onko yleistäkin että lestadiolaisperheessä isät eivät tee ruokaa tai kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Naapurin poika van ihmetteli kun sanoin etä meillä isi tekee ruokaa ja kutiamkin kotihommia iahna samalal tavalla kuin minäkin. Kun tuli puhetta sairalassolosta sanoin etä oli ollut oulussa 3viikkoa sairaalassa. Pika kysyi että mitä sun lapset sitten säivät sen ajan niiin sanoin että isi teki ruokaa, että osaa tehdä ruokaa ninkuin minäkin. Heiä kuulemma ei iskä osaa edes puuroa keitää, selkin palaa pohjaan. ostaaa valmispizzat jos pitää jäädä lapsia hoitamaan

Ei se ole uskonnosta kiinni osallistuuko mies kotitöihin vai ei.

Ja oikiasti koita nyt vähän tarkistaa tekstiäsi ennen lähettämistä. Nyt tuli kyllä todella paljon virheitä ja eikö kyse ole siitä, että kirjootat nopiaa etkä tarkista tekstiä. Kun monesti ei mun silmissä vaikuta miltään lukihäiriöltä.

Ei se ole uskonnosta kiinni osallistuuko mies kotitöihin vai ei.

Ja oikiasti koita nyt vähän tarkistaa tekstiäsi ennen lähettämistä. Nyt tuli kyllä todella paljon virheitä ja eikö kyse ole siitä, että kirjootat nopiaa etkä tarkista tekstiä. Kun monesti ei mun silmissä vaikuta miltään lukihäiriöltä.

Miksi pitäisi tarkistaa? Hyvinhän tuosta tolkkua sai kirjoitusvirheistä huolimatta.

Tiettävästi niissä perheissä, joissa on muutettu pois perinteisiltä l-alueilta eli ollaan uskontovereiden ja sukulaisten avun ulkopuolella, perhetyöntekijöiden kysyntä l-perheissä on valtava. Äidit uupuvat yksin perheitä ja koteja huoltaessaan.

todella monia tuttuja miehiä jotka ei tod. osallistu mihinkään kotihommiin tai ruoanlaittoon. itse en moista onnetonta puolukan poimijaa katsois päiväkään, missään kun ei ole sanottu että ne hommat on naisten tehtävä ;)
ja harava pidä suusi tukossa!

[QUOTE="vieras";23645123]Ei tuosta juuri kyllä tolkkua saanut. Mut asia tuli ymmärretyksi,että ap luulee että jos yks lestadiolais mies ei tee ruokaa niin ei tee kukaan muukaan.[/QUOTE]

Ehkä vika on sitten lukijassa. Kyllä mä ainakin sain ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiettävästi;23645109:
Tiettävästi niissä perheissä, joissa on muutettu pois perinteisiltä l-alueilta eli ollaan uskontovereiden ja sukulaisten avun ulkopuolella, perhetyöntekijöiden kysyntä l-perheissä on valtava. Äidit uupuvat yksin perheitä ja koteja huoltaessaan.

Tässäkin on melkoista yleistämistä. Niitä perhetyöntekijöitä kyselee tasasesti kaikki ihmisryhmät.

[QUOTE="vieras";23645123]Ei tuosta juuri kyllä tolkkua saanut. Mut asia tuli ymmärretyksi,että ap luulee että jos yks lestadiolais mies ei tee ruokaa niin ei tee kukaan muukaan.[/QUOTE]

No eikö se, että asia tuli ymmärretyksi tarkoita juuri sitä, että siitä sai tolkun?

Mä tunnen kymmeniä vl perheitä ja tasan yhdessä ei mies osallistu milläänlailla perheen hoitoon. et ei tuo mitenkään heidän ''tapa'' ole,et nainen tekee kaikena. Tosin hyvin monessa perheessä kun on monta lasta ja paljon pieniä niin äiti on kotona ja mies töissä. Mut on paljon niitäkin joissa molemmat käy töissä tai vain äiti.

Tekisi mieleni kommentoida, että onkohan meilläkin "piilolestadiolainen" kotona. Arkisiin päivän töihin hän ei koskaan osallistu, mutta onneksi auttaa näin keväisissä ikkunanpesu- ja suursiivoustöissä sekä ulkohommissa. Mutta en osaa vaatiakaan, ja liekö edes tarpeen. Ihana mies, joka päivä läsnä!

Naapurin poika van ihmetteli kun sanoin etä meillä isi tekee ruokaa ja kutiamkin kotihommia iahna samalal tavalla kuin minäkin. Kun tuli puhetta sairalassolosta sanoin etä oli ollut oulussa 3viikkoa sairaalassa. Pika kysyi että mitä sun lapset sitten säivät sen ajan niiin sanoin että isi teki ruokaa, että osaa tehdä ruokaa ninkuin minäkin. Heiä kuulemma ei iskä osaa edes puuroa keitää, selkin palaa pohjaan. ostaaa valmispizzat jos pitää jäädä lapsia hoitamaan

onko pääsiäismuna noussu hattuun..sekavaa tuo sun kirjotus:o)

Tässä se taas tulee.

Miksi just se naapurin iskä ei uskontonsa takia muka osallistu kotihommiin? onko se tosiaan siitä kiinni?

Onkohan mulle sattunu sitte ihan erityinen valioyksilö ku ollaan vl-perhe, molemmat töissä ja molemmat osallistuu ihan tasan yhtä paljon kotihommiin. Minä teen yleensä ruoat, mies hoitaa sillä aikaa lapset, siivotaan yhdessä ym. Uskokaa nyt ettei ihan kaikkea voi laittaa vakaumuksen piikkiin!

Ja tässäpä oiva esimerkki vl.äitistä joka käy töissä.

Miksi pitäisi tarkistaa? Hyvinhän tuosta tolkkua sai kirjoitusvirheistä huolimatta.

No kyllä olis hyvä tarkistaa, että tulee ihan asiallista tekstiä. Juu kyllä tuon ymmärtää, mutta huomattavasti helpompi lukia oikeen kirjootettua tekstiä. Joo nariskaa vain mun murteesta, mutta mä sentään kirjootan oikeen.

[QUOTE="what";23645176]Jos naiset vääntää torttu punaisena kerran vuodessa vauvan niin missä vaiheessa käyvät töissä?[/QUOTE]

Vauvoja on saatu ihan tasaseen tahtiin, pian syntyy 6. ja vanhin 9v ja olen ehtinyt tehdä töitäkin:) Ja kyllä, isä osallistuu kotihommiin ja pärjää vuorotyöni vuoksi lasten kanssa päineen ihan hyvin mihin vuorokauden- ja vuodenaikaan tahansa. Samoin myös lähes kaikissa tuttava perheissäkin vakaumuyksesta riippumatta. Ja ihan hyvin jaksetaan ei ole ollut perhetyöntekijälle onneksi tarvetta, mutta tiedän että myös meillä (niinkuin sillä yhden lapsen vanhemmallakin) on oikeus siihen jos tarve niiin vaatii. Niin ja ehdin olla myös lasten kanssa ja jopa koko perheenä yhdessäkin:D

Yhteistyössä