Mitä tykkäisit, jos lapsesi ulkoilee 3-4 tuntia päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset sairastavat paljon ja en veisi toipilasta itse edes ulos. Perhepäivähoidossahan on monesti ongelmana se, että nuhainen, yhden kuumeettoman päivän kotona ollut lapsi menee hoitoon ja heti joutuu ulos reippailemaan. Siskoni lapset jos ovat kipeinä, on tiedossa pitkäksi venyvät flunssat mikäli he menevät heti hoitoon (on niin paljon kokemusta). Omani eivät kipeinä ulkoile ja koskaan ei ole mitään jälkitauteja tullut. En siis missään nimessä veisi tuollaiselle hoitajalle.

Se on ihan vanhempien oma syy jos vievät toipilaan hoitoon. Lapsen täytyy jaksaa koko hoitopäivä ULKOILUINEEN, ja jos lapsi ei sitä jaksa, hän ei ole hoitokunnossa. Ei pph, ei päiväkodit, ei ryhmikset, ole koko ryhmän kanssa sisällä jos pikku jessica-petterillä on vielä hiukan heikko olo.......

Se on ihan vanhempien oma syy jos vievät toipilaan hoitoon. Lapsen täytyy jaksaa koko hoitopäivä ULKOILUINEEN, ja jos lapsi ei sitä jaksa, hän ei ole hoitokunnossa. Ei pph, ei päiväkodit, ei ryhmikset, ole koko ryhmän kanssa sisällä jos pikku jessica-petterillä on vielä hiukan heikko olo.......

Erikoiskohtelua ei saa mistään. Jos lapsi on puolikuntoinen hoidossa ja flunssa venyy niin se on taatusti vain ja ainoastaan ajattelemattomien vanhempien vika!

Kyllä minulta on joka kerta kysytty kuumeen perään kun olen saikkua hakenut. Lasten takia en ole koskaan hakenut todistuksia, koska kumpikaan meistä ei saa palkkaa kun on sairaan lapsen kanssa kotona. Eikä joka nuhan takia voikaan jäädä kotiin, poissaoloja tulisi todella paljon kun on kolme lasta perheessä.

Ei pienen nuhan takia kotiin tarvitse jäädäkään, mutta kyllä sairaan tai puolikuntoisen lapsen paikka on kotona. Olkoonkin sitten vaikka sitä palkatonta.
Nimimerkillä: talvella melkein kuukauden kotona (palkatta), kun neljä lasta sairastivat vuoron perään.

Kyllä minulta on joka kerta kysytty kuumeen perään kun olen saikkua hakenut. Lasten takia en ole koskaan hakenut todistuksia, koska kumpikaan meistä ei saa palkkaa kun on sairaan lapsen kanssa kotona. Eikä joka nuhan takia voikaan jäädä kotiin, poissaoloja tulisi todella paljon kun on kolme lasta perheessä.

Eipä ole häävi oma tessiskään, jos et saa palkkaa, joten turhaan kitiset pph:ien tes:istä. Omahan on asiasi, jos lapsiasi kidutat viemällä heitä sairaana hoitoon.

Eipä ole häävi oma tessiskään, jos et saa palkkaa, joten turhaan kitiset pph:ien tes:istä. Omahan on asiasi, jos lapsiasi kidutat viemällä heitä sairaana hoitoon.

Olen opiskelija joten ei minulla ole tessiä. Voi olla että lapsista olisi kiva olla kotona aina kun nenä vähän vuotaa tai väsyttää, mutta valitettavasti tilanne on se, että opiskelut jää kesken jos olen niin paljon pois. Ei sekään ole lasten etu.

Minun lapseni pph on aivan ihana, olen niin onnellinen, etttä lapseni saa olla hänen luonaan hoidossa. Hekään eivät kauheasti askartele, toki pääsiäis- joulu- äitienpäivä yms askarteluja tekevät ja värittävät paljon, mutta pääpaino on ulkoilussa. Käyvät myös esim satutunnilla ja muskarissa.

Itse olen huono askartelia ja ei lapsenikaan mikään kovin innokas siinä asiassa ole. Mutta kun neuvolasta tuli ukaasi opetella leikkaamista niin hoitaja oli kyllä lapseni opettanut leikkaamaan :D

Mikä ihme siinä on, että lapsen on PAKKO osata leikata tai askarrella hienoja juttuja? Voihan käden motoriikkaa harjoittaa ihan kotihommissakin. Meillä lapsi saa olla mukana monessa jutussa sekä sisällä että ulkona joten sekä karkea- että hienomotoriikka kehittyy. Annan lapsen tehdä salaattia, leikata saksilla persiljaa, silputa sipulia, lajitella pyykkejä, leipoa.... Ja vaikka ei olla juurikaan harjoiteltu niin hyvin osasi neuvolassa leikata mitä piti ja muutenkin testit meni ok. Itse olen kyllä kotitöiden ja ulkoilun kannalla =)

En ymmärrä vastakkaisasettelua ulkoilun ja askartelun suhteen. Kuka jaksaa, koko päivää istua askartelemassa ja kuka jaksaa koko päivää juosta ulkona. Askartelujen välissä tarvitaan liikuntaa, joka on järkevää tehdä ulkona. Hyvällä säällä voi ulkona myös askarrella, ei niitä risuja yms. ole pakko sisälle viedä askarreltaviksi.

Meillä on ainakin omassa pk:ssa vähän niin, että talvella askarrellan ja tehdään kädentöitä enemmän ja ulkoillaan vähemmän ja keväällä, kesällä ja syksyllä sitten taas toisin päin. Ja voihan metsäretkelläkin harjoittaa käden taitoja askartelemalla luonnonmateriaalista juttuja siellä retkellä, keräämällä käpyjä, asettelemalla niitä tauluksi jne... Joten ei nuo asiat sulje toisiaan pois jos niin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä mikä;23711256:
Mikä ihme siinä on, että lapsen on PAKKO osata leikata tai askarrella hienoja juttuja? Voihan käden motoriikkaa harjoittaa ihan kotihommissakin. Meillä lapsi saa olla mukana monessa jutussa sekä sisällä että ulkona joten sekä karkea- että hienomotoriikka kehittyy. Annan lapsen tehdä salaattia, leikata saksilla persiljaa, silputa sipulia, lajitella pyykkejä, leipoa.... Ja vaikka ei olla juurikaan harjoiteltu niin hyvin osasi neuvolassa leikata mitä piti ja muutenkin testit meni ok. Itse olen kyllä kotitöiden ja ulkoilun kannalla =)

Näin on ja lapsille voi myös vapaasti antaa paperia, kyniä, vahaa yms., joita saavat käyttää omiin luoviin hetkiinsä. Mikään pakko ei ole alkaa askartelutunteja pitämään.

Riippuu lapsesta. Esim. itse opin lukemaan 4-vuotiaana ja jo sitä pienempänä piirsin todella paljon. Piirtäminen ja kirjoittaminen ovat 4-vuotiaasta asti olleet mulle todella tärkeitä harrastuksia, joten itseni kohdalla sellainen "näpertelijähoitotäti" olisi ehkä ollut parempi.

Tytön päiväkodissa askartelevat tosi vähän, mutta kotona tuo puuhastelee koko ajan askartelujen parissa! Ihan itsekseen ja keksii vaikka mitä. Mutta pk:ssa eivät kyllä juurikaan ulkoile ainakaan noin paljoa. Uskon, että suurin osa ajasta menee perustoimiin ja siirtymistilanteisiin :/ Näin se vaan nykyään menee. Kun lapsi oli pph:lla niin askartelivat paljon enemmän ja ulkoilivat silti toooodella paljon. Muuton yhteydessä vaihtoi pk:iin ja muutos on huonompaa suuntaan, vaikka pitäisi olla "hyvä ja maineikas" päiväkoti. Pyh.

Yhteistyössä