Hiljaista, mutta kysyn silti: mitä jos tämä on keskenmeno, turvotus alavatsalla, onko huono juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
6+3 ois laskurin mukaan, eilen alkoi vuotaa hieman, nyt vuotoa on enemmän, edelleenkään ei yhtä paljon kuin menkkojen aikaan. Hieman menkkakivun tapaista kipua alapäässä, muuten ei mitään. Alavatsa on kuitenkin illan aikana turvonnut vähän, mulla ei yleensä turvotusta oo. Onko huono juttu vai liittyykö vain jotenkin raskaushormoneihin? En ole varma mistään enää.. sain ajan ultraan parin viikon päähän.

Voi johtua raskaudesta. Harmi että sait ajan noin pitkälle. Tiedän kokemuksesta miten piinallista se odottelu ja epätietoisuus on. Itellä alkoi vuoto ja supistukset rv 5+0, vähän ennen joulua. Joulun pyhät sinnittelin ja emännöin sukulaisille, koko ajan takaraivossa ajatus keskenmenosta, kaavinnasta ym. Rv 6+3 oli ultra. Muistan kun itkin ja ajattelin että kohta on edessä kaavinta. Lääkäri katsoi ensin kätilöä, sitten minua ja totesi: "Täällä näkyy elävä sikiö ja sydän sykkii. Onneks olkoon". Olin ihan shokissa, itkin vaan koko ajan enkä edes tajunnut koko asiaa. Nyt menossa rv 26+0. Yritystä oli takana n. 3 vuotta, välissä 1 keskenmeno rv 5+0.

Toivon tosiaan että sulla raskaus jatkuu vuodosta huolimatta! Alkuraskauden vuoto on aika yleistä.

Lila: ainakaan vielä ei ole kipuja, mutta mulla on turhankin hyvä kipukynnys.

Vieras: odottaminen ja epätietoisuus on tosiaan kaikista pahinta, vaikka henkisesti olenkin täysin valmistautunut keskenmenoon. Tahtoisin vain tämän jo olevan ohi, suuntaan tai toiseen. Miehen kanssa en ole hirveästi jutellut, sen verran kuin nyt olen ehtinyt mainita. En edes tiedä kuinka paljon hän jaksaisi kuunnella. Tiedän että vuodot ovat aika yleisiä, mutta mulla ei ole tässä raskaudessa ollut oikeastaan edes raskausoireita. Plussa oli kyllä tosi selkeä viikko sitten :)

Pessimisti ei pety.. : /

Voi olla ihan normaalia vuotoa. Raskausaikanahan voi tulla jopa kolmet "kuukautiset". Toisaalta voi olla jatkuvaa vuotoa viikkoja, mulla vuoti pojasta jonnekin viikolle 15-16 ainakin.

Vuotoa voi aiheuttaa esim. polyyppi kohdun suulla. Siis noiden kiinnittymisvuotojen tms lisäksi.

Mulla oli kolmena kuukautena pientä vuotoa ja vatsakipua raskauden aikana kuukautisten aikaan. Vuodon aikaan olo oli aina todella huolestunut, mutta stressasin turhaan - terve tyttö syntyi ajallaan. Sinullakin voi olla kyse samasta. Yritä olla stressaamatta.

Yhteistyössä