outo kysymys mutta te joilla tosi paha jännitysniska, mikä ehkäisy teil käytös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaivainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaivainen"

Vieras
Siinäpä kysymys olikin otsikossa.... kertokaa toki myös mitä outoja/inhottavia kenties jopa pelottavia oireita teillä tuo jännitysniska aiheuttaa...

itse sain lääkäriltä pillerit ehkäisyksi mutta en ole uskaltanut aloittaa kun epäilen että minulla voisi olla aurallinen migreeni... lisäksi jännitysniska aiheuttaa niin karseita oireita että mähän saisin olla kokoajan pelkäämässä että oon saamas jonkun aivohalvauksen/tulpan jos söisin niitä pillereitä....

tietääkö joku muuten että pitääkö olla se sahalaita tai jotain valopallo ilmiöitä jotta olis se aurallinen migreeni?

se aura just tarkottaa niitä sahalaitoja tai valopalloja jotka säännönmukaisesti edeltävät sitä päänsärkyä. mulle neurologi sano että ei oo mikään ehdoton este se aurallinen migreenikään, vaan jos pillerit vähentää päänsärkyjä(niinku voi käydä kun oma hormonikierto jää pois) nii vois silti käyttää. mulla ne vaan lisäs särkyä joten en käytä.

Minulla tyypillinen jännitysniska, jonka perimmäinen syy on kuitenkin kuluma nikamavälissä ja toisen nikamavälin alenema. Ainoa joka toimii ennaltaehkäisynä on monipuolinen liikunta. Kuntosali ohjelma/jumppa asiantuntevan fysioterapeutin suunnittelema tietenkin. Ja venytyksiä päälle. Relaksantteja en käytä ja kipulääkkeitäkin nykyisin satunnaisesti.

Syy siihen jännitysniskaan olisi tietenkin hyvä tietää....

Mulla ei kyllä sahalaitaa ole enkä nyt mitään valoilmiöitäkään luultavasti ole havainnut. Mutta näön sumenemista, valo ottaa silmiin, puutumiset, puhe takkuaa, oksettaa, paleltaa, haukottelen ku hullu ja sen jälkeen alkaa päänsärky.

Mulla oli pillerit hetken pois ja aurallisia migreenejä tuli tosi usein. Alkoi juuri tolla sahalaitakuviolla aina. Sitten aloitin pillerit uudestaan, hetken alotuksen jälkeen tuli noita auroja mut nyt ollu melkein 6kk ettei oo ollu ollenkaan ja koko ajan on pillerit käytössä :)
Mulla jännitysniska aiheuttaa käsien ja posken puutumistuntemuksia. joskus on näköhäiriöitä ja huimausta. Aika lailla pelottavia nuo jännitysniskan oireet usein on ja itsekin jouduin käymään neurologilla ennen kun selvis et oireet tosiaan johtuu vaan niskoista.
Toisinaan on parempia päiviä ja toisinaan menee monta päivää että niska on jumissa ja olo on ihan tööt... Mulla jännäriniska aiheuttaa myös tosi paljon väsymystä ja hieronnan jälkeiset päivät oon ihan energiaa täynnä :) Kävin pitkän aikaa fysioterapiassa, mutta ei sekään tuntunut auttavan. Teen istumatyötä ja niskat oli fysion välissä aina uudelleen jumissa.

Kokeilemalla tiedät sopiiko pillerit sinulle, suosittelen kokeileen ainakin pari kuukautta ennen kuin heität kirvestä kaivoon. Ja usko pois, minäkin luulin ennen neurologin lausuntoa saavani kaikenmaailman aivoverenvuotoja :)

[QUOTE="Vierailija";23794005]Minulla tyypillinen jännitysniska, jonka perimmäinen syy on kuitenkin kuluma nikamavälissä ja toisen nikamavälin alenema. Ainoa joka toimii ennaltaehkäisynä on monipuolinen liikunta. Kuntosali ohjelma/jumppa asiantuntevan fysioterapeutin suunnittelema tietenkin. Ja venytyksiä päälle. Relaksantteja en käytä ja kipulääkkeitäkin nykyisin satunnaisesti.

Syy siihen jännitysniskaan olisi tietenkin hyvä tietää....[/QUOTE]

mulla tuon jännitysniskan varmaan aiheuttaa huonot työasennot ja lapsen nostelu mutta sen mitä oon huomannu on että mulla on huono ryhti, jännitän itseäni kokoajan(hartiat korvissa tyyli), lisäks mulla psyykkiset asiat, huolet, stressi ym aiheuttaa kaikista suurimman ongelman koska silloin jännitan itseäni kokoajan olen aivan kankea. Ja joku sanoi jossain että mulla vois olla yliliikkuvat nivelet tms.

Mulla oli pillerit hetken pois ja aurallisia migreenejä tuli tosi usein. Alkoi juuri tolla sahalaitakuviolla aina. Sitten aloitin pillerit uudestaan, hetken alotuksen jälkeen tuli noita auroja mut nyt ollu melkein 6kk ettei oo ollu ollenkaan ja koko ajan on pillerit käytössä :)
Mulla jännitysniska aiheuttaa käsien ja posken puutumistuntemuksia. joskus on näköhäiriöitä ja huimausta. Aika lailla pelottavia nuo jännitysniskan oireet usein on ja itsekin jouduin käymään neurologilla ennen kun selvis et oireet tosiaan johtuu vaan niskoista.
Toisinaan on parempia päiviä ja toisinaan menee monta päivää että niska on jumissa ja olo on ihan tööt... Mulla jännäriniska aiheuttaa myös tosi paljon väsymystä ja hieronnan jälkeiset päivät oon ihan energiaa täynnä :) Kävin pitkän aikaa fysioterapiassa, mutta ei sekään tuntunut auttavan. Teen istumatyötä ja niskat oli fysion välissä aina uudelleen jumissa.

Kokeilemalla tiedät sopiiko pillerit sinulle, suosittelen kokeileen ainakin pari kuukautta ennen kuin heität kirvestä kaivoon. Ja usko pois, minäkin luulin ennen neurologin lausuntoa saavani kaikenmaailman aivoverenvuotoja :)

Kuulostaa tutulta. Minäkin olen muutaman kerran käynyt neurologilla koska olen epäillyt kaikenmaailman aivohalvauksia/vuotoja/verenkiertohäiriöitä/kasvaimia ym. Kerrankin aivot magneettikuvattiin ja kaikki normaalia. Sen jälkeen en ole kehdannut lääkäreitä vaivat näillä asioilla. Olis varmaan tullut sitten lähete psykologille :D

[QUOTE="pallopää";23794059]Mulla on pelkkiä sahalaitoja ja valopalloja, ei päänsärkyä kovinkaan usein. Kellään muulla samaa?[/QUOTE]

Minun äidilläni on näin....

[QUOTE="a.p";23794067]Kuulostaa tutulta. Minäkin olen muutaman kerran käynyt neurologilla koska olen epäillyt kaikenmaailman aivohalvauksia/vuotoja/verenkiertohäiriöitä/kasvaimia ym. Kerrankin aivot magneettikuvattiin ja kaikki normaalia. Sen jälkeen en ole kehdannut lääkäreitä vaivat näillä asioilla. Olis varmaan tullut sitten lähete psykologille :D[/QUOTE]

Kerrankin joku joka jolla on ollut samanlaisia tuntemuksia... Mua helpotti ihan hirveästi kun se neurologi sanoi että jännitysniska voi aiheuttaa ihmiselle todella outoja tuntemuksia. Ne sanat oli mulle suurin helpotus :)
Mullakin on sitä ongelmaa että ryhti on huono, jännitän kans hartioita koko ajan niin että on korvissa ja sit kun huomaan sen on jo liian myöhäistä :)
Varmaankin jännitysniskaan vaikuttaa vielä enemmän sekin jos stressaa omaa tilannettaan paljon, minulla kun on monenlaisia pelkotiloja, melkein jopa paniikkihäiriötä niin usein niska vaan jäykistyy enemmän :)
Pitäis kai oppia rentoutuun jollakin tapaa koko ihmisen :)

Kerrankin joku joka jolla on ollut samanlaisia tuntemuksia... Mua helpotti ihan hirveästi kun se neurologi sanoi että jännitysniska voi aiheuttaa ihmiselle todella outoja tuntemuksia. Ne sanat oli mulle suurin helpotus :)
Mullakin on sitä ongelmaa että ryhti on huono, jännitän kans hartioita koko ajan niin että on korvissa ja sit kun huomaan sen on jo liian myöhäistä :)
Varmaankin jännitysniskaan vaikuttaa vielä enemmän sekin jos stressaa omaa tilannettaan paljon, minulla kun on monenlaisia pelkotiloja, melkein jopa paniikkihäiriötä niin usein niska vaan jäykistyy enemmän :)
Pitäis kai oppia rentoutuun jollakin tapaa koko ihmisen :)

Se yleensä pahentaa tilannetta mitä enemmän niitä oireitaan pohtii ja usein alkaa tarkkailemaan itseään ja tuntemuksiaan entistä tarkemmin. Muutaman kerran olen saanut paniikkikohtausta muistuttavia "oireita". Aika varmasti myös poden jonkin asteista ahdistuneisuushäiriötä/luulotautia. Mutta se on kyllä todella helpottavaa kun kuulee että muillakin on samanlaisia oireita, se rauhoittaa, tulee sellainen tunne että ehkä mä en olekaan tekemässä kuolemaa :D

Uusimmat

Yhteistyössä