Tuomitsen sukulaiseni, jotka jättivät 6kk ja 9kk ikäiset lapsensa viikonlopuksi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, on paljon ihmisiä, joiden ratkaisuja ja valintoja ei ymmärrä. Yleensä jokaisessa vastaantulevassa ihmisessä tulee jossakin vaiheessa joku tällainen asia.
Eipä siinä auta muuta kuin itse tehdä parhaansa, ja hoitaa omia lapsiaan kuten parhaaksi näkee, muiden hölmöyksille ei valitettavasti yleensä voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 3_lle;23701265:
Kas kun meillä tuo todella arka lapsi,rohkaistui huomattavasti kun ruvettiin viemään hoitoon jne.. Kotiinko se olisi pitänyt kahlita?

On jännä miten täällä vedetään helposti äärimmäisyyksiin; tuskin se vielä ihan kotiin kahlitsemista on, mikäli ei ole alle yksivuotiaana yökylässä.

No voi hyvänen aika, luuletko sä että sun "tuomitsemiset" jaksaa ketään kiinnostaa? Olisit päinvastoin tyytyväinen että lapsilla on hyvä hoitopaikka, kah kun monet lapset joutuvat katsomaan sitä ryyppäämistä ihan kotona. Vai haluaisitko kenties itse mennä vähän tuulettumaan mutta et saa hoitajaa niin pitää sitten mollata muita? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 3_lle;23701265:
Kas kun meillä tuo todella arka lapsi,rohkaistui huomattavasti kun ruvettiin viemään hoitoon jne.. Kotiinko se olisi pitänyt kahlita?
Toisekseen on ihan hyvä vanhempien välillä nollata,ei tiedä kovin hyvää jos vetelee jaksamisen äärirajoilla.

Aiemmin juuri sanoinkin, että lapsi voisi tutustua maailmaan vanhempien kanssa. Se ei tarkoita kotiin kahlitsemista, haloo taas. Ei aina ääripäästä ääripäähän.
Minä ainakin kunnioitan sellaisia vanhempia, jotka ottavat lapsensa mukaan, oikeastaan jokapaikkaan. Niinkin voi lapselle opettaa sosiaalisia taitoja ym. Ei siis tietenkään ryyppämään :D

Ap, tuollainen turha "huolehtiminen" on ällöttävää nokkansa pistämistä muiden asioihin. Vanhemmatkin tarvitsevat joskus hengähdystauon, eivät he mitään koneita ole. Lapset eivät siitä vahingoitu millään tavoin, jos heidät jätetään muutamiksi päiviksi hoitoon. Pidä huoli omista asioistasi, muiden asioissa et ole mikään asiantuntija.

No voi hyvänen aika, luuletko sä että sun "tuomitsemiset" jaksaa ketään kiinnostaa? Olisit päinvastoin tyytyväinen että lapsilla on hyvä hoitopaikka, kah kun monet lapset joutuvat katsomaan sitä ryyppäämistä ihan kotona. Vai haluaisitko kenties itse mennä vähän tuulettumaan mutta et saa hoitajaa niin pitää sitten mollata muita? ;)

Kiinnosti sinua ainakin ;)

[QUOTE="nona";23701335]Ap, tuollainen turha "huolehtiminen" on ällöttävää nokkansa pistämistä muiden asioihin. Vanhemmatkin tarvitsevat joskus hengähdystauon, eivät he mitään koneita ole. Lapset eivät siitä vahingoitu millään tavoin, jos heidät jätetään muutamiksi päiviksi hoitoon. Pidä huoli omista asioistasi, muiden asioissa et ole mikään asiantuntija.[/QUOTE]

Kuten jo sanoin, en voi sille mitään. Ainakin empatiakykyni on kunnossa =)

[QUOTE="nona";23701335] Lapset eivät siitä vahingoitu millään tavoin, jos heidät jätetään muutamiksi päiviksi hoitoon.[/QUOTE]

Jos alle vuoden ikäisen vie yhtäkkiä useaksi päiväksi ja yöksi hoitoon, ja vielä aran lapsen, niin kyllä ne siitä voi jo psyykkisesti ihan oikeasti vahingoittuakin!

Onhan se ikävää ,kun se omaelämä loppunut siihen kun on saanut lapsia.
Pitäähän sitä sitten edes jotenkin yrittää tuntea olonsa paremmaksi,vaikka vain arvostelemalla niitä jotka eivät lopeta elämistä ,kun saavat lapsi.

Onhan se ikävää ,kun se omaelämä loppunut siihen kun on saanut lapsia.
Pitäähän sitä sitten edes jotenkin yrittää tuntea olonsa paremmaksi,vaikka vain arvostelemalla niitä jotka eivät lopeta elämistä ,kun saavat lapsi.

Näin on!!
Ällöttää ihmiset jotka eivät edes kykene mielipiteitään suoraan sanomaan vaan avautuvat selän takana jossain mammapalstalla sitten... :D
Jokainen tyylillään..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23701401:
Näin on!!
Ällöttää ihmiset jotka eivät edes kykene mielipiteitään suoraan sanomaan vaan avautuvat selän takana jossain mammapalstalla sitten... :D
Jokainen tyylillään..

Sinulle sama kysymys, onko alkoholi sinulle sitä elämää? Eikö lasten ja perheen kanssa voi elää?

Voi miten kauheeta!!!!!!! Eihän sitä lasten jälkeen voi enään ryyppäämässä käydä! Olen vienyt pienemmänkin yökylään, ja tulen viemään. Ihan sama mitä muut siitä ajattelee!! Olen kuitenkin lapselleni maailman paras äiti vaikka välillä otan omaa aikaa, on se sitten baareilua tai jotain muuta! HANKI ELÄMÄ

hengähdystauko on eri asia kun pienen vauvan monen yön hoito...
Vastuutonta ja jos pikkaisenkaan lukee lastenpsykiatrien kirjoituksia niin voi myös todeta että vastuutonta.

Alkoholiko tuossa nyt kuitenkin on kynnyskysymyse, sitähän ap jankuttaa lähes joka viestissään. Olisiko ollut hyväksyttävämpää, jos vanhemmat olisivat lähteneet viikonlopuksi vaikkapa urheiluopistolle treenaamaan tuon bilettämisen sijasta?

mikä oli se pahin rikos?
Se, että lapsi pieni ja vanhemmat muualla?
Vai että vanhemmat kaukana (vessaan ehkä korkeintaa saisi poistua palstamammojen mielestä)?
Vai että vanhemmat bilettivät ollessan ns.lapsivapaalla (oikesti kuuluisi murehtia vaan lasta ikävöiden)?
Vai että oli VAPPU ja juuri silloin vanhemmat lähtivä?

Pistä tämä vkl muistiin ja kysy vaikka 15vuoden kuluttua millaiset traumat lapseen/lapsiin jäivät ja samaten vanhemmilta millainen morkkis vielä silloin päällä;-D

[QUOTE="jahas";23701513]Alkoholiko tuossa nyt kuitenkin on kynnyskysymyse, sitähän ap jankuttaa lähes joka viestissään. Olisiko ollut hyväksyttävämpää, jos vanhemmat olisivat lähteneet viikonlopuksi vaikkapa urheiluopistolle treenaamaan tuon bilettämisen sijasta?[/QUOTE]

Monelle se on parempi "tekosyy" lapsen hoitoon jättämiselle...

Sinulle sama kysymys, onko alkoholi sinulle sitä elämää? Eikö lasten ja perheen kanssa voi elää?

Mä juon kerran tai kaksi vuodessa,että enpä nyt sanoisi että on elämää :D
Ja mä teen mun perheeni kanssa paljonkin asioita,mutta välillä on kiva tehdä asioita ihan vain ilman lapsia,jotta jaksaa sitten taas touhuta paremmin niiden kanssa.

Kukin elää tavallaan....

Kai se olis joidenkin mielestä helpointa,että kaikki eläis niiden "oikein" elävien kanssa samalla tavalla..
Mä teen ainakin itse omat valintani...otan lapseni huomioon ja jos jolla kulla on sanomista kasvatuksesta tms niin todella toivon,että jos on omasta mielestään asemassa jossa voi tuomita tai niin täydellinen,että kykenee arvostelemaan minua ja ratkaisujani on myös sitten niin suora selkäinen,että kertoo mielipiteensä suoraan.

En sentään. Kunhan vaan ihan "normaalisti" tuomitsen ja ihmettelen. Eikö teillä päin käytetä tuota sanaa?

En ole kuullut kenenkään käyttävän "normaalisti" noin voimakkaita ilmaisuja. Ihmetellä voidaan, ehkä jopa paheksua, mutta tuomita.... Ei.

Itse en katso muutenkaan olevani tuomarin asemassa, ne on ihan muut henkilöt. Sitä mukaa kun ikä ja kokemus karttuvat tajuaa sen että maailma ei ole mustavalkoinen. Tilanteita ja ihmisiä on niin monenlaisia. Eikä ne muutu mun tuomitsemisista tai paheksunnoista yhtään mihinkään. Sen sijaan että keskittyy tuomaroimaan, voisi yrittääkin ymmärtää. Mielen avartaminen ei ole kenellekään pahaksi. Ehdottomuus, kapeakatseisuus ja "minä olen aina oikeassa" -asenne kuuluvat lähinnä teini-ikään.

Yhteistyössä