*** Wappumenu -vinkkejä kaivataan! ***

persvakoonasana

Aktiivinen jäsen
19.06.2007
16 180
0
36
Huomenna tulossa vieraita ja vappumenu yhä mietinnässä. Tulossa alle nelivuotiaita lapsia sekä aikuisia. Ideoita on, mutten osaa päättää... Mitä teillä syödään huomenna tai ylihuomenna? Ehdotuksia otetaan vastaan, kiitos. :)

Tapastyyppisesti:
*wingsejä
*pikantteja pottuja
*lihapullia
*oliiveja
*salaattijuustoa
*sinihomejuustoa+viikunahilloa
*salsaa (tän tein ite, tuli tosi hyvää, vaikka ite sanonkin. tuskin ostan enää kaupan valmista)
*perunasalaattia (tähän tein jopa majoneesin ite)
*kurkkujogurttisalaattia (jäi vähän löysäksi, ens kerralla valutan jogurtinkin)
*vihersalaattia
*täytettyjä tomaattejä (oliivia,juustoraastetta ja aiolia)
*marinoitua punasipulia

Me ollaan kahdestaan poitsun kanssa ja pärjätään hyvin noilla :)

Tapakset on musta kivoja, kuhan ei ala tekee mitään liian piperrystä. Hyviä vois olla myös_
*polttoonappi vaikka kala- ja porotäytteellä
*coctailpiirakat, munavoi+tuorejuustoja
*graavikala
*ilmakuivattukinkku ja melooni
*kirsikkatomaatti ja minimozzarellapallero sekä basilica/pesto tikkuun

DuskyLeDoux: Ensinnäkin kysymys: Oletko ollut joku muu nikki ennen? :) Toisekseen, mitä ovat pikantit perunat? :) Meilläkin tehdään perunasalaatti, salsat tms. tavallisesti itse. Huippupaljon parempia ovat siten. Tuossa oli paljon hyviä vinkkejä -tai siis ylipäätään tuo tapastyyppinen kokoelma on varteenotettava vaihtoehto. Suomalaistyyppistä (karjalanpiirakkaa, poroa, ruisnappia) en nyt halua, koska niitä oli tupareissa.

Viimeksi muokattu:
Oh, mä grillaisin liha- ja kanavartaita+ kasvisvartaat ehkä, ananasta ja maissia.
Tekisin itse perunasalaatin ja pastasalaatteja pari , kana ja kinkku ehkä.
Lapsille coctailtikkija(kurkku, tomaatti, nakki, lihapulla,paprika, juusto, viinirypäle) Vaikka coctailsiili muodossa!
Vihreää salaattia fetalla ja uusia pottuja, ne epsankilaisetkin menis <3

En tiedä vielä me tehdään, kuhan fiilistelen :D

[QUOTE="vieras";23679553]Meillä syödään huomenna ihan tortilloja, maistuvat sekä lapsille että aikuisille, kaikkea erilaista hyvää vaan väliin. Nam![/QUOTE]

Tortillat olisivat myös hyvä vaihtoehto. Paitsi että meidän kolmevuotias ei syö silloin muuta kuin itse tortillalettua, kurkkua ja oliiveja. Vieraiden lapsista (alle neljävuotiaita myös) en tiedä. Joatin muuta siis mietin...

Oh, mä grillaisin liha- ja kanavartaita+ kasvisvartaat ehkä, ananasta ja maissia.
Tekisin itse perunasalaatin ja pastasalaatteja pari , kana ja kinkku ehkä.
Lapsille coctailtikkija(kurkku, tomaatti, nakki, lihapulla,paprika, juusto, viinirypäle) Vaikka coctailsiili muodossa!
Vihreää salaattia fetalla ja uusia pottuja, ne epsankilaisetkin menis <3

En tiedä vielä me tehdään, kuhan fiilistelen :D

Meillä on vaan sellainen helkkarin pieni sähkögrilli. Siinä ei saa asiallisesti grillattua kuin ehkä nakit/makkarat ja halloumit. Cocktailtikkuja oli lapsen syndeillä tammikuussa -tahtoisin jotain muuta. Salaattia: pastaa, kanaa, kinkkua, fetaa että uutta pottua; panen kaikki vaihtoehtolistalle. namskis.

DuskyLeDoux: Ensinnäkin kysymys: Oletko ollut joku muu nikki ennen? :) Toisekseen, mitä ovat pikantit perunat?

Olin mä kai Duskyna alkuun.

Pikantteihin pottuihin (patatas picantes) tulee
500 g perunaa
3 tl paprikajauhetta
½ tl cayannee
1 tl jauhettua jeeraa
½ tl suolaa
½ dl oliiviöljyä.

Mä lisään usein perunasalaattiini keitettyä kanamunaa. Tulee herkkua :)

Olin mä kai Duskyna alkuun.

Pikantteihin pottuihin (patatas picantes) tulee
500 g perunaa
3 tl paprikajauhetta
½ tl cayannee
1 tl jauhettua jeeraa
½ tl suolaa
½ dl oliiviöljyä.

Mä lisään usein perunasalaattiini keitettyä kanamunaa. Tulee herkkua :)

Eli miten nuo potut tehdään? Keitetyt perunat pyöritellään noissa aineksissa ja laitetaan uuniin vai?

Eli miten nuo potut tehdään? Keitetyt perunat pyöritellään noissa aineksissa ja laitetaan uuniin vai?

Sekoitat mausteet keskenään. Peset perunat hyvin. Leikkaat veneiksi ja pyörittelet öljyssä. 200 asteessa 30-45 minuuttii (ohjeen mukaan). Mä varmaan pienennän jossain kohtaa 175 ja pidän pidemmän aikaa.

Sit potut kulhoon ja mausteet perään. Sekoitetaan hyvin ja tarjotaan mieluiten lämpösenä.

Se on oikein :) syöminen on ihanaa!
Itse tein tänään jättikipon makaroonilaatikkoa perheelle (yök), saavat syödä sitä kun minä oon töissä. Ehkä meilläkin herkutellaan vapun jälkeen :D

Yhteistyössä