Minkä pituinen viilto tehdään suunnitellussa sektiossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on tehty suunniteltu sektio, viilto on tehty vaakaan, suurin piirtein samalle kohtaa kuin kaksi aikaisempaa. Minusta tuo on ollut ihan samanmittainen kuin ne aikaisemmat :/

pystyviilto on pidempi, varmaan sellaisen 15-20cm, mutta pystyviiltosektio paranee paljon nopeammin ja on kivuttomampi toipumisaikana, haittana siis se että näkyy esim. bikineissä.
Vaakaviilto on lyhyempi, sellainen 10-15cm, jää ihan hyvin bikinihousujen alle piiloon mutta on tuskaisen kipeä paranemisen aikana, koska vaakaviillossa pitää leikata vatsalihaksia poikki. Pystyviillossa mennään vatsalihasten välistä, jotka ovat raskauden aikana muutenkin jo "erkaantuneet" toisistaan.

Itse sain valita viillon (suunniteltu sektio) ja vaikka lääkäri suositteli pystyviiltoa paranemisen takia niin turhamaisuuttani valitsin vaakaviillon, ja oli typerä päätös koska oli aivan tuskaisen kipeä, tulehtui, housut hankasivat arpea ja paraneminen kesti yli puoli vuotta! Onneksi sentään arpi on sitten siellä piilossa.

Mulla oli reilun vaaksan mittainen viilto. Viidellä tikillä oli ylin kerros kursittu kasaan. :x
Paraneminen oli nopeaa ja arpi todellakin jää niin alas, ettei sitä näe muut kuin mieheni ja tietyt lääkärit.

Mä luulen, että siihen viillon pituuteen vaikuttaa myös ihmisen koko. Mulla on leveä lantio ja olen muutenkin isohko ihminen. Ja varmaan vaikuttaa vauvankin koko tai asento. Mulla oli 4kg jässikkä perätilassa ja siksi leikattiin. Lääkärit tuskin mittaavat sitä leikkaushaavaa, vetäisevät vaan ihmisen kropan mukaan.

Jos jotakuta kiinnostaa (eikä ällötä) niin nappasin kuvan arvesta (VAROITUS: ikivanhat kulahtaneet pöksyt ja trimmaamaton bikiniraja). Vain arven keskiosa on näkyvä ja hyvin menee piiloon housujen alle. http://www.aijaa.com/v.php?i=004808061616.jpg

Mulla 16cm, sektiosta aikaa 1,5 vuotta. Tosin nyt olen kahdeksannella kuulla raskaana ja se iho on venynyt myös hieman sieltäkin. Ennen uutta raskautta ainakin näytti pienemmältä :)

[QUOTE="vattu";23798993]Mä luulen, että siihen viillon pituuteen vaikuttaa myös ihmisen koko. Mulla on leveä lantio ja olen muutenkin isohko ihminen. Ja varmaan vaikuttaa vauvankin koko tai asento. Mulla oli 4kg jässikkä perätilassa ja siksi leikattiin. Lääkärit tuskin mittaavat sitä leikkaushaavaa, vetäisevät vaan ihmisen kropan mukaan.

Jos jotakuta kiinnostaa (eikä ällötä) niin nappasin kuvan arvesta (VAROITUS: ikivanhat kulahtaneet pöksyt ja trimmaamaton bikiniraja). Vain arven keskiosa on näkyvä ja hyvin menee piiloon housujen alle. Aijaa.com - 8061616.jpg[/QUOTE]
Sulla on tosi huomaamaton arpi :O

Sulla on tosi huomaamaton arpi :O

Mua kiinnostaisi nähdä millaisia arpia muille on jäänyt. Yritin aloittaa kuvaketjua sektioarvista, mutta se jäi jonnekin spämminestofiltteriin! No, ehkä se sieltä moderoidaan pian ja ketju pääsee palstalle... odotelkaa vaan :)

Mä siis pelkäsin hulluna että jää kamalat arvet, mutta eipä tuosta juuri mitään näy. Jos karvat kasvattaisin täyteen mittaan, niin sitten ei ainakaan näkyisi...heh.

[QUOTE="vattu";23798993]Mä luulen, että siihen viillon pituuteen vaikuttaa myös ihmisen koko. Mulla on leveä lantio ja olen muutenkin isohko ihminen. Ja varmaan vaikuttaa vauvankin koko tai asento. Mulla oli 4kg jässikkä perätilassa ja siksi leikattiin. Lääkärit tuskin mittaavat sitä leikkaushaavaa, vetäisevät vaan ihmisen kropan mukaan.

Jos jotakuta kiinnostaa (eikä ällötä) niin nappasin kuvan arvesta (VAROITUS: ikivanhat kulahtaneet pöksyt ja trimmaamaton bikiniraja). Vain arven keskiosa on näkyvä ja hyvin menee piiloon housujen alle. Aijaa.com - 8061616.jpg[/QUOTE]

onpa sulla jäänyt huomaamaton jälki :O ja olen joten mieltänyt että se tehtäisiin ylemmäs...

Kiitos kaikille vastaajille :)

Yhteistyössä