Raskausoireet katosivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laa_laa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

laa_laa

Jäsen
19.04.2011
46
0
6
Helsinki
Ensimmäiset raskausoireeni tulivat jo viikko ennen kk:n oletettua alkamispäivää. Tein myös silloin positiivisen raskaustestin ja varmistin asian vielä reilun viikon päästä(Dpo15).
Oireita tähän asti on ollut aivan aluksi kipeytyneet nännit, hurja turvotus ja ilmavaivat, turvonnet rinnat ja lisääntynyt ruokahalu(erityisesti kasvikset ja hedelmät) sekä nippailut vatsassa.
Nyt kuitenkin tuntuuu että oireet ovat tipotoessään.(väsymystä lukuunottamatta) Rv 6+ 1 mennään.
Eikai tämä vain ole tuulimuna? :'( vuotoa ei ole ollut...
Ensi viikolla on varhais ultra.

Viime tammikuussa mulla loppui raskausoireet rv6 ja seuraavana päivänä alkoi vuoto eli kesken meni. Mutta kuopusta odottaessa raskausoireet loppuivat kuin seinään rv 9 eivätkä ikinä tulleet takaisin, mutta raskaus jatkui loppuun asti.

mulla itseasiassa nyt kolmas raskaus menossa rv 36 ja mulla on näissä kaikissa kolmessa raskaudessa oireet väsymystä lukuun ottamatta kadonnut samoilla viikoilla kun sulla. osassa hetkeks ja osassa kokonaan. keskenmenoja takana monia ja niissä ei tuollaista oireiden katoamista ole ollut

Tee uusi testi jos se mieltä helpottaa. Mutta vaikka siellä ei elämää olisikaan enää ,testi voi silti näyttää positiivista joten ei kerro sulle paljoa. Itse koittaisin siirtää ultraa lähemmäs ja ehkä tekisin testin. Mutta mä olenkin hysteerikko :D
Sulla on varmasti kaikki siellä masussa hyvin, normaalia että oireet tulee ja menee. Älä kuulostele liikaa.

ei pitäisi varmaan lukea näitä keskustelupalstoja ja maalailla kauhukuvia. Mutta ensiraskaus kun on, ja ystäväpiirissä ei juuri äitejä vielä ole, on jostain haettava vertaistukea. :hug:
Osaako oku viisaampi vielä kertoa millä viikoilla raskaus yleensä menee kesken, entä huomaako jostain oireista kekskeytyneen keskenmenon ja tuulimunan?

hei!
mä sain positiivisen testin 4 päivää ennen menkkoja ja oireitakin oli väsymystä ja phoinvointia siis olen aika alussa nyt eli rv 4+3 (siis todella alussa). muutama päivä sitten aamulla heräsin ni ei ollut mitään oireita eikä edes tuntunut siltä että olisin enää raskaana, nyt tän päivää olen panikoinut että olenkohan minä enää raskaana. uutta testiä ei mitään järkee tehä koska positiivinen näkyy ainakin 1-2 viikkoa koska hormooni ei elimistöstä häviä hetkessä. olen kyllä varannut varhaisultra ajan mut sinnekkin on vielä ainakin 4 viikkoo. onko muilla hävinnyt oireet kun seinää? kiitos jos joku osaa auttaa tätä panikoijaa. :)

Tässä raskaudessa mulla oli raskausoireita vain n. viikon verran siinä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. sitten yhtenä päivänä loppuivat kuin seinään ja sen jälkeen olo oli aivan normaali. Nyt on meneillään rv 24 ja kaikki ok. Eli ei tarkoita mitään ikävää välttämättä jos oireet loppuvat.

Voithan ostaa Clearbluen digitestin, jossa on se viikkonäyttö, jos se yhtään helpottaa huolta. Sulla pitäis tulla siihen "raskaana 3+".

Mulla oli alun perinkin hyvin niukat oireet, eikä koko raskausaikana ole ollut mitään kummoista. Viikoilla 6-8 oli sellainen hyvin lievästi etova olo, jos meni liian pitkään syömisten välillä. Nyt rv 29.

Oireet loppui ekan kerran siinä rv 6 jälkeen ja toisen kerran rv 10 jälkeen ja nyt on viikkoja jo jotain 24. Eli älä turhaan huolestu. :) Oireita tosiaan tulee ja menee.

Osaako oku viisaampi vielä kertoa millä viikoilla raskaus yleensä menee kesken, entä huomaako jostain oireista kekskeytyneen keskenmenon ja tuulimunan?

Yleensä keskenmenon suurin riskiaika on ensimmäiset 12 viikkoa. Toki myös myöhempiäkin keskenmenoja on paljon! Itse olen kokenut yhden tuulimunaraskauden ja en todellakaan osannut aavistaa sitä etukäteen. Minulla oli kama pahoinvointi koko alkuraskauden ajan ja luulin olevani onnellisesti raskaana, mutta niin vain todettiin tuulimunaksi rv 10+4.
Nyt olen raskaana rv 24 ja tässä raskaudessa kaikki on niin kuin pitääkin. Oireet ovat tulleet ja menneet, joten eipä nuista oireista voi niin kamalasti päätellä. Ja tämä on minun oma kokemukseni asiasta. Jokainen raskaushan on omanlaisensa.
Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, älä stressaile liikoja, se ei ole hyväksi sikiölle!

Siis se Clearbluen testi näyttää viikkoja hedelmöityksestä. Eli jos raskausviikkoja on yli 5, se testi näyttää raskaana 3+. Tarkoitin siis viestini nimenomaan aloittajalle.

Tottahan se on, että testit luultavasti näyttävät plussaa, vaikka raskaus olisikin mennyt kesken, mutta tuo Clearbluen testi antaa kuitenkin edes hiukan osviittaa siitä, vastaako hormonitaso raskausviikkoja.

Siis se Clearbluen testi näyttää viikkoja hedelmöityksestä. Eli jos raskausviikkoja on yli 5, se testi näyttää raskaana 3+. Tarkoitin siis viestini nimenomaan aloittajalle.

Tottahan se on, että testit luultavasti näyttävät plussaa, vaikka raskaus olisikin mennyt kesken, mutta tuo Clearbluen testi antaa kuitenkin edes hiukan osviittaa siitä, vastaako hormonitaso raskausviikkoja.

...eli apteekkiin, niin loppuu tää ihmettely.:headwall:
Lisäsin albumiini kuvat plussatesteistä jotka tein muutama viikko sitten.

69916-albums108-picture12725.jpg

Yritän nyt vain lopettaa stressaamisen :)

Itselläni ei ollut ennen 20 rv juuri mitään oireita, paitsi väsymys. Alussa oli vähän rintojen aristusta ja vähän heikko olo, jos ei syönyt säännööllisesti, mutta ei mitään muuta. Ellei olisi tiennyt olevansa raskaana, niin oireista tai pikemminkin niiden puutteesta ei kyllä olisi voinut mitään päätellä.

Tänään kävimme mieheni kanssa varhaisultrassa yksityisellä lääkäriasemalla varmistaaksemme että maha-asukki on tosiaankin kyydissä mukana, ja oikeassa paikalla. Kuten näkyy kaikki on hyvin! Lääkärin sanoin; "kaikki on kuin suoraan oppikirjasta." :) Syke säännöllinen jne.
SUOSITTELEN VARHAISULTRAA KAIKILLE SITÄ HARKITSEVILLE!
Viikkoja meillä on nyt 7+2 ja laskettuaika 28.12.(nettilaskurin mukaan olin laskenut itse 7+0 ja 27.12) Nyt on kyllä helpottueempi olo, kun lääkärikin uskalsi onnitella meitä molempia, sekä kertoa että tässä vaiheessa raskautta 90% raskauksista jatkuu normaalisti.
Aurinkoista kevättä kaksplus palstalaisille :heart:
69916-albums109-picture12755.jpg

Mulla oli viikonloppunna pahoinvointia ja yökkäilyä, mutta tänään ei ole ollut enää mitään tuollaista. Alavatsaa hieman nippailee, turvottaa, ilmavaivoja, suolasta ja rasvasta ruokaa tekee mieli, janottaa kokoajan, kova paine alavatsalla, pisaan tiuhaan ja hieman jopa kirveltää virtsatessa, josta olen sen verran huolissani et aloitin karpalokapseleiden syönnin, josko nuo niillä menis ohi...

Huomenna teen testin aamuvirtsasta.

Yhteistyössä