Hyvää piiiiiiiiiiitkää perjantaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni-hiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni-hiiri

Aktiivinen jäsen
09.02.2011
2 454
17
38
Keskellä Suomea
110526wyo5lrtolq.gif

Olen nyt niin ihastunut näihin... Suotakoon se minulle yksinkertaiselle ihmiselle
(En kuitenkaan ole PerSu :))

Tääkin on ihan 'kiva'
66508apdnsvtozl.gif

[QUOTE="Kika";23629631]Nyt ole kyse otsikosta:)
Jso ihan tarkkoja ollaa, niin pitkäperjantain ei kuulukaan olla hyvä. Sen on tarkoitus olla pitkä ja tylsäm, jopa ankea.[/QUOTE]

Niinhän se onkin, mutta tuollaiset kuin Minni-hiiri, tekevät siitä vähän iloisemman.

En tiedä miten muilla, mutta meillä lapsuudessani katsottiin aina yksi tai useampia uskontoaiheisia elokuvia, luettiin valikoituja Raamatun kohtia, käytiin kirkossa jne. Pitkäperjantaina ei saatu mennä ulos, se oli sellainen sielun tutkimis -päivä, vähän samoin kuin joulupäivä, ettei silloin seurusteltu muiden kanssa. Ruoaksi oli aina lammasta, agnus Dei.

En tiedä miten muilla, mutta meillä lapsuudessani katsottiin aina yksi tai useampia uskontoaiheisia elokuvia, luettiin valikoituja Raamatun kohtia, käytiin kirkossa jne. Pitkäperjantaina ei saatu mennä ulos, se oli sellainen sielun tutkimis -päivä, vähän samoin kuin joulupäivä, ettei silloin seurusteltu muiden kanssa. Ruoaksi oli aina lammasta, agnus Dei.

Meillä oli perus vapaapäivä, käytiin kavereilla, syötiin karkkia ja pidettiin hauskaa. kukaan perheessä ei ole ollut uskonnollinen.

[QUOTE="Ninna";23630082]Niin ne perinteet vaihtelee. :) Täällä Keski-Suomen pikkukylässä kyläiltiin puolin ja toisin penskoina, jouluisin tosin ei.[/QUOTE]
Keski-Suomen pikkukylästä minäkin olen kotoisin ja en kaukana sieltä asu vieläkään.

Joulupäivänä ei meilläkään menty mihinkään - korkeintaan kotijärvellä luistelin.

[QUOTE="Ninna";23630082]Niin ne perinteet vaihtelee. :) Täällä Keski-Suomen pikkukylässä kyläiltiin puolin ja toisin penskoina, jouluisin tosin ei.[/QUOTE]

En tiiä oliko meillä ns. perinteitä, se vaan kuului tehdä niin, kun vanhempi sanoi :) eikä ollu uskontoon liittyvää.

Mie ajattelin nukkua tämän päivän. Pitkäperjantai on aina tuntunut kamalan inhottavalta päivältä, eikä nytkään ole tekemistä, kun aurinko ei paista ulkona ja jäät on minun mielestä aivan liian heikot pilkkimiseen. Koiratki löysivät oravan, niin niitä ei kiinnosta loikoilla minun kanssa.

Toisaalta, telkkarista voi tulla ihan mielenkiintosta ohjelmaa. Niinku Futuramaa. :rolleyes:

Yhteistyössä