onkohan tällä mammalla nyt hormoonit vähän sekaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hyppynen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hyppynen"

Vieras
kun olin jälkitarkastuksessa ja lääkäri rupes puhuu ehkäisystä meinasin räjähtää. Oli selkeästi niitä lääkäreitä jotka pitää hormoniehkäisyä huippuna eikä pidä kondomia tarpeeks luotettavana ehkäisynä parisuhteessa. Kyllä piti kovan saarnan ja myyntipuheen pillereitten, renkaan ja hormonikierukan puolesta. Joten vaikka sanoin ei kiitos kävelin ulos kädessäni useampi resepti. Ensin minipillereitä imetyksen ajaksi sitten laittoi valmiiksi reseptin ehkäisyrenkaaseen että voin ottaa käyttöön ku lopetan imetyksen sekä reseptin hormonikierukkaan jos sattuisin sittenkin muuttamaan mieleni sen suhteen. Ei herran jestas... Joku muu olis varmaan onnessaan näin hyvästä "palvelusta".. Harmi vaan että mun kohdalla se menee aivan hukkaan :D

:D Mulla hyvin samankaltainen kokemus kahden ensimmäisen jälkitarkastuksissa (molemmilla kerroilla). Yritin siinä änkätä, että mitään hormoniehkäisyä en halua, kun ne saa mut kaistapäiseksi. Ei auttanut, kierukkareseptin sain, käyttämättä jäi. Nyt kolmannen kohdalla otin sterilisaation puheeksi ja lääkäri oli shokissa, kun ollaan vielä niin nuoria että eihän nyt vielä todellakaan kannata tehdä mitään lopullisia ratkaisuja... Taidan siirtyä käyttään yksityisiä lääkäreitä... ;)

:D Mulla hyvin samankaltainen kokemus kahden ensimmäisen jälkitarkastuksissa (molemmilla kerroilla). Yritin siinä änkätä, että mitään hormoniehkäisyä en halua, kun ne saa mut kaistapäiseksi. Ei auttanut, kierukkareseptin sain, käyttämättä jäi. Nyt kolmannen kohdalla otin sterilisaation puheeksi ja lääkäri oli shokissa, kun ollaan vielä niin nuoria että eihän nyt vielä todellakaan kannata tehdä mitään lopullisia ratkaisuja... Taidan siirtyä käyttään yksityisiä lääkäreitä... ;)

Millä tavalla tekee kaistapäiseksi? Mun pitäis vaihtaa hormonikierukka uuteen. Olen miettinyt josko jokin muu ehkäisy sopisi paremmin.

Mulla kaikki hormoniehkäisy tekee omalle psyykelle hallaa. Eli siis muutun todella helposti riidanhaluiseksi, kiukkuiseksi, itkuiseksi tai sitten vaan voi mielialat vaihdella ihan sekunneissa. Oon kokeillu pillerin ja ehkäsyrenkaan ja todennu, että samat on oireet molemmissa, muuten ei olis miään ongelmaa käytössä. Sitten taas kun olen ilman hormonaalista ehkäisyä, käytössä kondomi, niin olen paljon rauhallisempi ja "tasapainoisempi". Oon todennu, etten halua mömmöjä enää sekoittamaan päätäni.. ;)

mä meen aivan omituiseksi hormoneista ihan ku olisin kokoajan tokkurassa, epänormaalin rauhallinen ja tyyni. Kun olen muuten luonteeltani sellainen temperamenttinen ja mieliala ku vuoristorata. Inhottava tunne.

Yhteistyössä