Grilli vartaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
Mitä laitatte grilli vartaisiin? ja millä kastikkeella "voitelette" niitä vartaita kun ne on kypsymässä grillissä?
Jos laitatte vartaisiin lihaan niin kerkeääkö se kypsyä grillissä vai esikypsennättekö sen jotenkin?
Olen aloitteleva grillaaja ja tekisi mieli koittaa jotain varras systeemiä viikonloppuna. :p=)

Lihaa, paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, sieniä, maissia jne jne..Mitä nyt sattuu mieleen pälkähtää.. :D Liha laitetaan sen verran pienenä palana et kypsyy muun mukana. Voitelussa on millon mitäki grillisoosia.. :)

Ehtii kypsyä, mutta tosiaan, lihat tarpeeksi pieniksi, kasvikset tarpeeksi isoiksi.

Itse olen laittanut vartaisiin mm. possun ulkofileetä, herkkusieniä, paprikaa, kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, munakoisoa ja sipulia.

Lihat kannattaa marinoida itse jo etukäteen. Valkosipulia, öljyä, viinietikkaa, pippuria... :p

Ihan tehty kasvisvartaita; paprikaa, kesäkurpitsaa... mitä milloinkin.
Ja Juhannuksena tehdään lapsille vartaita johon lihapullia, nakkia, paprikaa....

[QUOTE="vierailija";23721735]Tarkoitat varmaan grillribsejä? Ne vähän eri asia kuin vartaat, mutta tosi herkullisia kyllä kunhan malttaa hyvin grillata. Ehkä aloittelevan grillaajan kannattaa kuitenkin aloittaa jostain 'helpommasta' :)[/QUOTE]

Keitän myös hirvenliha vartaiden lihat ja muutki lihat vartaisiin itseasiassa. Tulee takuu mureaa, eikä kuivaa ollenkaan. Ja aivan sairaan hyvää kun tulisessa liemessä niitä keittää ja sitten vielä se makeatulinen glazyyri päälle.

Yhteistyössä