Entä leggins/pillifarkku-muoti?

[QUOTE="vieras";23508324]Mutta eihän siellä odotuspuolella tarvitsekaan olla kaikkea samaa, kuin normaalimallistoissa. Tuolla hm:llä on vaikka miten paljon printtipaitoja, jotka käyvät ihan varmasti myös raskaana oleville. Mikä vika on esim tässä:

Ja tuo hame on polven yläpuolelle ja haluat siis vielä 10 senttiä pituudesta pois?[/QUOTE]

Eihän tuossa ole mitään samaa eikä sinne päinkään samaa tyyliäkään, kuin mitä ap:n linkittämässä kuvassa.

[QUOTE="vieras";23508262]
Oma tyylini paitojen suhteen on kutakuinkin: http://files.hm.com/media/products/A35/DXLA35_79919_08024_44_3594.jpg Ja yhtään vastaavaa en H&M:n osotuspuolella näe tänänkään vuonna, vaikka H&M tunnetu onkin normaalimallistostaan nuista värikkäistä printatuista t-paidoista. Milloinkohan odotuspaitoihin uskalletaan lisätä väriä ja kuvia, kukkien ja raitojen lisäksi.[/QUOTE]
Eikö tää menisi sulle normaalipaitana sen mahan päälle? En ole ainakaan itse ajatellut mitään äitiyspaitoja hankkia kuin äärimmäisessä hädässä, normaalit saa mennä siihen asti :D

[QUOTE="vieras";23508324]Mutta eihän siellä odotuspuolella tarvitsekaan olla kaikkea samaa, kuin normaalimallistoissa. Tuolla hm:llä on vaikka miten paljon printtipaitoja, jotka käyvät ihan varmasti myös raskaana oleville. Mikä vika on esim tässä:

Ja tuo hame on polven yläpuolelle ja haluat siis vielä 10 senttiä pituudesta pois?[/QUOTE]

Kyllä. 10 senttiä hameesta pois, niin voisin legginsien kanssa pitää. No senhän mä aikaisemmin totesin, että onneksi useimmalle mahtuu muut kuin odotusvaatteet, koska ne odotusvaatteet eivät ole minun makuuni, pääni ei kestäisi pukeutua 9 kuukautta sellaisiin.

Ja tosiaan viimeisella raskauskuukaudelle olisin joutunut ostamaan xl kokoisen t-paidan normaalilta osastolta, että olisi mennyt silloin päälle. Ei sekään kivalle näytä, päinvastoin, teltalta näyttää että tuntuu. Oman kokoiset tai pari kokoa isommatkaan kun eivät vatsaa peitä ja kiristää inhottvaasti, mutta roikkuu selästä yli takapuolen ja hihat tuntuu jumalattomilta tunneleilta kapeissa käsivarsissa.

Siksi odotuspuolella saisi olla istuvia t-paitoja kuvioinnilla, siten että mahan kasvu on otettu huomioon kuitenkin oman koon vaatekoon mukaan. Siten ettei tarvitsisi ostaa niitä normipuolen roikkuvia Xl- kokoja. Onhan tuolla odotuspuolella nytkin yksivärisiä mustia ja pinkkejä t-paitoja, mutta onkohan se niin kovin syntistä lisätä niihin joku väripläntti piristeeksi.

Eikö tää menisi sulle normaalipaitana sen mahan päälle? En ole ainakaan itse ajatellut mitään äitiyspaitoja hankkia kuin äärimmäisessä hädässä, normaalit saa mennä siihen asti :D

Jos normaali koko on 32-34, niin ei se kyllä mahdu mahan päälle mitenkään, ellei hanki monta numeroa isompaa kokoa, jolloin paita ei enää istu rintakehästä eikä hihoista varsinkaan.

En ymmärrä miten kenelläkään voi tänä päivänä olla ongelmaa ettei löydä raskaana hyvännäköisiä vaatteita koska ihan tavallinen naistenmuoti on niin äitiysvaatteiksi sopivaa. Housut nyt ei tietenkään mahdu välttämättä mutta yläosat kyllä.

Olen käyttänyt ihan normaaleja vaatteita koko raskausajan, paitsi housuja olen muutamat ostanut mammamallistosta.
Noilla äitiysvaatteilla on kuitenkin niin pienet markkinat, että ei kannata kovin isoja valikoima Suomen markkinoille tuoda, joten tuodaan vain ne mahdollisimman "kaikkia miellyttävät" ja neutraalit mallit.

Mulla on 4 äitiysvaatetta (tai no yhet suorat housut lisäksi mutta en oo käyttäny), mamaliciouksen farkut ja sit hm:ltä rennot kotihousut, ja 2 peruspaitaa, lyhythihainen ja pitkähihainen. Ja ihan tavallisillaki paidoilla oisin pärjänny, kunhan ei aivan slurp-mallia ja on riittävän pitkä ja joustaa. Et oikeastaan vaan housut on tarvinu olla äitiysmallia.

Oisin varmasti ostanu jotain äitiysmallin puseroita muitaki, mut kun ne kaikki on niin älyttömän pitkiä. Tuommonen tiukka peruspaita pysyy riittävän ylhäällä, mut neuletakit, tunikat ym, niissä ois helma liki polvissa asti.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä