Koira irti pihalla? Mitä tehdä? Antaa vaan olla oman onnensa nojassa vai ilmottaa johkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyseessä siis naapurin koira. Nää naapurit (vanha pariskunta) ovat hieman tai oikeastaan vähän enemmän kuin hiemna alkoholisoituneita. Ukko oli itse pihalla (siis tää naapuri) mut paineli sitten sisälle ja koira jäi ulos. eli siis unohti, ei oo eka kerta kun jotain unohtavat - yleensä jää ulko-ovet auki kun lähtevät.

Nyt tää koira on painellut tunnin verran tossa pihalla, me lähdettiin sisälle ja koira jäi sinne.
Tää koira kaivoi lasten hiekkiksesta hiekat pitkin pihaa ja tonkii toisten pihoja ja pissailee sinne.
Äsken kävin vielä kattoo niin siellä vielä oli..

Jätänkö vaan tonne oman onnensa nojaan vai mitä teen? En ite uskalla mennä sanomaan niiden ovelle koska se ukko on arvaamaton (pieksää muunmuassa vaimoaan)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23624886:
jos ottaisit ja veisit koiran vaikka koirakotiin

minä en itse pääse tästä nyt lähtee minnekkään kun pienimmäinen päiväunilla ja mies töissä toisella paikkakunnalla ja kaikki naapuritkin taitaa olla töidensä parissa..

[QUOTE="aloittaja";23624917]minä en itse pääse tästä nyt lähtee minnekkään kun pienimmäinen päiväunilla ja mies töissä toisella paikkakunnalla ja kaikki naapuritkin taitaa olla töidensä parissa..[/QUOTE]

Täällä päin hakevat koiran, kun ilmoittaa koirakotiin irtokoirasta.

Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole. Joko lähettävät sieltä eläinsuojelun työntekijän hakemaan koiran tai antavat sinulle ko-asioista vastaavan puhelinnumeron. Älä missään tapauksessa jätä soittamatta, eihän tuo nyt ole mistään kotoisin. Ihan sekä koiran että ihmisten takia asiaan kannattaa puuttua.

Minäpä syön tämän ruuan loppuun ja käyn sit vilkasee mikä tilanne.

Tosiaan oltiin pihalla lasten ja oman koiran kanssa ja siinä se mätti hiekkiksestä hiekat pois ja lapsia kaato kumoon kun riehkas ja meidän koiraa intoutui puremaan vaikka tosin ehkä ihan leikin tiimellyksessä.
Sääliksi käy tuo koira kun tää ei oo eka kerta kun se yksin ulkona kököttää :(
Ja sitten kaiken huipuks kulkee IRTI näiden kanssa tossa tiellä vaikka tosta menee paljon liikennettä, sekä raskastaliikennettä. Ylittää yksin autoteitä ja lähikaupassa menee sinne aulaan odottamaan omistajiaan niine ettei muut asiakkaat uskalla mennä sisään.. näin siis kun tämä nainen päiväsellä alkon osto reissulla..

[QUOTE="vieras";23624976]Kylläkoira saa olla omalla pihalla yksin ilman eläinsuojelua.hohhoijjaa[/QUOTE]

Juuu kyllä, niin saakin.. mutta kun tää ei kestä siinä omalla pihallaan vaan tekee tihutöitä toisten pihalla. Ja niinkuin kirjoitin kaato meidän ja ystävän lapsiakin kumoon

[QUOTE="vieras";23624976]Kylläkoira saa olla omalla pihalla yksin ilman eläinsuojelua.hohhoijjaa[/QUOTE]

Eihän tuo koira ole omalla pihalla vaan irti tonkimassa lasten leikkipaikkaa ja naapureiden pihoja... hohhoijjaa.

[QUOTE="vieras";23624979]Etkös chef osaa lukea?
Ap:han nimenomaan kirjoitti ettei uskalla mennä koska pappa arvaamaton, väkivaltainen ja alkkis. En menis minäkään!
Ja taisi vielä lukeakin ettei oo eka kerta edes.[/QUOTE]

Osaa, mutta chefiltä jäi se viiminen lause näemmä lukematta.

Tässä tapauksessa mä sitten avaisin oven ja huutelisin sitä koiraa meille. Laittaisin omat koirat yläkertaan siksi aikaa, että saisin sen vapaana juoksentelijan kodariin. Sitten odottelisin ukkoa kotiin ja hän saisi palauttaa koiran kotiinsa. Tai vaikka joku naapurin mies, jos ukko olisi pitkään töissä.

Ei tuo niin suuri rike ole (valitettavasti) että koira mieheltä pois lähtisi...olisi vain huomiseen eläinhoitolassa, jonka jälkeen se palaa ukolle. Joten miksi suotta viranomaisia vaivaamaan?

Onneksi meitä ei naapurt pelkää...ois ollut melko huisia, kun viime kesänä toinen koiramme karkasi ja oven takana olisi ollut poliisi naapurin sijaan.

Osaa, mutta chefiltä jäi se viiminen lause näemmä lukematta.

Tässä tapauksessa mä sitten avaisin oven ja huutelisin sitä koiraa meille. Laittaisin omat koirat yläkertaan siksi aikaa, että saisin sen vapaana juoksentelijan kodariin. Sitten odottelisin ukkoa kotiin ja hän saisi palauttaa koiran kotiinsa. Tai vaikka joku naapurin mies, jos ukko olisi pitkään töissä.

Ei tuo niin suuri rike ole (valitettavasti) että koira mieheltä pois lähtisi...olisi vain huomiseen eläinhoitolassa, jonka jälkeen se palaa ukolle. Joten miksi suotta viranomaisia vaivaamaan?

Onneksi meitä ei naapurt pelkää...ois ollut melko huisia, kun viime kesänä toinen koiramme karkasi ja oven takana olisi ollut poliisi naapurin sijaan.

Mut eiks tuo ole jo aikamoista että usein koira yksin pihalla ja kulkee vapaana pitkin autoteitä?? Ja vielä alkkisihmisellä..
Minä teksin ilmotuksen noista, ja koira saisi paremman paikan.

[QUOTE="vieras";23625093]Mut eiks tuo ole jo aikamoista että usein koira yksin pihalla ja kulkee vapaana pitkin autoteitä?? Ja vielä alkkisihmisellä..
Minä teksin ilmotuksen noista, ja koira saisi paremman paikan.[/QUOTE]

Alkkiksilla on hyvin usein eläimiä, eikä alkoholismi ole tosiaan lainvoimainen syy huostaanottaa eläimiä. Koiran juoksentelu vapaana on toki laissa kiellettyä, mutta maksimissaan siitä saa sakot, yleensä nuhtelut.
Ainoa mihin voidaan puuttua on se, jos koira juoksentelee autotiellä, mutta se ei tosiaan ole niin iso rike, että se mihinkään mitenkään vaikuttaisi. Poliisi antaisi ehkä sakot, eläinsuojeluvirannomainen levittelisi käsiään, koska mitään ei voi tehdä. Siihen kun ei laki anna puuttua niillä keinoin, mikä olisi toivottavaa.

Misään nimessä koiraa ei tuon varjolla oteta pois, eli koira ei saa parempaa paikkaa. Kyllä siihen vaaditaan melkolailla paljon enemmän. Toki aina voi ilmoituksen tehdä, mutta kun laki o mitä on, niin ei se mihinkään johda.

Misään nimessä koiraa ei tuon varjolla oteta pois, eli koira ei saa parempaa paikkaa. Kyllä siihen vaaditaan melkolailla paljon enemmän. Toki aina voi ilmoituksen tehdä, mutta kun laki o mitä on, niin ei se mihinkään johda.

Kyllä otetaan pois jos ei kytkettynä pidä koiraansa. Se on niin selkeä laiminlyönti, että kahta kertaa ei tarvitse sanoa samasta asiasta. Toisella kerralla lähtee jo koira huostaan.

Yhteistyössä