Paperipussi päähän -ketjun innoittamana: Pinotaan parhaat ihonhoitoniksit!

14.03.2008
99
0
6
Nyt kevään korvalla ainakin mulle tulee aina sellainen ihonhoitovimma ja vaikka olen reilusti yli 30-vuotias, on ihoni tiettyyn aikaan kuusta kuin teini-ikäisellä (siis epäpuhtauksien puolesta, ei yhtä sileä) ja voitte uskoa, että vaikka mitä on kokeiltu.

Mikä on salaisuutesi? Jaa se kanssamme. :)

Ihon kuorinta tasaisin väliajoin sekä kuorinta-aineen että kuorintakintaan avulla saunan jälkeen ja "sen oikean" ihonhoitosarjan löytäminen :). Ostan aina apteekista ja pelkästään allergiatestattuja, hajusteettomia. Atoopikko olen.

Mutta näihin raskausajan hormoninäppyihin ei kyllä auta mikään.. Otsa kauniilla nypyllä, eivät ole finnejä.. Josko synnytys sitten poistais ne :D?

[QUOTE="Anne";23568299]Mustapäille rasvaa. Paiseille (syville finneille) Phytomer:in Oligopur Blemish Target-geeliä öiksi.[/QUOTE]

Onko tuo jälkimmäinen apteekkitavaraa?

Mulle kerran kosmetologi kertoi, että sellaisiin kuivuudesta johtuviin ns. luufinneihin silmäkuopan alareunaan tehoaa vaseliini. En oikein uskonut, mutta totta se on! N. kuukauden päivät laitoin aina vaseliinia niihin yöksi, ja ne oikeasti hävisivät. Luulin, että ne olisivat ikuisia. Kosmetologi neulalla puhkoi niistä osan, (ja se muuten sattuu!!) mutta ei puristanut talia ulos vaan teki vain ne reiät ja vaseliinin avulla ne hävisivät itsekseen. Myös ne, joihin ei reikiä tehty. Se on kyllä mukavaa, koska meikatessa etenkin puuteri näyttää pahalta sellaisten kovien milium/luufinnien päällä.

Mulle Cliniquen sarja on "se oikea", ja oma ihoni on voinut paremmin. Samasta sarjasta myös kuorinta säännöllisesti ja tehokosteuttaja tarvittaessa, niin on hyvä. Yksillöllistä se tietty on.

Finneihin ja paiseisiin auttaa myös teepuuöljy. Itselläni ei ole, mutta miehelle tulee joku paise välillä, ja sillä paranee hyvin.

äiteen neuvoja on : saunassa hauduttaa naamaansa vihdassa :D
siis löylyä, vihta siihen höyryyn ja sitten naama vasten vihtaa
joskus teininä kun kärsin finneistä ihan tosissaan, niin pesin mökillä ollessani naaman järvivedellä ja herbinan silloisella nuorten puhdistusgeelillä.. oli muuten sileä ja finnitön iho, sama ei toiminut kotona kraanaveden kanssa..

joskus teininä kun kärsin finneistä ihan tosissaan, niin pesin mökillä ollessani naaman järvivedellä ja herbinan silloisella nuorten puhdistusgeelillä.. oli muuten sileä ja finnitön iho, sama ei toiminut kotona kraanaveden kanssa..

oletkos varma ettei kyse ollut auringosta?Mulla nimittäin oli nuorena paha lääkehoitoa vaativa akne ja kesällä iho oli aina parempana.Joskus aknesta kärsiville määrätään hoitonakiin valo-hoitoa.

[QUOTE="nora";23568724]oletkos varma ettei kyse ollut auringosta?Mulla nimittäin oli nuorena paha lääkehoitoa vaativa akne ja kesällä iho oli aina parempana.Joskus aknesta kärsiville määrätään hoitonakiin valo-hoitoa.[/QUOTE]

voihan se olla se yhdistelmä, mutta kyllä mä kotonakin ulkona yhtäpaljon olin (auringossa en ole koskaan suoranaisesti viihtynyt)

[QUOTE="nora";23568724]oletkos varma ettei kyse ollut auringosta?Mulla nimittäin oli nuorena paha lääkehoitoa vaativa akne ja kesällä iho oli aina parempana.Joskus aknesta kärsiville määrätään hoitonakiin valo-hoitoa.[/QUOTE]

Mulla ainakin tulee järvivedestä niiiiin sileä ja heleä ja ihana ja,ja,ja.. iho että :D

Mulle toi järvivesi taas toi hiuksiin sen sileän, silkinhienon tunteen eikä rasvottunut kuten kotisuihkun ja shampoon kanssa... on siinä joku taika :)

Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23568824:
Onko nämä jotenkin samoja kuin se AHAVA-sarja, joka on myös kuolleen meren mineraaleja sisältävä tuotesarja?

Mistä näitä tuotteita saa ja missä hintaluokassa ne liikkuvat?

ei ole Ahava....siellä on hinnat. Turussa on myymälätkin, en tiedä onko muualla...

Niin ja mä kuulutan kanssa sen säännöllisen kuorinnan perään!
Ja oikeanlaisten kasvorasvojen käyttö.Mä oon aina ajatellut että kaiken maailman yövoiteet yms. on vaan jotain hienostelua.Mutta nyt kun oon jonkun aikaa käyttänyt "tilanteeseen sopivaa" voidetta niin iho on paljon heleämpi ja jotenkin raikkaampi.

Kasvohoito tekis varmaan terää mullekin.Mun äiti on yhdeltä ammatiltaan kosmetologi mutten oo ikinä käynyt kasvohoidossa.:laugh:

Meikit pittää pestä pois aina ennen nukkumaanmenoa. Siihen aikaan kuusta ko se yks jokakuukautinen finni alkaa tehä tuloaan, lätkäsen kuorintanaamion nassulle. Jo ilmaantuneeseen finniin taas auttaa pihkavoide :D Katoaa muutamassa tunnissa. Aurinkoa en suoraa naamalle ota ikinä, en oo koskaan ottanu. Joskus toki joutuu alttiiksi mut mitenkään hakemalla en hae sitä paistetta naamaan.
Ja tavallinen perusvoide on mulla naaman rasvaukseen käytössä, essex. Mullon ihan erilainen iho kasvoissa mitä muualla kehossa, siis muu keho kuivuu ihan saharaksi helpostikki, mut nassussa alkaa vaan tuntua "kireältä" jos unohtuu rasvaus.

Mä käytän puhdistukseen kaks kertaa päivässä Body Shopin tea tree puhdistusgeeliä. Finniin tökkään pumpulipuikolla tea tree öljyä puristuksen jälkeen, se desinfioi ja kuivattaa näpyn. Puristamisen hoidan mustapääraudalla. Kerran viikossa kuorin ihon kevyellä kuorinnalla jonka jälkeen laitan kosteuttavan ja puhdistavan savinaamion. Joka ilta rasvaan hamppu-kasvorasvalla ja aamuisin e-vitamiini-rasvalla.

1. Keitä kahvia
2. Odota,että kahvinporot ovat viilenneet ( ei kuumia poroja )
3. Ota käteesi kahvinporoja ja hiero kasvoihisi ja käsiisi

KUORII IHOA JA SAAT TODELLA PEHMEÄN IHON =)

Öö tuo kahvinporo ei varmaan ole oikea ilmaisu..anteeksi....poroja kaikille =D

Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23568216:
Nyt kevään korvalla ainakin mulle tulee aina sellainen ihonhoitovimma ja vaikka olen reilusti yli 30-vuotias, on ihoni tiettyyn aikaan kuusta kuin teini-ikäisellä (siis epäpuhtauksien puolesta, ei yhtä sileä) ja voitte uskoa, että vaikka mitä on kokeiltu.

Mikä on salaisuutesi? Jaa se kanssamme. :)
Vaseliini on erikoisrasva, jolla on monia käyttötarkoituksia. Vaseliiniä käytetään erilaisten esineiden kuten lukkojen, saranoiden, ketjujen ja koneistojen osien voitelemiseen. Ominaisuuksiltaan vaseliini on hyvin kiinnittyvää ja korkeitakin lämpötiloja kestävää.

Monet käyttävät vaseliinia myös huulirasvana tai aurinkovoiteena kestävyyden ansiosta :)

Yhteistyössä