Mitä tekisitte minun asemassani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suhdekriisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suhdekriisi

Vieras
Ajattelin laittaa tänne toista ketjua kopioiden listan mieheni hyvistä ja huonoista puolista. Tällä hetkellä meillä "kriisi" päällä, tai siis nyt parin viikon aikana muutamat erimielisyydet ja selvittämättömät asiat painaneet yhteiseloa. Meillä myös 2,5 vuotias lapsi. Haluan todella paljon olla hänen kanssaan, luottamus kuitenkin ollut suurin nakertava tekijä.

Plussat

- Empaattinen ja kuunteleva
- Erittäin komea ja hyvävartaloinen (oikea harvinaisuus)
- Hyvä isä ja rakastaa lastaan yli kaiken
- Huumorintajuinen ja hyvä myös itseironiassa
- Rauhallinen ja pitkäpinnainen
- Tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten parissa, kuten myös lasten.
- Sängyssä parasta mitä olen kokenut
- Huolehtii itsestään ja pukeutuu siististi
- Arvostettu ja monesti palkittu työntekijä
- Tekee kotitöitä pyytämättä
- Saa minut hymyilemään jatkuvasti
- Käyttää alkoholia keskivertoa vähemmän, eikä koskaan örvellä tai ääliöile.

Miinukset

- Vaatii myös omaa aikaa ja tilaa, kun minä taas haluaisin olla hänen kimpussa aina kun mahdollisuus. Jokseenkin etäinen myös.
- Hän menettänyt ison palan luottamuksestani yhden syrjähypyn (jota sanonut ja osoittanut katuvansa syvästi) ja muutaman muun jutun takia (mm. tekstaillut joidenkin naisten kanssa joista ei ole kertonut minulle, ihan kuin salailisi jotakin).
- Viettää aikaa paljon harrastustensa parissa ja työajat menee miten sattuu
- Välillä vetäytyy kuoreensa ja sulkee muun maailman ympäriltään. Silloin ei ole huomionti- tai kommunikointi kykyinen. Välillä tuntuu kuin minua ei hänen mielestä olisikaan.
- Saattaa kuulostaa hullulta, mutta kantaa ajoittain siviilissä asetta tai patukkaa kaupungilla (hän viranomainen ja myös esimiehen lupa tähän) Voi kuitenkin kysyä kuinka tarpeellista tämä. Tähän häneltä ei saa koskaan kunnon vastausta ja salaperäisyydestä tullut riitojakin. Lapselta pitää nämä kuitenkin aina piilossa.

Mitä mieltä te olette tälläisestä? Luottamus itselle kaiken a ja o.

Ulkokuoreltaan ja muuten tavoiltaan kuulostaa "unelmamieheltä", mutta mulle olisi tosi vaikea asia sulattaa tuo etäisyys ja itsenäisyydenkaipuu. Luonnollisesti myös 100% luottamus olisi ehto, joten omalla kohdallani miinukset painaisivat enemmän. Mielummin luopuisen monesta plussasta, että saisin nuo pari miinusta pois, mutta epärehellisyys ja etäisyys olisivat liikaa minulle.

Hyvät puolet olivat kuin miehestäni, paitsi ettei hän ehkä ole muiden mielestä komeinm mies, vain minun.
Huonot puolet kyllä paljon huononpia kuin oman mieheni.
Tuo pettäminen on kyllä minulle ehkä liian kova pala purtavaksi.. Ja tuo oman ajan vaatiminen ym. Minunkin mies käy silloin tällöin omissa jutuissaan, mutta yleensä aina perhe on tärkein ja haluaa olla perheen kanssa, koska on töissä ja näin missaa osan ajasta lasten ja minun kanssa.

[QUOTE="vieras";23554946]Hyvät puolet olivat kuin miehestäni, paitsi ettei hän ehkä ole muiden mielestä komeinm mies, vain minun.
Huonot puolet kyllä paljon huononpia kuin oman mieheni.
Tuo pettäminen on kyllä minulle ehkä liian kova pala purtavaksi.. Ja tuo oman ajan vaatiminen ym. Minunkin mies käy silloin tällöin omissa jutuissaan, mutta yleensä aina perhe on tärkein ja haluaa olla perheen kanssa, koska on töissä ja näin missaa osan ajasta lasten ja minun kanssa.[/QUOTE]

Uskottomuus ollut todella kova pala ja vei totaalisesti jalat altani. Tätä olemme selvitelty ja käsitelty paljon, mutta tämän jälkeen tuli ilmi mm. näitä tekstiviestejä ja näitä naisia en tunne tai mies koskaan maininnutkaan. Mitään konkreettista pettämistä niissä ei ollut, kuitenkin hyvin arveluttavaa kaiken tapahtuneen jälkeen. Olemme puhuneet niistä, mutta en tiedä voinko luottaa miehen sanaan. Helvetin rasittavaa kun joka päivä nämä pyörivät mielessä ja todella syövät itseäni / suhdetta.

Silloin kun mieheni vetäytyy "kuoreensa", monet noista plussista katoavat. Tiedän, että hän joutuu mm. työn kautta kokemaan stressiä ja vetäytymisessä vaikuttaisi olevan kyse nimenomaan stressitekijöistä. Haluaa ilmeisesti rauhassa miettiä, eikä kaipaa ärsykkeitä tai häiriötekijöitä. Ei hän ilkeä ole, välinpitämätön kylläkin.

Eli minä olen tämän toisen vastaavan ketjun ap.:-) Muut viat sulattaisin mutta tuota pettämistä en. Unohdin mainita omassa ketjussani plussana oman mieheni ehdottoman uskollisuuden. Nuo muut viat kyllä tuntuvat pienemmiltä kuin omani. Unohdin omassa ketjussani myös mainita että minun mieheni myös viettää paljon aikaa omissa jutuissaan, on useimiten pois kun minä olen vapaalla, ja saan oikein kinuta yhteistä aikaa. Niinhän se on että kaikissa ihmisissä on vikoja, ihmiset vaan sietävät eri vikoja eri tavalla.

Minusta tämä aloitus jotenkin tuntui kaunistelevan tuota miestä. Pettämiset jne. on esitetty vähättelevästi ja sitten taas miinus- piirteet siten, että niiden todenperäisyyttä on vaikea todentaa. Kuten Hyvä isä... ei kerro paljon.

Tarkoitan, että vaikuttaa siltä, että ap on päättänyt etukäteen että hänellä on hyvä mies, pettämisistä jne huolimatta.

Toisekseen, se että mies tekee kotitöitä pyytämättä, pitäisi olla itsestäänselvyys, eikä plussaa. Itse asiassa miehen pitäisi tehtä pyytämättä puolet huushollintöistä jalastenhoidosta.

En mä voi tuollaisten listojen pohjalta mitään ohjeita antaa, miten voisinkaan. Luettelo +-ominaisuuksista on todella koominen (oikea harvinaisuus, tyrsk), mitä noilla on merkitystä, jos luottamusta ei ole tai on muuta päin persettä. Ja nyt puhutaan parisuhteesta, jos luottamus on mennyt, ei kai parisuhdetta pelasta se, että on mies hyvä isä tai AUTTAA kotitöissä (onko tuo ees hyvä ominaisuus, mun mies tekee kotitöitä). Tai on palkittu työntekijä tai jotain muuta yhtä jonninjoutavaa.

Toisekseen, se että mies tekee kotitöitä pyytämättä, pitäisi olla itsestäänselvyys, eikä plussaa. Itse asiassa miehen pitäisi tehtä pyytämättä puolet huushollintöistä jalastenhoidosta.

Toivottavaa olisi myös että naiset tekisivät puolet kotitöistä. Istutaan niin kuin tatti saatana salattujen tai rohkeiden edessä kynsiä kuivaamassa, vaikka pitäisi räystäät siivota ja ilmastointiputkien eristeet vaihtaa.

Miehelle kuuluu miesten työt. Ulkotyöt Likaset, raskaat, vaikeet, ikävät, kalliit ja kaikki jossa tarvitaan käsineitä tai työkaluja. Loput jaetaan tasan. Sit miehen pitää käydä arvostetussa hyvin palkatussa työssä ja olla läsnä perheen parissa. Pitää olla lasten kanssa, mutta ei niin että se aika ei olisi kotitöiden tai vaimokullan käytettävissä. Hielle ei saa haista ja paidan pitää olla puhdas ja silitetty (itsensä silittämä, muu on alistamista).

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo Armas Happosetä;23555131:
Toivottavaa olisi myös että naiset tekisivät puolet kotitöistä. Istutaan niin kuin tatti saatana salattujen tai rohkeiden edessä kynsiä kuivaamassa, vaikka pitäisi räystäät siivota ja ilmastointiputkien eristeet vaihtaa.

Joo, kerrostalossa asuessa toi lista ei vaan toimi. Terveisin vaimo joka putsaa vessan hajulukon itse, eipä täällä oikein muuta edes ole mikä olisi vähän ällöttävämpää. Lamppujen ja sulakkeiden vaihtokin kaikeassa raskaudessaan hoituu siltä, joka sattuu asian huomaamaan. :D

Aika moni asuu nykyisin kerrostalossa, oletko huomannut? Ei oikein tuo listasi pelitä.

P.s. En katso telkkua

[QUOTE="höh";23555154]Miehelle kuuluu miesten työt. Ulkotyöt Likaset, raskaat, vaikeet, ikävät, kalliit ja kaikki jossa tarvitaan käsineitä tai työkaluja. Loput jaetaan tasan. Sit miehen pitää käydä arvostetussa hyvin palkatussa työssä ja olla läsnä perheen parissa. Pitää olla lasten kanssa, mutta ei niin että se aika ei olisi kotitöiden tai vaimokullan käytettävissä. Hielle ei saa haista ja paidan pitää olla puhdas ja silitetty (itsensä silittämä, muu on alistamista).[/QUOTE]

itseasiassa moni perhe asuu sellaisessa asumismuodossa että likaiset ulkotyöt hoitaa miehet,mutta ne vuokran antajan palkkaamat miehet eikä se oma ukko kulta. joten siinä meni sun pointtisi.

sitäpaitsi minä vaihdan mielummin renkaat, ja teen ns.likaisia ulkotöitä,kivempaa se on kuin jatkuva tiskien laitto ja pyykkien viikkaaminen yms. sitäpaitsi esim. omat vanhempani, maatilayrittäjiä olivat he kun olin lapsi. kyllä isälläni oli helpompi homma ajella sillä pirun traktorilla, hiljaisuudessa,kenenkään vaatimatta mitään. kuin mitä äidilläni oli kotitöissä+lapsissa+eläintenhoidossa.

sitäpaitsi ajallisesti omakotitalossa(valmiissa sellaisessa) menee sisähommiin enemmän kuin ulkohommiin. tyyliin 15min kolaushomam talvella,hui. ja äitin pitäs tehä sitä sun tätä. homma ei saa olla kummallekkaan epäreilua. mut ei ne "miesten hommat" ole niin raskaita, mä olen tehnyt molempia sekä niitä mukamas miesten töitä että sitä kotiäidin hommaa, ja jälkimmäinen on hankalampaa. :D

[QUOTE="höh";23555154]Miehelle kuuluu miesten työt. Ulkotyöt Likaset, raskaat, vaikeet, ikävät, kalliit ja kaikki jossa tarvitaan käsineitä tai työkaluja. Loput jaetaan tasan. Sit miehen pitää käydä arvostetussa hyvin palkatussa työssä ja olla läsnä perheen parissa. Pitää olla lasten kanssa, mutta ei niin että se aika ei olisi kotitöiden tai vaimokullan käytettävissä. Hielle ei saa haista ja paidan pitää olla puhdas ja silitetty (itsensä silittämä, muu on alistamista).[/QUOTE]

Tasa-arvovaltuutettu iski jälleen: MIehet tekee miesten työt ja naisten työt jaetaan tasan puoliksi miehen ja naisen kesken!!!!

- Erittäin komea ja hyvävartaloinen (oikea harvinaisuus)

ja

Hän menettänyt ison palan luottamuksestani yhden syrjähypyn (jota sanonut ja osoittanut katuvansa syvästi) ja muutaman muun jutun takia (mm. tekstaillut joidenkin naisten kanssa joista ei ole kertonut minulle, ihan kuin salailisi jotakin).
- Viettää aikaa paljon harrastustensa parissa

Kuinka yllättävä "pari"paljakko ;)

mies ei käytä alkoholia,ei örvellä ja silti on pettänyt... eli onko ollut harkitumpaa? tuli vaan mieleen...ei alkoa voi syyttää,mutta tietäähän tuon että voi syyttää YHDESTÄ VIRHEESTÄ!

Itse olen kans sellainen että kaipaan paljon yksinoloa, itse asiassa mieluummin en edes asuisi yhdessä. Ja olen nainen. Mutta tuo pettäminen on vakava juttu.
Tykkään kans ulkotöistä, sisätöitä ja ns. naisten töitä en oikein osaakaan paitsi siivota.

Yhteistyössä