hei mitä ihmettä? mä en vissiin osaa käyttää tota googlea! hermo menee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -tiNttU-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-tiNttU-

Jäsen
02.05.2011
331
0
16
olis siis tarkotus tehdä jotakin maidotonta ja munatonta RUOKAA tänään ja mahdollisesti ensi viikolla, eli useempia ohjeita etsisin jotka kelpaa lapsille (eli mikään punaviininen burgundinpata ei oo ekana listalla, ihan perusruokaa..)

no, meikä kirjottaa googleen et "maidoton ja munaton ruoka" vastauksia tulee miljoona ja kaikki koskee LEIVONNAISIA, KAKKUJA, PULLIA, WTF? :O

korjaan hakusanaani "maidottomia ja munattomia ruokaohjeita" ja ei ,taas sama homma, pelkkiä jälkiruokia ja makeita :O

menin pirkanmaan allergiayhdistyksen (tms) sivuille ja valitsin sieltä maidoton ja munaton ruokavalio, mutta ne ohjeet on sit myös gluteenittomia?! eikä tarvis olla.

miks tää on nyt muka mulle niin vaikeaa... :ashamed:

auttakee mua... :flower:

olis siis tarkotus tehdä jotakin maidotonta ja munatonta RUOKAA tänään ja mahdollisesti ensi viikolla, eli useempia ohjeita etsisin jotka kelpaa lapsille (eli mikään punaviininen burgundinpata ei oo ekana listalla, ihan perusruokaa..)

no, meikä kirjottaa googleen et "maidoton ja munaton ruoka" vastauksia tulee miljoona ja kaikki koskee LEIVONNAISIA, KAKKUJA, PULLIA, WTF? :O

korjaan hakusanaani "maidottomia ja munattomia ruokaohjeita" ja ei ,taas sama homma, pelkkiä jälkiruokia ja makeita :O

menin pirkanmaan allergiayhdistyksen (tms) sivuille ja valitsin sieltä maidoton ja munaton ruokavalio, mutta ne ohjeet on sit myös gluteenittomia?! eikä tarvis olla.

miks tää on nyt muka mulle niin vaikeaa... :ashamed:

auttakee mua... :flower:

No vaihdat sen gluteenittoman aineksen tavalliseksi.
Ohjeita voi myös muokata mieleisekseen ei tarvi aina mennä niin kirjaimellisesti.

Maidotonta ruokaa on niiiiin helppo tehdä.
Muussi keitin veteen, mukaan esim sinistä keijua.

Kastike perus jauhelihakastike, ei tarvi maitoa.

Tai jos halua tehdä "kermapohjaisen" kastikkeen käytä soijakermaa.

No vaihdat sen gluteenittoman aineksen tavalliseksi.
Ohjeita voi myös muokata mieleisekseen ei tarvi aina mennä niin kirjaimellisesti.

Maidotonta ruokaa on niiiiin helppo tehdä.
Muussi keitin veteen, mukaan esim sinistä keijua.

Kastike perus jauhelihakastike, ei tarvi maitoa.

Tai jos halua tehdä "kermapohjaisen" kastikkeen käytä soijakermaa.

makkaraa ja ranuja syötiin toissapäivänä, eilen jauhelihakastiketta ja uusia pottuja, vielä pitäis keksiä n.4 ruokaa. aattelin tälle päivälle makaronilaatikkoo, mutta vielä pitäis jotain olla... :)

liian stressaavaa touhua 1, 2, 4 ja 6-vuotiaiden kanssa :D

KiiajaVille antoi ihan hyviä vinkkejä, kiitos :)

Ollos hyvä.
Kyllä ne tortillatkin tuon porukan kanssa menee, tosin 1v ei niitä varmaan syö.
Meillä lapset tykkää niistä tosi paljon (1v ei tosin hän niitä syö, 2v, 5v ja 6v)

Tortillat mikroon yksi kerrallaan 20sek. Sitten 5v ja 6v täyttää sen itse niistä ruoka-aineista mitä pöydällä on.
salaattia, kurkkua suikaleina, tomaattia kuutioina, omenaa viipaleina, jauhelihaa, juustoraastetta (paitsi että tämä ei nyt teille käy)..
2v:lle täytän itse. Ei siinä pahemmin sotkua tule ;) (kun asenne on kohdallaan)

Ollos hyvä.
Kyllä ne tortillatkin tuon porukan kanssa menee, tosin 1v ei niitä varmaan syö.
Meillä lapset tykkää niistä tosi paljon (1v ei tosin hän niitä syö, 2v, 5v ja 6v)

Tortillat mikroon yksi kerrallaan 20sek. Sitten 5v ja 6v täyttää sen itse niistä ruoka-aineista mitä pöydällä on.
salaattia, kurkkua suikaleina, tomaattia kuutioina, omenaa viipaleina, jauhelihaa, juustoraastetta (paitsi että tämä ei nyt teille käy)..
2v:lle täytän itse. Ei siinä pahemmin sotkua tule ;) (kun asenne on kohdallaan)

no ei mun asenne nyt ihan kädetön ja hysteerinen oo ettei sotkua sais tulla, mutta suotta mä laitan tarjolle sellasta mitä ne ei edes syö :) kerran olen noiden kahden vanhemman kans tehny tortilloita ja siitä ei seurannu kun itkupotkuraivari kun ne levis ja hajoili ja täytteet tippuili yms :D

mä olen siitä hirveän onnekas, että mulla tai mun lähipiirillä ei ole yhtäkään pienintäkään allergiaa koskaan ollut, ei kukaan ole edes "hyla-valiolla", mutta nyt tää 1v on munaton ja maidoton... ja sitä mukamas hukkuu maalaisjärki tällaisen asian edessä ja tekee asioista paljon vaikeampia kun ne on, vaikka munattomia ja maidottomiakin ruokia on miljoona. eipä vaan tuu mieleen kun tarvis ;)

hatunnosto kaikille allergiaperheille! (ja kaikkeenhan tottuu, mut jos ei tarvii tottua niin sitä mun kaltaisista järkevistäkin ihmisistä tulee ihan idareita ;D)

:)
Se on kyllä totta. Meillä on esikoisella nyt menossa maidoton+viljaton kokeilu (kaura, vehnä, ohra ja ruis). Kyllä on ollut vaikeeta mutta loppujenlopuksi ihan normi ruokaa on voinut tehdä vähän soveltaen kuitenkin.

Unohda tosiaan ne tortillat, taitaa olla vähän niin että joko niistä tykkää tai sitten ei.

Tilanteessasi helpottaa todella paljon kun normit viljat on sallittujen listalla ;)

Yhteistyössä