E
en muista enää mikä
Vieras
Se ärsyttää koska niillä on niin kauhea asenne ongelma duunareihin nähden. Sinä et varmaan sitä korkeakoulutettuna huomaa, mutta 99% yliopistossa opiskelleilla asenne on se että amiksesta valmistuneiden pitää olla vähän tyhmempiä "kun ne ei edes lukioon päässeet" (kuka väitti että kaikkien pitäs sinne haluta?) ja amiksesta valmistuneiden tekemää työtä arvostetaan todella vähän kun "kuka tahansa tuon pystyy tekemään, kun amislainenkin tuohon pystyy" jne...
No joo, en ole todellakaan itse huomannut tätä. Viimeksi taisin törmätä tällaiseen kauan aikaa sitten lukiossa, oli sitä amis vs. lukio-vastakkainasettelua kypsymättöminen nuorten taholta. Mut enpä kyllä enää yliopistossa aikuisten ihmisten yhteisöissä. Joillakin fukseilla asenne voi olla vielä nyrjällään, mutta sekin ylimielisyys usein karisee ekan vuoden aikana, kun tulee sivistystä ja kokemusta ja alkaa tajuta, miten vähän itse oikeastaan mistään tajuaakaan.
Sen olen kyllä huomannut, että jos haluan tutustua vaikka raksamieheen, niin he itse pitävät sitä säälimisenä ja alentavana, vaikka itse en edes ole ajatellut koko koulutusaspektia. Mulle ei anneta edes mahdollisuutta, kun niin moni jo lokeroi itse itsensä ja jättävät siihen lokeroon kuulumattomat ulkopuolelle. Vaikka siis tahtoisin ihan vilpittömästi tutustua, enkä ole ottanut koko pirun koulutusta edes puheeksi. Riittää, että he tietävät mun olevan maisteri.