Kävelköön vaikka sukkasillaan

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Neiti 9 veen kanssa kenkäostoksilla. Käytiin kaikki kaupat läpi Sellossa missä vain kenkiä (lenkkareita tmv.) myydään. Ja tuo kun halusi vain ja ainoastaan nauhalliset pinkit/vaalenpunaiset lenkkarit. No eipä tuollaisia ollut missään ja jos jossain oli jotain tuon tapaista niin ei kelvannut.

"liian rumat", "liian poikamaiset", "tarralenkkarit on liian lapsellisia", liian sitä ja liian tätä. H*lvetti sitä vinkumista. Juu, jäi tyttö ilman kenkiä sitten. Edellisen syksyn lenkkarit vielä menee kokonsa puolesta mutta alkaa olla hajoamispisteessä.

Eiköhän sen mieli muutu kun edelliset rikkuu käyttökelvottomiksi.Meillä 12 vee poika on kulkenut puolirisoissa farkuissa kun ei löydy mistään sellaisia jotka hälle kelpais enkä ole suostunut 90 euroa pulittamaan farkuista.

Muistatko itse millaista oli olla tuon ikäinen? Oikeasti, se voi olla hyvin tärkeää tuossa iässä että on juuri sellainen kenkä tai vaate joka on mieleinen. Tuossa iässä kaikki vaikuttaa itsetuntoon, kaverisuhteisiin, KAIKKEEN.
Eli en suuttuisi lapselle, vaan yrittäisin rohkaista tekemään valintoja, ja jos ei tosiaan löydy, niin miettikää ydessä ratkaisu. Tuossa nyt suuttua kannata. Ei lapsi tahallaan ole hankala ettei löydä, se vaan on tuossa iässä kauheen tärkeää mitä on päällä!

[QUOTE="Jenni";23584357]Muistatko itse millaista oli olla tuon ikäinen? Oikeasti, se voi olla hyvin tärkeää tuossa iässä että on juuri sellainen kenkä tai vaate joka on mieleinen. Tuossa iässä kaikki vaikuttaa itsetuntoon, kaverisuhteisiin, KAIKKEEN.
Eli en suuttuisi lapselle, vaan yrittäisin rohkaista tekemään valintoja, ja jos ei tosiaan löydy, niin miettikää ydessä ratkaisu. Tuossa nyt suuttua kannata. Ei lapsi tahallaan ole hankala ettei löydä, se vaan on tuossa iässä kauheen tärkeää mitä on päällä![/QUOTE]

Jotain muistan toki. Mutta mä synnyin ja asuin Espanjassa ja meillä elettiin tuohon aikaan Francon diktatuurin jälkeistä aikaa milloin kauppoihin alkoi vast tuleen pikkuhiljaa hienoja ja kalliita tuontitavaroita ja -vaatteita. Ei kellään kylän lapsista ollut Adidasta tmv. eikä sellaisten perään osattu/uskallettu edes kysellä.

Taisit lukea mun viestin rivien välistä. Ainakin olet asian suurennellut siten että olisin suuttunut tytölle.?

Mutta sille en voi mitään jos kaupoissa ei ole pinkkiä tai v.pun. nauhallisia lenkkareita.

Viimeksi muokattu:
Mä odotan mielenkiinnolla, tuleeko meidän lapsilla joskus tuo vaihe ja miten selviän :) Mun äidilläni meni hermot lähinnä siihen, että en halunnut koskaan mitään uutta, karmea vänkäys sovituskopilla, että EN TAHDO, mä haluan pitää vanhat, risat housut/lenkkarit/takin/repun - en ole koskaan ollut kiinnostunut vaihtamaan kamppeitani ennen kuin on pakko. Äiti taas on aina ollut hirveän tarkka ja tyylitietoinen ja taisi hiukan hävetäkin äkäistä resuiita-tytärtään kaupoissa loppukesästä ennen koulujen alkua :D

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23584379:
Jotain muistan toki. Mutta mä synnyin ja asuin Espanjassa ja meillä elettiin tuohon aikaan Francon diktatuurin jälkeistä aikaa milloin kauppoihin alkoi vast tuleen pikkuhiljaa hienoja ja kalliita tuontitavaroita ja -vaatteita. Ei kellään kylän lapsista ollut Adidasta tmv. eikä sellaisten perään osattu/uskallettu edes kysellä.

Taisit lukea mun viestin rivien välistä. Ainakin olet asian suurennellut siten että olisin suuttunut tytölle.?

Mutta sille en voi mitään jos kaupoissa ei ole pinkkiä tai v.pun. nauhallisia lenkkareita.

Ymmärrän toki myös sinun pointisi. Itsekin joutunut kulkemaan MYÖS siskoni vanhoissa vaatteissa. Mutta maailma muuttuu. Huomaathan miten nykypäivänä on tärkeää kuulua joukkoon, se alkaa jo päiväkoti-iässä! Hirveetähän se on, mutta pakkohan meidän vanhojen kalkkisten on yrittää pysyä perässä ettei lapset joudu kiusatuksi. =)

[QUOTE="Jenni";23584399]Ymmärrän toki myös sinun pointisi. Itsekin joutunut kulkemaan MYÖS siskoni vanhoissa vaatteissa. Mutta maailma muuttuu. Huomaathan miten nykypäivänä on tärkeää kuulua joukkoon, se alkaa jo päiväkoti-iässä! Hirveetähän se on, mutta pakkohan meidän vanhojen kalkkisten on yrittää pysyä perässä ettei lapset joudu kiusatuksi. =)[/QUOTE]

No mutta mistä mä ne pinkit kengät revin jos sellaisia ei ole myytävänä missään :D
Ehdottelin vaikka mitä kivoja kenkiä vaihtoehdoksi mutta tyttö tyrmäsi jokaisen ehdotuksen ja ei löytänyt itse mitään kivaa kun käskin itse valita mieleisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23584407:
No mutta mistä mä ne pinkit kengät revin jos sellaisia ei ole myytävänä missään :D
Ehdottelin vaikka mitä kivoja kenkiä vaihtoehdoksi mutta tyttö tyrmäsi jokaisen ehdotuksen ja ei löytänyt itse mitään kivaa kun käskin itse valita mieleisensä.

Täällä on 10 vuotias tyttö, jolla sama ongelma! Pinkit ja sitä ja tätä ja tota. Käytiin lähes kaikki läpi, jonka jälkeen lähettiin kotiin miettimään. Sitte ruokakauppareissulla yhtäkkiä lapsi sano, Noi ne on! Ja löytykin prismasta! =) Muista että kenkä voi löytyä yllättävästä kaupasta.

[QUOTE="Jenni";23584419]Täällä on 10 vuotias tyttö, jolla sama ongelma! Pinkit ja sitä ja tätä ja tota. Käytiin lähes kaikki läpi, jonka jälkeen lähettiin kotiin miettimään. Sitte ruokakauppareissulla yhtäkkiä lapsi sano, Noi ne on! Ja löytykin prismasta! =) Muista että kenkä voi löytyä yllättävästä kaupasta.[/QUOTE]

Ja muuten Stockmanilla oli jotain vaaleenpunasta nauhallista, jossa oli hopeaa. Käviskö?

Yhteistyössä