synnyttäneet, nyt apuja/kokemuksia kehiin, heti :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haaveilija87

Jäsen
29.06.2010
817
0
16
varsinais-suomi
Siis mulla alko tänään neljän paikkeilla kun menin koiran kanssa pissalle ni sattumaan alapää, ja tuo takalisto, siis tuntu ku vauva runnois ittensä sieltä läpi ja kaikki vaa venyy/repee kahteensuuntaan...Kävely vaikeeta, tai siis sattuu ja istuminen tuskaa ku sit se paineen tunne lisääntyy tuolla alhaalla...Tekee mieli seisoa, nojata johonki ja heiluttaa lantiota kahteen suuntaa siis ees taas...
Välillä sattuu enemmän ja välillä vähemmän, ja tosiaa paineen tunne välillä kovempi, että tuntuu ku vois likistää mut mitää ei tapahdu.

Maha myös kovettuu välillä ihan kivikovaks mut ei satu..

Nyt ku istun puol makaavaltani ni tossa kohdun suulla tai siellä jossai tuntuu painetta/polttavaa tunnetta..En oikein osaa kuvailla...
Onks tää normaalia, siis voiko olla vaa jotai asiaa kuuluvaa vauvan laskeutumista vai ennakoiko tää jo synnytystä?
Vkoja nyt 34+4....:O

Auttakaas kokeneemmat!

Voi helekutti, just olin tänää neuvolassa, mut emmä kyl millää viittis lähtee tyksiin nyt ajamaan..Ja kuiteski viikkoja sen verran, että tulee jos tulee (näin sanottiin tyksissä vähä aikaa sitten ku epäilivät et vois tulla etuajassa)
Nytkin vauveli kyllä liikkuu tuolla..Mutta erikoista...

Mulla esikoinen porautu alaspäin niin innokkaasti että itku pääs useimmiten kun sattu niin pirusti eikä mikään asento ollu hyvä. Tää alko marraskuun puolvälissä -09 ja lapsi synty tammikuussa -10 että ei välttis tarkota että olis lähtö vielä lähellä. Itekin kannatan kyllä tuota että lähet näyttämään johonkin tai soitat synnytyssairaalaan ja kysyt mitä tehään, parempi viitsiä vaan lähteä ajamaan kun rypeä siinä epätietoisuudessa, eipä siitä lääkärikäynnistä haittaakaan ole..

Kyllä mä lähtisin näytille, saisit yön oltua rauhassa ja et ehkä itse kuitenkaan rattiin.

Mulla supistukset olleet lähes kivuttomia - juurikin tuota kovettumista vain, paitsi ihan viim hetkillä tulen tosi kipeäksi.

No ku oli yhessä vaiheessa niin kovia supisteluja ja paikat ihan pikkasen pehmentynyt ja auennu, mutta siis ihan vähän vaan..Sain jatkaa ihan normaalia elämää ja lenkkeilyä yms..
2.5 menen synnytystapa-arvioon, että sinne asti sais olla masussa, sen jälkeen ei väliä. On meinaan uudessa kodissa remppa vielä kesken ja muuttoki pitäis hoitaa alta pois tän kuun loppuun mennessä...

Jänskältä vaan tuntuu...Ja vielä ku esikoinen kyseessä...Mut kyl toi pikkunenki innostu nyt jylläämään, ei siis tunnu potkuja vaan aika kokonaisvaltaista muljaamista..

Mut kiitos teille vastaajille. Pakko hakea täältä mielenrauha ja se järki, ettei nyt just tällä sekunnilla olla synnärille lähössä, heheh :laugh:
Välillä tuo paineen tunne tosiaa kasvaa ja äskenkin ku tuli pistävämpi kipu ja kokeilin sillai "likistää ku oisin paskalla" ni teki kyl aika kipeetä ja sellasta paineen tunnetta..10min välein nyt tullu nuo supistukset, katon tässä hetkisen kui säännöllisiä on..Mut varmaan jotain harjotussupistuksia...

Mä luulen myös että vauva laskeutui. Mutta jos sun olo ei helpota tai muuten on epävarma olo niin aika herkästi lähtisin kuitenkin näytille. Hyvä että vauva kuitenkin liikkuu. :)

Onnea loppumetreille.

No mun tyttö oli äkkipikainen jo kohdussa. Laskeutui oikein ryminällä paria päivää ennen synnytystä. En ole koskaan kokenut mitään niin hirvittävää kipua, koko lantio oli kuin tulessa. En pystynyt edes henkeä saati liikkumaan vetämään kun kipu oli pahimmillaan, synnytys oli lastenleikkiä siihen verrattuna...ilmeisesti punkesi päänsä lantioon niin tiukasti etteivät lapsivedetkään päässeet ulos vaikka kalvot puhkesivat.

En osaa sanoa kuin omasta puolestani. Mulla viimeiset viikot on olleet tosi tuskaisia juuri tuon laskeutumisen jälkeen. Painetta takalistolla, vihlontaa kohdusuulla, supistuksia jatkuvasti. Ovat kumpikin syntyneet lasketun ajan jälkeen vaikka riski ennenaikaisuudelle varsinkin tokalla kertaa oli suuri.

Mutta voihan synnytys olla jo käynnistynyt, ei kaikilla tule heti niitä kivuliaita supistuksia. Vaan ne kivuttomatkin voi olla niitä avaavia ja tosi saattaa olla kyseessä nytkin.
Mutta onnea vaan koitokseen ja pidähän meidät ajan tasalla :D :)

Yhteistyössä