Millainen nainen kehuu miehensä palkalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23526736]niin, sehän on täysin poissuljettu vaihtoehto että kaverisi vaan sattuu olemaan kiinnostunut niistä teknisistä laitteista ja siksi niistä vouhottaa... ihmiset tuppaavat puhumaan itseään kiinnostavista asioista.
en minäkään koe että joidenkin tuttavieni esitelmöinnit kuudensadan euron hiuslisäkkeistä, vuittonin speedysta ja toistasataa maksaneista tekokynsistä ja tekorusketuksista olisivat jotain mua kohtaan suunnattua brassailua. ne vaan sattuvat olemaan asioita joita kyseiset ihmiset pitävät tärkeinä ja joista pitävät. :o[/QUOTE]

Minusta myös olisi vähän niin, että pitäähän se kuulijankin "ottaa vastuu" miten toisen puheita vastaanottaa. Jos haluaa ajatella negatiivisesti, tulee varmaan ekana mieleen se kehuminen ja brassailu ja tässäkin ketjussa tarjottiin sitä suosittua kateellisuutta perimmäiseksi syyksi näille kehumisille ja brassailuille. Jospa ajattelisi vähemmän kielteisesti ja ottaisi toisen kertomukset ihan vain toisen elämän hyvien asioiden esilletuomisena?

Alkuperäinen kirjoittaja Täh;23526720:
Tässähän se taas nähdään, miten naisen panosta arvostetaan. Kaiken sen lisäksi mitä tekee kotona sillä välin kun mies paiskii töitä, pitäisi sitten vielä tienata jollakin ajalla saman verran rahaakin. Ai niin, ja lapsiahan ei silti saisi laittaa liian pieninä päivähoitoon. Todella vääristynyttä ajattelua.

Jos yli 10 vuotta vetää kotona lonkkaa pelkän yhteiskunnan tuen varassa, niin en kyllä kovin suuresti arvosta.

[QUOTE="aloittaja";23526772]Jos yli 10 vuotta vetää kotona lonkkaa pelkän yhteiskunnan tuen varassa, niin en kyllä kovin suuresti arvosta.[/QUOTE]

justhan sä sanoit että se on ollut MIEHEN elätettävänä...

Suomessa pidetään junttina sitä että puhuu rahasta tai on ylpeä puolison saavutuksista. Kaikkialla muualla maailmassa raha on vain rahaa ja siitä voi keskustella ihan normaalisti ja se että kehuu puolison saavutuksia kertoo ylpeästä puolisosta ja epäitsekkyydestä kun osaa arvostaa toistakin eikä vain omaa napaa.

Voin puhua ylpeästi mieheni urakehityksestä ja palkasta, eihän se minulta ole mitenkään pois. Itselläni on silti oma urani ja palkkani on aika lailla sama kuin miehelläni. Olen kuitenkin ylpeä miehestäni joka on aika lyhyessä ajassa saavuttanut aseman johon toisilla voi mennä vuosia ja siltikään se ei ole mitenkän minulta tai perheeltämme pois. Saati keneltäkään ulkopuoliselta.

"Mä olen kieltämättä kateellinen, että toisille sitä rahaa vain tulee ja toisille, kuten meillä, tällä hetkellä vain menee"

eikös se kertonut, että mies paiskii töitä aamusta iltaan ja tekee viikonloppujakin. ei taida sitten toisille sitä rahaa ihan vain tulla taivaalta, vaan isolla työllä hankittuja. olet vain kade.

Aika hyvähavainto ap:ltä. Naisella ei ole "omaa" elämää, elää miehensä kautta. Näitä on nähty ja tullaan vastaisuudessakin näkemään. Paras oli kerran, kun nainen kehuskeli, että rakensimme talon yhdessä...totuus lienee, että mies rakensi, pitkää päivää töissä ja raksalla ja nainen vie kehut :D

´ja mistähän sinä tiedät mikä on totuus? oletko muka toisten raksalla 24/7? jos naisella on vielä lapsia huollettavana tuskin joka hetki on raksalla,mutta varmasti tekee sen minkä pystyy. Eiköhän tuo pariskunta itse tiedä mikä on reiluinta ja kuinka paljon kukakin tekee???

[QUOTE="vieras";23526736]niin, sehän on täysin poissuljettu vaihtoehto että kaverisi vaan sattuu olemaan kiinnostunut niistä teknisistä laitteista ja siksi niistä vouhottaa... ihmiset tuppaavat puhumaan itseään kiinnostavista asioista.
en minäkään koe että joidenkin tuttavieni esitelmöinnit kuudensadan euron hiuslisäkkeistä, vuittonin speedysta ja toistasataa maksaneista tekokynsistä ja tekorusketuksista olisivat jotain mua kohtaan suunnattua brassailua. ne vaan sattuvat olemaan asioita joita kyseiset ihmiset pitävät tärkeinä ja joista pitävät. :o[/QUOTE]

Mun mielestä on outoa, jos toinen selittää ummet ja lammet omasta kiinnostuksestaa, josta toinen ei ymmärrä mitään, eikä ole kiinnostunut. Vähän sama tuon palkkahomman kanssa, niin jos toinen kysyy palkasta ja on kiinnostunut, niin mitä pahaa on kertoa. Yleensä kuitenkin palkat yms on sellaisia asioita, joista ei yleensä puhuta, eikä niitä toisiltakaan udella.

Mun mielestä on outoa, jos toinen selittää ummet ja lammet omasta kiinnostuksestaa, josta toinen ei ymmärrä mitään, eikä ole kiinnostunut. Vähän sama tuon palkkahomman kanssa, niin jos toinen kysyy palkasta ja on kiinnostunut, niin mitä pahaa on kertoa. Yleensä kuitenkin palkat yms on sellaisia asioita, joista ei yleensä puhuta, eikä niitä toisiltakaan udella.

kuinka moni kertoo epäkiinnostavalle keskustelukumppanille että "sorry, sun jutut ei voisi vähempää kiinnostaa enkä edes ymmärrä niistä mitään" ? ei kovin moni.

ap:n ajatustavalla voisin loukkaantua kaverille joka jaksaa aina kertoa kuinka yksilöllistä ja ihanaa hoitoa hänen lapsensa saavat perhepäivähoitajalla ja kuinka milloinkin on leivottu mitäkin pullaa. voisin ottaa sen arvosteluna siitä kuinka omat lapseni olivat päiväkodissa suuressa lapsiryhmässä. herneet saisin vedettyä nenään siitäkin kun joku kertoo kestovaippailuistaan tai imetyksistään, jos haluaisin. kaverin lomakuulumiset ovat ilman muuta brassailua ja kehuskelua sen sijaan että kaveri vain haluaa jakaa kivat lomakokemuksensa jonkun kanssa. jne.

[QUOTE="aloittaja";23526772]Jos yli 10 vuotta vetää kotona lonkkaa pelkän yhteiskunnan tuen varassa, niin en kyllä kovin suuresti arvosta.[/QUOTE]

On myös tapauksia, joissa nainen mahdollistaa miehensä työssäkäynnin kotiäiteydellään (jos on esim haastavat työajat ja paljon työmatkoja), ja yhteiskunnan tuki on tosiaan se kht, joka on nimellinen vaikken oliskaan sitä itse kauheesti nostamassa. Jotkut eivät saa töitä. Jopa ruuhka-Suomessa tilanne voi koulutuksesta ja työkokemuksesta riippuen olla haastavaa. Olin itse vähällä jäädä ilman töitä ja siis kotiäidiksi, vaikka on tutkinto ja asuimme suuressa kaupungissa.

Kuka pätee kotiäitejä mollaamalla? Jos pidät heidän osaansa kadehdittavan, nin kokeile toki. Itse en kyllä haluaisi jäädä kotihommiin ilman kiitosta ja kaiken maailman urpojen arvosteltavaksi, mutta olenkin onnekas, kun mulla on vaihtoehto.

Kerrankin miehet vetää jossakin asiassa pitemmän korren. Oletteko ikinä kuulleet miehestä, joka kehuskelee vaimonsa palkalla?

Olen, muutamankin.
Itseasiassa minusta miehet nimenomaan enemmän puhuvat rahasta, palkasta ja summistakin. Mieheltä voi helpommin kuulla mitä vaimo tienaa. Naiset helpommin kiertelee ja kaartelee vastausta.

Viimeksi muokattu:

Justhan sä sanoit, että mies on sen kotonaolon rahoittanut...

Eikö hän ollutkaan miehen varassa?

"Paitsi että tässä tapauksessa se mies on koko ajan uhrannut aikaansa ja voimavarojaan ja rahoittanut rouvansa kotiäitiyden ja edelleenkin valtaosan perheen elannosta."

Siis miehen ja yhteiskunnan. Milloin se yhteiskunnan tuki on ollut kht, milloin Kela. Miehen työaikojen takia ei ole tarvinnut uhrautua, kun yleensä tekee ma-pe 8-16. Mies tosin on joutunut uhrautumaan jotta vaimo voi vedellä lonkkaa :whistle:

Olen "kokeillut" kotiäitiyttä useamman vuoden, sen jälkeen toisen tutkinnon opiskelua+perheen yhdistämistä ja nyt työn+perheen yhdistämistä. Kotiäitiys on noista helpoin ja vaivattomin ;)

[QUOTE="aloittaja";23527079] Kotiäitiys on noista helpoin ja vaivattomin ;)[/QUOTE]

Voi kun maailma olisikin noin mustavalkoinen. Itse yhdistän kotiäitiyden+työn+perheen ;)

Onneksi perheet eivät ole samanlaisia, eikä heidän tarvitse tehdä samanlaisia valintoja ;)

[QUOTE="aloittaja";23527098]^ tarkoitin työmarkkinatukea (vai mikä se on mitä työttömille maksetaan) kun mainitsin Kelan. Kotihoidontukihan tulee myös Kelalta.[/QUOTE]

Jos sen miehellä on niin kovat tulot niin eipä taida työmarkkinatukea saada...

Yhteistyössä