Nyt löyty kyll maailman hienoin KAKKU sis.linkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MMM"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jeah";23654274]Kondiittorit onkin asia erikseen, itse ainakin ihmettelen miten joku "itseoppinut" ei siis alankoulutuksen saanut pystyy tekemään näin upean kakun. Kyllä siinä täytyy jotain luononlahjakkuutta olla tai jotain...[/QUOTE]

Sehän se onkin, että ilman koulutusta ja itseoppinut tekee noin hienoja. En edes lähtisi vertailemaan ammattilaisen kanssa.

Mä mietin kans samaa. Tuo kakku on todella hieno ja olen kerran saanut myös todella taidokkaasti koristeltua kakkua, mutta en kyllä pitänyt siitä yhtään, se oli sen verran makeaa ja montaa makua sekaisin. Mun anoppi ostaa aina kuorrutetun prinsessakakun, ja yritän aina vältellä sen syömistä tai ottaa vain pienen palan. No mut makunsa kullakin, en vain tykkää liian makeasta, enkä kyllä tykkää kermakakustakaan..

Ihan järkkyjä noi valmiit prinsessakakut onkin, niissähän on täytteenä vaan kermaa ja hilloa yäh. Itse teen aina sokerimassa yms. kakuihin raikkaan täytteen, ja sitä sokeria ei tarvi sinne täytteeseen niin älyttömästi tunkea. Näytti tässäkin kakussa olevan sitruunaa ja vadelmaa jotka taatusti on raikkaita eikä välttämättä yhtään liian makeita täytteitä.

Kakku on kyllä hieno =)

Omasta mielestäni marsipaani ja sokerikuorrute ovat tosi pahan makuisia ja siksi en ole niitä lähtenyt käyttämään, vaikka niillä hienoja juttuja voikin tehdä. Mielestäni maku kuitenkin ratkaisee. Ja kyllä kakkuun "mahtuu" aivan hyvin 2 erilaista täytettä, kunhan ne sointuvat hyvin yhteen - ite tykkään juurikin kahden täytteen kakuista :P

[QUOTE="Jeah";23654274]Kondiittorit onkin asia erikseen, itse ainakin ihmettelen miten joku "itseoppinut" ei siis alankoulutuksen saanut pystyy tekemään näin upean kakun. Kyllä siinä täytyy jotain luononlahjakkuutta olla tai jotain...[/QUOTE]

itse asiassa se ei ole vaikeaa, vaatii kyllä harjoitusta , mutta kun sen oppii niin kaikista kakuista saa tosi hienoja. ja välineet on a ja o näissä jutuissa.
kermakakuistakin saa tosi näyttäviä kun on kunnon tylla, erilaisia siis eikä mitään muovihärpäköitä ja kunnon pursotuspussit.
itse olen kanssa oppinut ihan innostuksesta ja kokeilemalla.

itse asiassa se ei ole vaikeaa, vaatii kyllä harjoitusta , mutta kun sen oppii niin kaikista kakuista saa tosi hienoja. ja välineet on a ja o näissä jutuissa.
kermakakuistakin saa tosi näyttäviä kun on kunnon tylla, erilaisia siis eikä mitään muovihärpäköitä ja kunnon pursotuspussit.
itse olen kanssa oppinut ihan innostuksesta ja kokeilemalla.
Itse en kyllä usko että osaisin edes vuosien harjoittelun tai opsikelun jälkeen tehdä lähimainkaan näin hienoja kakkuja, kyllä siinä täytyy olla jonkinlaista silmää ja kädentaitoja, mitä ei vaan kaikilla ole vaikka kuinka harjottelis. Ei mun näpeillä tehtäis kyllä mitään tällästyä, oon niin käsi kaikessa kädentaidoissa.

Itse en kyllä usko että osaisin edes vuosien harjoittelun tai opsikelun jälkeen tehdä lähimainkaan näin hienoja kakkuja, kyllä siinä täytyy olla jonkinlaista silmää ja kädentaitoja, mitä ei vaan kaikilla ole vaikka kuinka harjottelis. Ei mun näpeillä tehtäis kyllä mitään tällästyä, oon niin käsi kaikessa kädentaidoissa.

No juu, kädentaitoja kyllä. Mutta jos on käsistään kätevä, niin kakuista saa kyllä ihan mielettömän näköisiä ilman koulutustakin. Kondiittoreilla on kyllä ne omat niksinsä ja reseptinsä ;) mutta harrastelija varsinkin nykyisin voi tehdä hyvännäköisiä kakkuja, kun materiaaleja ja muotteja ja tarvikkeita on niin helposti saatavilla.

Sairaan magee gaggu, hih, oli kyllä muitakin upeita kakkuja tolla sivustolla. Mä just arvostan sitä että osaa tehdä monenlaisia, ettei kaikki kakut ole samasta muotista niinkuin joissakin blogeissa

Kakkuja :O

239642225_ce8446edc7.jpg

100_0079.jpg

normal_1281923362.jpg

Ja toi viimeinen on varmaan Majurin kakku :D

UglyCake.jpg

[QUOTE="viipale";23654447]No juu, kädentaitoja kyllä. Mutta jos on käsistään kätevä, niin kakuista saa kyllä ihan mielettömän näköisiä ilman koulutustakin. Kondiittoreilla on kyllä ne omat niksinsä ja reseptinsä ;) mutta harrastelija varsinkin nykyisin voi tehdä hyvännäköisiä kakkuja, kun materiaaleja ja muotteja ja tarvikkeita on niin helposti saatavilla.[/QUOTE]

Peesi.Mä tein just pojan synttäreille täytekakun,ja oli toinen kakku mitä elämäni aikana olen tehnyt.Ja siitä tuli mun mielestä tosi hieno.Olin lainannut kirjastosta kirjan Unelmakakut ja sitten katselin noita kakkublogeja,ihan vaan inspiraation vuoksi.Sitten sävelsin omasta päästä kakun.
OOn ihan taitava käsistäni mutta suurimmaksi osaksi just hyvät materiaalit ja tyllat teki sen työn.

Nyt ootan äitienpäivää että pääsee pyöräyttää jonkun kakun taas.:D

Mä mietin kans samaa. Tuo kakku on todella hieno ja olen kerran saanut myös todella taidokkaasti koristeltua kakkua, mutta en kyllä pitänyt siitä yhtään, se oli sen verran makeaa ja montaa makua sekaisin. Mun anoppi ostaa aina kuorrutetun prinsessakakun, ja yritän aina vältellä sen syömistä tai ottaa vain pienen palan. No mut makunsa kullakin, en vain tykkää liian makeasta, enkä kyllä tykkää kermakakustakaan..

en tunne ketään joka oikeasti tykkäisi marsipaanilla päällystetystä kakusta. niissä se päällinen on ihan ällön makuista.

[QUOTE="harmaana";23659723]en tunne ketään joka oikeasti tykkäisi marsipaanilla päällystetystä kakusta. niissä se päällinen on ihan ällön makuista.[/QUOTE]
Et tietenkään minuakaan tunne, mutta nyt ainakin tiedät yhden joka marsipaanista tykkää ;) ja meidän perheessä/suvussa löytyy muitakin marsipaaninystäviä, ihan pikkulapsiakin.

[QUOTE="harmaana";23659723]en tunne ketään joka oikeasti tykkäisi marsipaanilla päällystetystä kakusta. niissä se päällinen on ihan ällön makuista.[/QUOTE]

Mun isoveli on käpykakkumies ;) Sen synttäreillä on joka vuosi käpykakku. Itse en kanssa erityisesti välitä mutta kyllä sitä nyt yhden palasen vuodessa syö.

ei meidän perheessä eikä suvussakaan oikein uppoa nuo marsipaani/vaahtokarkki ym päällysteet vaan kaikki kyllä haluaa ja tekee kermakakkuja.

upeitahan noi on ja kiva katsella mutta ei syödä, valitettavasti monella jää se kallis ja isolla työllä tehty kuorrutus lautaselle....

[QUOTE="Susanna";23659985]ei meidän perheessä eikä suvussakaan oikein uppoa nuo marsipaani/vaahtokarkki ym päällysteet vaan kaikki kyllä haluaa ja tekee kermakakkuja.

upeitahan noi on ja kiva katsella mutta ei syödä, valitettavasti monella jää se kallis ja isolla työllä tehty kuorrutus lautaselle....[/QUOTE]
No eipä se marsipaani tai sokerimassa paljoo enempi maksa kun esim ne kermat ja muut kakun päälle. Sokerimassaa saa 2,50 paketti, joten en nyt kalliksi sanoisi.

[QUOTE="heh";23659969]Mun isoveli on käpykakkumies ;) Sen synttäreillä on joka vuosi käpykakku. Itse en kanssa erityisesti välitä mutta kyllä sitä nyt yhden palasen vuodessa syö.[/QUOTE]
Mun ukki on vannoutunut käpykakkumies :D joka juhlassa niin kauan kuin muistan on ollut käpykakkua ja kyllä se on vieraille maistunu vaikka on muutakin ollut tarjolla.

Ihana kakku, mutta johan joku oli tästäkin kakusta saanut herneet nenään, kopioin kommenteista tuolta blogista:

Siis tässä tehdään munamiehelle ruumiinavaus… ja omien lasten pyynnöstä.
Ei voisi olla kuvottavampaa kakkua !

Miten jollakin pipoa noin kiristää.

[QUOTE="Susanna";23659985]ei meidän perheessä eikä suvussakaan oikein uppoa nuo marsipaani/vaahtokarkki ym päällysteet vaan kaikki kyllä haluaa ja tekee kermakakkuja.

upeitahan noi on ja kiva katsella mutta ei syödä, valitettavasti monella jää se kallis ja isolla työllä tehty kuorrutus lautaselle....[/QUOTE]

Näin meilläkin. Marsipaanikakut jne jäävät kesken mut kermakakut häviävät aina suihin. Minäkään en pidä marsipaanista ja niistä kaikenmaailman massasysteemeistä vaikka hienoja niillä saa aikaan.

Yhteistyössä