Lapsukaiseni pahoitti mielen huonokäytöksisen aikisen takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti minäkin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti minäkin"

Vieras
Lapsi oli kaverillaan kylässä ja kaveri oli sitten ottanut vissyä kaapista ja minun lapsukaiseni oli huomannut että heillä on nami namia joka on hänen herkkua. Oli sitten sanonut kaverilleen että antaa sen nami namin myös niin tämä perheen isä oli tullut siihen ja sanonut ettei he mikään sosiaalitoimisto ole ja sitähän ei sieltä syödä vissyä kuitenkin suostuivat tarjoamaan :O Mitään muuta ei siis selittänyt miksi sitä ei saanut ottaa.
Lapsukaiseni tuli nyt kotiin mieli pahoitettuna kun ei meillä kotonakaan ole nami namia :( Kai se on mentävä tämän takia kauppaan kun kaverilla ollaan noin nuukia ettei nyt yhtä nami namia voinut minun lapsukaiselleni tarjota,olisi edes puoliksi sitten sen syöneet jos muuten ei olisi saanut.

minkä ikäinen lapsi?
ei ole huonoa käytöstä olla antamatta namia normi päivänä vain koska lapsi haluaa, mutta huonoa käytöstä on sanoa lapselle ettei olla sosiaalitoimisto... jos siis näin on aikuinen ihminen sanonut niin en päästäis lastani enää kylään siihen paikkaan

Ethän voi tietää onko heillä esim viimeiset pari viikkoa/kuukautta olleet muut kaverit "loisimassa" eli syöneet herkkuja ilman lupaa (nakkeja jotka varattu kastikkeeseen tms) ja tämä nyt vaan oli viimeinen pisara.

Harmi :(

Meillä on teroitettu lapsille että jos jotain tarjotaan, sitä voi ottaa mutta vaikka olisi karkkia kulhossa, sitä ei pyydetä jos ei tarjota. Vettä voi pyytää jos on jano tms.

[QUOTE="Neith";23579679]minkä ikäinen lapsi?
ei ole huonoa käytöstä olla antamatta namia normi päivänä vain koska lapsi haluaa, mutta huonoa käytöstä on sanoa lapselle ettei olla sosiaalitoimisto... jos siis näin on aikuinen ihminen sanonut niin en päästäis lastani enää kylään siihen paikkaan[/QUOTE]

Lapsukaiseni on 9vanha ja kyllä meillä aina tarjoilaan kavereille kaikkea ja odotan samaa vieraanvaraisuutta lastani kohtaan, sentään vissyä oli antaneet mutta ei sitä mitä lapsi halusi.

9 vuotta!!! Ei hyvänen aika sentään! Kyllä nyt tuon ikäisen pitäisi ymmärtää, ettei kylässä ruinata ruokaa, vaikka kuinka naminamit maistuisivat. Taas jonkun kaikensaava pikku lillerilalleri kyseessä!

[QUOTE="äiti minäkin";23579696]Lapsukaiseni on 9vanha ja kyllä meillä aina tarjoilaan kavereille kaikkea ja odotan samaa vieraanvaraisuutta lastani kohtaan, sentään vissyä oli antaneet mutta ei sitä mitä lapsi halusi.[/QUOTE]

:laugh: :laugh:
Oot tosissas???

Jos meet itse kylään, niin suututko jos sulle ei tarjota sitä mitä jääkaapista löytäis? :DDD

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23579708:
Joo en mäkään anna lasten kavereille mitään naminameja, vaan syön itse. Ne on minun. Minulle.

Kyllä meillä on kaikki ruuat ostettu jääkkaappiin ihan syömistä varten ja meillä toimiikin sääntö se syö kuka kerkeää vaikka olisi viimeinen. Minusta on todella huonoa käytöstä aikuiselta ilmoittaa nälissään olevalle lapselle että me mikään sosiaalitoimisto olla,olisi itse nälissään.

[QUOTE="äiti minäkin";23579751]Kyllä meillä on kaikki ruuat ostettu jääkkaappiin ihan syömistä varten ja meillä toimiikin sääntö se syö kuka kerkeää vaikka olisi viimeinen. Minusta on todella huonoa käytöstä aikuiselta ilmoittaa nälissään olevalle lapselle että me mikään sosiaalitoimisto olla,olisi itse nälissään.[/QUOTE]

Toihan on hieno systeemi, että se syö joka ekana kerkeää. Ja jos kotootakin keretty syömään kaappi tyhjäksi, voikin siirtyä kaverille ahmimaan. Että kuka vaan ekana ehtii. Pullat naamaan vaan ja sitärataa, lylleröt.

Tiesin että palstalla on suurin osa jotakin sossubummeja ja ymmärtämättömiä lähimmäisrakkaudesta mutta minusta nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin tarjoilla vieraalle sitä mitä hän haluaa mutta palstalaisilla asenne ettei heidän rakkaat ruuat vaan joudu muiden suuhun :(

[QUOTE="äiti minäkin";23579751]Kyllä meillä on kaikki ruuat ostettu jääkkaappiin ihan syömistä varten ja meillä toimiikin sääntö se syö kuka kerkeää vaikka olisi viimeinen. Minusta on todella huonoa käytöstä aikuiselta ilmoittaa nälissään olevalle lapselle että me mikään sosiaalitoimisto olla,olisi itse nälissään.[/QUOTE]

neandertalilaisia te oikein ootte? Se syö joka kerkiää? Tää ei voi olla totta, joku provo taas. Tai sitten ootte tosiaan jotain lastensuojelutapauksia...

ihan vaan haluan ihmetellä mutta miksi SUN lapsi sanoo kaverilleen että sen pitää antaa NIITTEN jääkapista herkkuu sille. On totta että isä käyttäyty huonosti mutta ei se oma lapseskaan sen paremman käyttäytyny, tämä minun mielipiteeni. Kun olen kyllä omille lapsille sanonut että jos "pekan" pöydällä on karkkia niin sitä ei oteta, saa kysyä voiko ottaa ja jos vaustaus on ei, niin annetaan olla.

Myönnän ettei meillä juuri itsellämme ole herkkuja mutta emme sen takia hanki herkkuja kun kaverillaan saavat aina nameja joten panostamme itse terveellisyyteen.

[QUOTE="äiti minäkin";23579696]Lapsukaiseni on 9vanha ja kyllä meillä aina tarjoilaan kavereille kaikkea ja odotan samaa vieraanvaraisuutta lastani kohtaan, sentään vissyä oli antaneet mutta ei sitä mitä lapsi halusi.[/QUOTE]

Ehkäpä olisi aika opettaan ettei lapsi saa kaikkea mitä se haluu!

[QUOTE="äiti minäkin";23579804]Myönnän ettei meillä juuri itsellämme ole herkkuja mutta emme sen takia hanki herkkuja kun kaverillaan saavat aina nameja joten panostamme itse terveellisyyteen.[/QUOTE]

Ymmärrettävää, että sieltä Porvoon lähivalinnasta ei niitä naminameja pysty ostaan omaan kaappiin.

[QUOTE="äiti minäkin";23579804]Myönnän ettei meillä juuri itsellämme ole herkkuja mutta emme sen takia hanki herkkuja kun kaverillaan saavat aina nameja joten panostamme itse terveellisyyteen.[/QUOTE]

tulihan se sieltä: PROVO!!!

Yhteistyössä