T
"The Maiden"
Vieras
Ainoat tapaukset, joissa tiedän kiusaamisen loppuneen, on kiusatun serkun/veljen tms. puuttuminen joko väkivalla tai väkivallalla uhkaamalla tilanteeseen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mieheni sanoi,että tytön vahemmilla on peruste nostaa syyte,ja tilanteessa oli vielä todistajiakin...
Kuntoutukoot muualla ja muulla tavalla, kuin muiden lasten henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kustannuksella. Minä en ainakaan halua uhrata lapsiani kenenkään kuntoutumisvälineiksi, ja tuskin ap:kaan.
Anteeksi ja näkemiin :ashamed:
syyte kunnianloukkauksesta,lapsellakin on oikeutensa Suomen maassa.Näin ainakin mieheni sanoisi toimivansa jos joku meidän lapselle tulis tuommoisia sanomaan.
![]()
Huusit sä niinku: "Hei kultsi, täällä plussan palstalla sanotaan tällasta, eihän noin voi sanoo? Eihän?"
![]()
![]()
mieheni sanoi,että tytön vahemmilla on peruste nostaa syyte,ja tilanteessa oli vielä todistajiakin...
Kieltämättä minunkin mielessäni pyöri kaikenlaisia vähemmän kauniita ajatuksia, mutta en silti sanoisi kaikkia ajatuksiani ääneen. En etenkään sille lapselle. Lapsi on lapsi ja aikuinen on aikuinen. Jos puuttuisin toisen lapsen tekemisiin, puhuisin hänelle ilman haukkuma- ja kirosanoja. Niinhän me aikuisetkin keskenämme konfliktitilanteet hoidamme?
...ainakin täällä palstalla?
Mua itse asiassa ärsyttää nykymaailmassa se, että kiusaajia pitää ymmärtää, kun niillä on takuulla vaikeaa kotona, ne eivät ole saaneet ehkä rakkautta, niiden isä on ehkä juoppo ja äiti ehkä hakkaa, yhyy kun niillä on rankkaa, annetaan niille hali...keskitytään vaan siihen kiusaajaan, sen ongelmiin, pidetään huoli että kiusaaja saa huomiota, apua, terapiaa.
Mutta entä se kiusattu lapsi? Lapsi, joka on tahtomattaan joutunut ikätoverinsa terapiavälineeksi. Lapsi, johon sattuu sekä henkisesti että ruumiillisesti, kun syystä tai toisesta traumatisoitunut (tai sitten vaan rehellisesti kusipäinen) ikätoveri potkii, lyö, puree, tönii, haukkuu, ja tekee ties mitä. Kuka hänestä huolehtii, kuka huomioi häntä kun kiusaaja vie kaikki resurssit?! Pahimmassa tapauksessa koko elämä on pilalla kiusaamisen takia.
"Parhaat" neuvot on niitä jossa kehoitetaan kutsumaan kiusaaja vaikka synttäreille ja kotiin leikkimään. Ettäkö kiusatun lapsen pitäisi sietää kiusaajaa vielä vapaa-aikanaan ja jopa synttäripäivänään? Eikö riitä, että sitä helvettiä läpikäydään päivähoidossa ja/tai koulussa?
"Parhaat" neuvot on niitä jossa kehoitetaan kutsumaan kiusaaja vaikka synttäreille ja kotiin leikkimään. Ettäkö kiusatun lapsen pitäisi sietää kiusaajaa vielä vapaa-aikanaan ja jopa synttäripäivänään? Eikö riitä, että sitä helvettiä läpikäydään päivähoidossa ja/tai koulussa?
mutta se ei ole kai sen kiusaaja lapsen vika, että meidän aikuisten rakentama yhteiskunta on mätä ja helposti kääntyy tuollai kertomallasi tavalla vinksalleen.
kiusattu ja kiusaaja on molemmat usein uhreja, tavalla tai toisella ,ja kumpaakin pitäisi tukea eikä ajatella niin, että toisen tukeminen sulkee pois toisen.
( ja minä puhun nyt pienistä lapsista. )
ikinä en ikinä haluaisi kyllä, että mun lapselle joku aikuinen tulisi huutamaan kiroillen tai uhkailemaan väkivallalla. pitäisin sellaista aikuista kyllä jotenkin - anteeksi vaan - vajaana.mieluummin sitten mulle voi tulla huutamaan jos sellasta haluaa![]()
Tilanne on siis tämä että mun eskari-ikäistä tyttöä kiusataan tarhassa. Joka päivä on yhtä taistelua mennä tarhaan kun tyttö ei halua. Tönitään haukutaan ei oteta leikkeihin yms muuta. Itsekin olen kuullut kun lällätellään. Kiusaaja on toinen samanikäinen tyttö. Itse piru sanoisin, just voin kuvitella millainen ämmä siitä tulee kun kasvaa...
Tänä aamuna sitten tämä tyttö huusi heti aamupalalla kun vein tyttöni sinne että "Me ei aleta sua!!!" Noh mä sitten menin sen tytön luokse katsoin tiukasti silmmiin ja sanoin " Saatanan räkänokka, **** ei edes halua alkaa tuommoista penskaa kuin sinä ja älä ikinä mene enää lähellekään ja anna sen olla rauhassa tai tulee iso pipi"
Hoitajat katsoivat ihan hoomoilasena kun lähdin siitä ja kun päivällä hain niin oli saanut olla rauhassa ja leikkiä muiden kanssa erilllään kiusaajista. Oli kiusaajatyttö hieman säikähtänyt.
mutta se ei ole kai sen kiusaaja lapsen vika, että meidän aikuisten rakentama yhteiskunta on mätä ja helposti kääntyy tuollai kertomallasi tavalla vinksalleen.
kiusattu ja kiusaaja on molemmat usein uhreja, tavalla tai toisella ,ja kumpaakin pitäisi tukea eikä ajatella niin, että toisen tukeminen sulkee pois toisen.
( ja minä puhun nyt pienistä lapsista. )
ikinä en ikinä haluaisi kyllä, että mun lapselle joku aikuinen tulisi huutamaan kiroillen tai uhkailemaan väkivallalla. pitäisin sellaista aikuista kyllä jotenkin - anteeksi vaan - vajaana.mieluummin sitten mulle voi tulla huutamaan jos sellasta haluaa![]()
mä en taas koskaan ole kuullut, että väkivallasta tai sillä uhkaamisesta olisi tullut jotakin positiivista.