te, jotka olette joutuneet hakemaan kirkolta ruokaapua niin oletteko hakeneet sitä vasta tosi hädässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinto heräsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinto heräsi

Vieras
Mietin vaan kun jotkut taitaa hakea sitä siksi että raha riittäisi juhlimiseen. Tuosta toisesta ketjusta luin.Me ollaan kanssa haettu kun oli rahat myöhässä. Silloin saatiin toimeentulotukea ja rahat ei tulleet ajoissa.:(mutta ei tulisi kyllä mieleen hakea rahaa sieltä jos olisi ekana tuhlannut rahat vaikka baarissa tms tai ostellut uusia vaatteita. Sehän on ihan viimesijainen apu.ja kirkolla rahat vähissä muutenkin.

Anna olla jo. Jos mä jossakin ketjussa olen neuvonut hakemaan diakonilta apua, niin ei se tarkoota sitä, että mä käyn siellä harva se viikko ruinaamassa apua. Pässi.

Kerropas mitkä on sopivat kriteerit autettaville! Ihan oikeat eikä mitään venkuilujuttuja.En hyväksy että oikealla hädällä keinotellaan.Otetaanhan piikkasen selvää saajasta!

[QUOTE="minä";23764572]vastaa ihmeessä? Kiinnostaa että saako sieltä oikeasti hakea rahaa vaikka ei ole akuuttia tarvetta vaan tuhlattu joutavuuksiin.[/QUOTE]

Se riippuu luonnollisesti seurakunnasta ja seurakunnan kulloisestakin taloudellisesta tilanteesta.
Mutta ainakin täällä pyritään siihen että ihmisiä autettaisiin jaksamisen kanssa jo ennen kuin uupuvat. Varsinaisen ruoka-avun lisäksi voidaan pakettiin siis hyvinkin sisällyttää vaikka leffarahat tai "stipendi" matkakassaan tai jotain muuta vastaavaa.

Yhteistyössä