Mikä näistä tytölle nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nimetön"

Vieras
Ristiäiset tulossa ja ollaan ihan hukassa tytön nimen suhteen. En tietenkään päätä nimeä mitäs nyt-palstan perusteella,mutta kysytään nyt teidän mielipidettä nimistä,jos tulisi itselle joku selvyys! Haluaisin tytölle jonkun ei-niin yleisen nimen,en halua että jokatoinen tarhassa kantaa samaa nimeä. Tässä vaihtoehtoja etunimistä:

Serafiina
Lottamaaria
Emmalotta
Kerttu
Martta

Miehellä ei yllättäen ole järkevää mielipidettä suuntaan tai toiseen..

Serafiina IHANA! Ei ainakaan kovin hitti tällä hetkellä, ja ihanan vanhanaikaisen kuuloinen! Mummini toinen nimi oli Severiina, ja sekin aika ihanan kuuloinen nykyään itsestäni..

Noista laittaisin Kertun mummoni mukaan, mutta ei niissä missään ollut mitään vikaa. Laitan sulle yhden erikoisen nimen ehdotukseksi, tunnut tykkäävän pitkistä: Albertiina

Mulla oma yhdysnimi on sellainen, että toisena nimenä Lotta. Ja oon kyllä saanut tavata, että tuleeko väliviivaa vai eikö tule. Lottamaaria ja Emmalotta kuulostivat mun korvaan aika kamalilta, laita jooko edes väliviiva nimeen, jos jompaankumpaan päädytte, lapsi voi sitten käyttää halutessaan vain toista osaa nimestä. Serafiina oli kiva, siitä vois kivasti vääntää lempinimeks Sera tai Fiina, Fiia... Marttoja taitaa olla jo paljon, Kerttuja varmaan myös, molemmista nimistä tykkään hurjasti, itsellä vaihtoehtoina tulevalle vauvalle nimeksi (Sylvin ohella ;)

Mä en oikein lämpee millekkään noista... ehkä sit Emma-Lotta tai Lotta-Maria, ... Kerttu ja Martta, ei nekään pahoja ole, mutta ovat molemmat niin mummonimiä mun korvaan. Serafiina on muutenvaan kauhea nimi,... Ekana tulee mieleen raamattu ( vrt. Serafi )

Mulla itselläni pitkä on kaksiosainen nimi ja tykkään siitä tosi paljon, olen ainut tämän niminen koko suomessa :) Siksi haluaisin lapsellekkin samantyylisen nimen,joskaan en samoja nimiä.

Serafiina on mun suosikkini,mutta mies haluaisi lapsesta Emman tai Lotan ilman toisia nimiä. Nuo taas ovat mun mielestä liian yleisiä,varsinkin Emma! Taisi tuo Emma olla viime vuoden eniten annettu nimi.

Mun nimisiä on kans kaks suomenmaassa, minä ja sitten joku kymmenisen vuotta nuorempi. Molemmat nimet mullakin on ihan tavisnimiä, Lotta tosiaan toisena. Äkkiä laskien saan kokoon kymmenkunta erilaista kirjoitusasua, joita on mun nimestä tarjottu. Aina se ei jaksa hymyilyttää... Emma ja Lotta on kasarinimiä. ;) Ei vaan, taitavat molemmat olla taas hyvinkin suosittuja.

Yhteistyössä