Mitä laitat lapsestasi nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Henri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Facebookissa on jonkin verran kuvia lapsistani. Yks tai kaks kesäkuvaa missä ovat uikkarit päällä. Profiilini/kuvani on suojattu, muut kuin kaverini ei näe niitä.

[QUOTE="Henri";23536467]Millasia juttuja laitatte lapsestanne internetiin? Artikkelissa Lapsen tiedot internetissä - Intoloop Kids Blogi käsitellään tätä aihetta ja haluaisin kuulla muidenkin mielipiteitä. Onko sillä väliä, kuinka turvallinen sivusto on?[/QUOTE]

En yhtään mitään. Heillä on oikeus omaan elämäänsä ja yksityisyyteen. Laittakoon sitten isompina, mitä itse kokevat. Toki kerron heille netin vaaroista, ja siitä ettei nettiin todellakaan kannata laittaa sellaista tietoa, mitä myöhemmin katuisi.

Sosiaaliturvatunnusta ja pankkitilinsä numeroa en ole laittanut.
Aikuistuneiden lasten elämässä myös joitain "erityisen henkilökohtaisia" juttuja jotka koen kuuluviksi enemmän heidän itsensä julkaistaviksi tai julkaisematta jätettäviksi.
Jotakuinkin kaiken muun olen laittanut ja aion laittaa vastakin.
:)

Mitä kautta ootte jakanu valokuvia omille vanhemmille, kummeille ym? Facebook ei oikein innosta.

Sähköpostilla menee yhdelle kummille, joka asuu Rovaniemellä ja me etelä-suomessa....oikein hyvin wörkkii ;-) Ja onhan hyvänen aika vielä perinnepostikin, jossa lähetellä paperikuvia jos niistä tykkää.

Nettiin kaikella kansalle en laita mitään, tietenkään. Enkä edes Faceen "rajatulle" väelle, koska sieltäkin pystyy poimimaan tietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ´vieras;23536827:
koko nimet, sosiaaliturvatunnuksen, pankkitilin numerot, terveyshistorian, sukupuun, koulureitin ja alastonkuvia.

Ja koulupäivien pituudet että ihmiset tietää mihin aikaan menee kouluun ja tulee koulusta?

Sosiaaliturvatunnusta ja pankkitilinsä numeroa en ole laittanut.
Aikuistuneiden lasten elämässä myös joitain "erityisen henkilökohtaisia" juttuja jotka koen kuuluviksi enemmän heidän itsensä julkaistaviksi tai julkaisematta jätettäviksi.
Jotakuinkin kaiken muun olen laittanut ja aion laittaa vastakin.

Turhahan sitä on perääntyä kun on jo ...... housuissa. :D Jotenkin tuo paljastelu vaan näyttää hyvin itsekkään ihmisen yksipuoliselta päätökseltä. "Minä laitan ja aion laittaa vastakin."

[QUOTE="vieras";23538840]Turhahan sitä on perääntyä kun on jo ...... housuissa. :D Jotenkin tuo paljastelu vaan näyttää hyvin itsekkään ihmisen yksipuoliselta päätökseltä. "Minä laitan ja aion laittaa vastakin."[/QUOTE]

Totta tuo ensimmäinen lause.
Toisaalta tuollainen asiahan harkitaan ja sovitaan loppuun asti jo ennen kuin ensimmäistäkään tietoa saatikka kuvaa laitetaan nettiin eli siltä osin sanonta ei kovin osuva.

Mielenkiintoinen tuo analyysi itsekkyydestä.

Hyvin vähän. Yhtään kuvaa en ole laittanut, nuorempi on laittanut itse yhden Facebookiin, esikoinen ei sitäkään. Täällä jutellessa kerron heistä melko yleisluonteisesti, toivottavasti en liian tunnistettavavasti

Nettiin kaikella kansalle en laita mitään, tietenkään. Enkä edes Faceen "rajatulle" väelle, koska sieltäkin pystyy poimimaan tietoja.

Me ollaan nyt jonkun aikaa käytetty Intoloopia. Ne oli esittelemässä sitä lapsimessuilla ja sen jälkeen ollaan sen kautta laitettu juttuja nähtäväksi. Harvoille valituille tosin vaan. Faceen on joskus pari kuvaa laitettu, mutta niille ei enää mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja ´vieras;23536827:
koko nimet, sosiaaliturvatunnuksen, pankkitilin numerot, terveyshistorian, sukupuun, koulureitin ja alastonkuvia.

Peesi, nämä minäkin laitan. Lapselllakin on oikeus elää virtuaalielämää!!

Mahdollisimman vähän, ja toivottavasti pysyn päätöksessäni. (kun lapsi tulee). Kuvan raskausmahasta, sekä lapsen synnyttyä voin silloin tällöin julkistaa muutaman kuvan, sekä etunimen.

Koirista sen sijaan mulla on kymmeniä kuvia ja kaikkea tietoakin. joku tietty alkaa levittää juorua että koirat on sille tärkeempiä kuin lapsi facebookkuvien määrän ja juttujen perusteella :D

Yhteistyössä