Toisinaan haluaisin piestä mieheni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nancy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nancy

Jäsen
11.12.2008
191
0
16
Tilanne on siis tämä. Yritämme lasta. Käyn yksityisellä gynellä ja kaikki varmasti tiedätte, että se ei ole ihan halpaa lystiä.

No... Mieheni sai älynväläyksen ja hankki itselleen tuommosen ihme painonnostohärvelin hintaan 200e. Eikä siinä vielä kaikki. Ilmotti, että on vielä ostanut siihen niitä painoja vai mitä hiton punnuksia onkaan, hintaan 500e!!!!!! Maksoi visalla. :headwall:

Noloa tässä on se, että äitini maksoi minun gynekäyntini, koska rahapulan vuoksi olisin joutunut jonottamaan julkiselle. EIKÖ SITÄ HEMMETIN VISAA VOI VINGUTTAA MIELUMMIN GYNEN PALVELUIHIN LAPSETTOMUUSASIOISSA KUIN JOHONKIN MAAILMAN TURHIMPAAN HÄRVELIIN!!!!! Olis nyt ostanu edes kuntosalikortin. :kieh:

Tokasin, että jos sitä rahaa niin kovin on sielä visalla, eikö sillä voisi maksaa niitä gyne käyntejä. Siihen hän ihmetteli, että "Minunko ne nyt täytyy sitten maksaa.."

Olenko niin ääliö, että olen tekemässä lasta tuommosen typeryksen kanssa!?!?! Kaikin puolin ihana ja rakastettava puoliso, mutta hei.. Eikö tämä nyt menny pikkasen överiksi ja ihan sain aiheesta suuttua??

Viimeksi muokattu:
On sitoutunut lapsen hankintaan ja on asiassa mukana aivan yhtä paljon mukana kuin minäkin. Toi nyt oli niin idioottimainen tempaus kun olla ja voi. Sai sitten postimiehetkin tuta minun vihani kun painoja meille toivat äsken. Vetosi vielä minun uuteen ratsastuskypärääni, mikä maksoi 50e, että hankithan sinäkin semmosen. NIIN HANKIN!!! Piru vie. Se oli kuitenkin halpa henkivakuutus ja 650e halvempi hankinta kun tuo hemmetin härveli, minkä polttaisin, jos ei olis rautaa.

Miten teillä muutoin on raha-asiat, siis yhteisiä vai erikseen? Jos erikseen, niin kohtuu olisi, että mies osallistuisi gynemenoihin, koska yhteisestä asiasta on kyse. Kysy mieheltä, että kenen rahapussilta revitään aikanaan lapsen aiheuttamat menot.

Kieltämättä miehen käytös kuullostaa hieman omituiselta... Eikö mies puhunut sulle aikomuksistaan etukäteen ollenkaan? En osaa vastata, että onko järkevää tehdä lasta miehen kanssa. Puntaroi asioita, plussat ja miinukset. Miten miehesi on suhtautunut lasten tekoon ja siihen ettei heti tärppää?

Kerkesitkin jo vastaamaan kysymykseen miehestä ja lastenteosta :)

Viimeksi muokattu:
Hyvä pointti, zxc.. Nostan kissan pöydälle heti kun olen vähän rauhottunut. Omat rahat meillä on siinä suhteessa, että elämiseen menevät kulut maksetaan yhdessä, kuten ruoka, sähkö, talolaina yms, mutta omilla rahoilla sitten ostellaan mitä halutaan. MUTTA. Omia rahoja käytellään siten, että kaikki mitä omia hankintoja tehdään, ei saa haitata yhteistä taloutta. Oliko nyt kauheen epäselvästi kerrottu?

Kieltämättä miehen käytös kuullostaa hieman omituiselta... Eikö mies puhunut sulle aikomuksistaan etukäteen ollenkaan? En osaa vastata, että onko järkevää tehdä lasta miehen kanssa. Puntaroi asioita, plussat ja miinukset. Miten miehesi on suhtautunut lasten tekoon ja siihen ettei heti tärppää?

Mies on minua tukenut ja lohduttanut asiassa, kun tosiaan on vähän mutkia matkassa terveydellisistä syistä lapsen teossa. Naapurin mieheltä kuulin, että tämmönen vehje meille tulee, kun naapurin pojalta sen osti.

Ymmärrän kyllä, että pitää olla omia harrastuksia, niitähän hänellä ei sitten työnteon lisäksi ole muuta kuin nyt tuo pahainen vehje. Nyt vaan katosi kohtuus täysin!!!

:O Mies sit aatteli, että sun äidin kuuluu maksaa niiden lasten teosta, mutta että hänen itse ei?

Harkitte nyt vielä, että haluutko sä sen kanssa niitä lapsia.:| Vaikuttaa aika hölmöltä mieheltä. Ihan kuin se lapsensaaminen ois vaan joku sun juttus sen mielestä.

Viimeksi muokattu:
Mies on minua tukenut ja lohduttanut asiassa, kun tosiaan on vähän mutkia matkassa terveydellisistä syistä lapsen teossa. Naapurin mieheltä kuulin, että tämmönen vehje meille tulee, kun naapurin pojalta sen osti.

Ymmärrän kyllä, että pitää olla omia harrastuksia, niitähän hänellä ei sitten työnteon lisäksi ole muuta kuin nyt tuo pahainen vehje. Nyt vaan katosi kohtuus täysin!!!

Hyvä että on kumminkin tukena! Vaikka teillä on ns. omat rahat, niin olisi edes hieman reilua keskustella noinkin isosta investoinnista. Tosiaan vaikuttaa yhteiseen talouteen. Jostain se raha on nyt pois, esim just niistä gynekäynneistä.

Lisäyksenä vielä.. Halutaan molemmat lasta tosi paljon ja ollaan valmiita tulemaan vanhemmiksi. Yleensä mieheni harkitsee asioita tosi pitkään ennen kuin hutkii mitään typerää. Ehkä tätäkin hankintaa pienessä mielessä mietiskellyt? Nyt vaan ketuttaa ja potuttaa tuommonen rahan tuhlaus. Tiedän, että hän maksaa visalaskut yms itse mukisematta, mutta silti... Itse olen lupautunut laittamaan veronpalautusrahani vessaremonttiin. Miksi nyt sitten piti ottaa lyhennysvapaita kuukausia talolainasta, että saatais keittiöremppa valmiiksi?? Miksei sitä voinu maksaa sillä fucking visalla?????

Ratsastaminenkaan ei ole halpaa lystiä, eikös sunkin ap pitäisi jättää se, jos miehes ei saa puntteja, jotka kestää sen loppuelämän? Kuulostat ap niuholle ja kannattaa varmaan jättää lisääntymättä, jos olet tuollainen.

mä en uskaltais alkaa tehdä lasta jos gynelasku tai 700 euroa kaatais mun talouden (tai että pitäis ylipäätään tehdä velkaa =visa sen takia).

Kyllä pitäis olla talousasiat kunnossa ensin. Lapselle kandee muuten sitten ottaa se hoitokuluvakuutus. Se voi maksaa yli 200 vuodessa, ja harvoin sillä "tienaa", mutta pääseepähään heti sinne yksityiselle. Mun täytyy viedä joka sairauspoissaolosta LÄÄKÄRINtodistus töihin, ja voitte uskoa, että terveyskeskuksesta ei saa lääkäriaikaa samalle päivälle, jos on esim. oksentanut kerran yöllä. Tai jos on flunssa, kuumetta 38. Eli hip, mehiläiseen! Kandeis varmaan ostaa lääkäriaseman osakkeita...

Mun mielestä tuo n. 700€ ei ole iso summa kun sen jakaa monille kuukausille, jos miehesi siitä hyvän ja terveellisen harrastuksen itselleen ottaa. Varmaan sinullakin menee vuodessa muutama satanen siihen ratsastukseen? Hyvä on myös lapsettomuushoitojen aikana jatkaa muutakin elämää, kun eihän hoitojen onnistumisesta ole edes takeita. Tuskin mikään tuohon 700€:n kuitenkaan kaatuu, ja voi kai sitä velkaa ottaa vaikka toiset 700 sitten niihin hoitoihinkin?

Itse olen ratsastuskypäräni ostanut ja mielestäni ei ole kallis harrastus jos maksan ratsastamisesta 10e/krt ja käyn 4krt/kk. Se tekee 40e kuussa. En tiedä mimmosia raharötköjä täällä kirjottelee, mutta meille 700e on iso raha kerralla laittaa johonki. Melkein puolet mun palkasta! Vaikken tienaakkaan miljoonia, tiedän, että pystymme lapsen elättämään.

[QUOTE="vieras";23695901]Jos syy lapsettomuuteen on sinussa, niin tietysti maksat itse.[/QUOTE]

Voi elämä mikä kommentti :headwall:... Tässä tapauksessa lapsen hankkiminen on ollut yhteinen päätös, sillon reilu kerho kokoontuu ja laskut ja maksut maksetaan yhdessä.

Itse olen ratsastuskypäräni ostanut ja mielestäni ei ole kallis harrastus jos maksan ratsastamisesta 10e/krt ja käyn 4krt/kk. Se tekee 40e kuussa. En tiedä mimmosia raharötköjä täällä kirjottelee, mutta meille 700e on iso raha kerralla laittaa johonki. Melkein puolet mun palkasta! Vaikken tienaakkaan miljoonia, tiedän, että pystymme lapsen elättämään.

40 + 12 = 480€, ja tuskin vain vuoden verran tuota harrastat....

[QUOTE="Kenguru";23695918]40 + 12 = 480€, ja tuskin vain vuoden verran tuota harrastat....[/QUOTE]

Piti laittaa 40 kertaa 12. Nyt on koneessa jotain häikkää ja toimii hidastetusti....

Ohhoh. Johan tulee kuraa niskaan. Minkähänlaisen ihmisen pitäisi teidän mielestä olla, että voisi lapsen hankkia? Tiedän monia, jotkaa elää taloudellisesti tosi tiukilla, tiukemmalla kuin me ja pysty siltikin tarjoamaan lapselle hyvän elämän.

Pitipä taas todeta, ettei tänne kannata kirjoittaa mitään. Pahan mielen vaan saa.

Niin ja Kenguru.. Tosiaan. En aijo ratsastusta lopettaa. Minulla on varaa käydä kerta viikkoon ratsastamassa ja saan siitä hyvä mielen ja olon. Joka sentin arvoista.

Hyvä pointti, zxc.. Nostan kissan pöydälle heti kun olen vähän rauhottunut. Omat rahat meillä on siinä suhteessa, että elämiseen menevät kulut maksetaan yhdessä, kuten ruoka, sähkö, talolaina yms, mutta omilla rahoilla sitten ostellaan mitä halutaan. MUTTA. Omia rahoja käytellään siten, että kaikki mitä omia hankintoja tehdään, ei saa haitata yhteistä taloutta. Oliko nyt kauheen epäselvästi kerrottu?

musta SUN KUULUU maksaa omat menos siellä lääkärillä kun kerran yksityiselle menit,ja mm.kun on omat rahat !eli mies maksoi omat ostonsa omistaan kun kerran on varaa!(vai menikö miehen rahat miinukselle)

en määkään maksata miehellä sairaala laskua kun lapsi syntyy..vaikka on hänen lapsensa kun on myös kyse minusta...

Voi elämä mikä kommentti :headwall:... Tässä tapauksessa lapsen hankkiminen on ollut yhteinen päätös, sillon reilu kerho kokoontuu ja laskut ja maksut maksetaan yhdessä.

Fossiili olen aivan samaa mieltä. Kyllä on niin tasoton kommentti että huhhuh. Tuommoisen ajatusmaailman omaavalla ihmisellä tuskin on kovin paljon ikää tai järkeä? Mitäs tehdään, kun mies sairastaa epilepsiaa? Jos saat kohtauksen niin en tietenkään auta. Sairaushan on miehellä. Näinkö?

Ohhoh. Johan tulee kuraa niskaan. Minkähänlaisen ihmisen pitäisi teidän mielestä olla, että voisi lapsen hankkia? Tiedän monia, jotkaa elää taloudellisesti tosi tiukilla, tiukemmalla kuin me ja pysty siltikin tarjoamaan lapselle hyvän elämän.

Pitipä taas todeta, ettei tänne kannata kirjoittaa mitään. Pahan mielen vaan saa.

Niin ja Kenguru.. Tosiaan. En aijo ratsastusta lopettaa. Minulla on varaa käydä kerta viikkoon ratsastamassa ja saan siitä hyvä mielen ja olon. Joka sentin arvoista.

No me ei ainakaan olla ikinä oltu mitään rikkaita ja lapsia on silti. Ja ei jotain 50 euron kypärää voi verrata monen sadan euron rakkineeseen. Ja lapsen hankinta on yhteinen asia.
Mun mielestä naisen gynekäynnit ja ehkäisy ja kaikenlainen perhesuunnittelu on yhteisiä asioita, koska seksuaalisuuskin muuttuu jollain tavalla parisuhteessa yhteiseksi jutuksi ja yhdistäväksi jutuksi.

Yhteistyössä