Mistä pikkupaikoista/kylistä täällä on ihmisiä? Kertokaa siitä joku pikku juttu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse oon Lopelta. Kertokaa joku pikku juttu mitä teidän seudulla/kylällä paikkakunnalla on? tai mikä on paikan parhaita puolia sun mielestä. Mä tykkään lopella olla koska oon kotoisin täältä kauniin luonnon ääreltä ja täällä on lakkoja mikä on harvinaista eteläsuomessa. =) Jatkakaa te..

Vöyri.
Täältä oli kotoisin moni niistä miehistä, joista kerrottiin Vänrikki Stoolin tarinoissa.
Edesmenneen sotamies Hans Munterin torpalla usein ollut bilettämässä...

Itse oon Lopelta. Kertokaa joku pikku juttu mitä teidän seudulla/kylällä paikkakunnalla on? tai mikä on paikan parhaita puolia sun mielestä. Mä tykkään lopella olla koska oon kotoisin täältä kauniin luonnon ääreltä ja täällä on lakkoja mikä on harvinaista eteläsuomessa. =) Jatkakaa te..

mehän ollaan kuuluisia noista perunoista mm siikli ja onhan tuo Janne Tulkki täällä ja salkkarien "Lasse" asuu myös :) Missäpäin Loppea asut?

Viinijärvi..kaikki puhuu kilvan paskaa toisistaan,sisäänpäin lämpeevä kyläpahanen,kärpäsenpaska kartalla(saa raaputtaa pois)

Nojoo täällä ei muuta hienoa ole kuin Taipaleen ort.kikko. Jotain ns nähtävyyksiä on Komperon kotiseutumuseo...

[QUOTE="...";23627593]Puumala ja tv-sarja kaikki Puumalan puolesta :D[/QUOTE]

Mä katsoin sitä sarjaa silmä tarkkana, kun on tuttuja Puumalassa. Ja näkyihän niitä, tuttuja :)

Nykyään asun Kankaanpäässä mutta syntymä- ja kotipaikkakuntani tuntomerkkeijä ovat:

- Kummelit
- Topelius on kirjoittanut paikasta tunnetun runon (nykyään kunnallislaulu)
- Kuuluisia lastenkirjailijoita ovat Jalmari Finne ja Tuula Kallioniemi
- Kaarina Maununtytär joka kruunattiin Ruotsin kuningattareksi 1568

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23627574]Muistanko väärin, vai onko se Tottissalmen kartanokin siellä suunnalla?

Itse olen täällä pääkaupungissa, Sonaby, Sunila oli tämä kylä joskus ennenmuinoin, Pukinmäki nykyisin.[/QUOTE]

Joo. Tottesund on Maksamaalla joka nykyään osa Vöyriä.
:)

Yhteistyössä