Kummalle puolison pettäminen on kovempi pala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diipadaapa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diipadaapa"

Vieras
Tarkoitan sitä että kumpi tai siis kumpi sukupuoli antaa helpommin anteeksi/ haluaa yrittää jatkaa yhdessä, jos molemmilla on yhdessä jatkamisen halua kova kaikesta huolimatta?

Mä veikkaan että naiset useammin haluaa yrittää vielä yhdessä. Tapauksia mitä tiedän on miehet näyttäneet naiselle ovea kun nainen on pettänyt, mutta naiset antavat mahdollisuuden. Osa onnistuu ja osa eroaa sitten lopulta kuitenkin.

Itsekkin väittäisin et naiset antaa helpommin anteeks ja yrittävät jatkaa, ainakin mun tuntemat miehet on on kovin ehdottomia tollasissa asioissa..

Ja täytyy lisätä et ite oon aina ollu kovin pettämisvastainen ja toitottanu kuinka oven löytää kun pettää ja mitä tapahtui kun mua aikanaan sit petettiin? No annoin anteeks ja vielä jossain kohtaa taisin lohduttaa itkevää ja katuvaa siippaani, "kyllä me tää vielä korjataan", juttu kuitenkin kaatui kun en enää pystynyt luottaa yhtään.

Viimeksi muokattu:
Ehkä enemmän on kyse ihmisen luonteesta ja arvoista kiini eikä sukupuolesta.Joskus ollaan miehen kanssa keskustella siitä,että jos toinen pettäisi,mitä sitten tapahtuisi.Molemmat ollaan oltu sitä mieltä,että anteeksi olisi vaikeaa antaa ja luultavasti ero edessä.

Jos tosipaikka tulisi niin vaikea sanoa miten reagoisin. Mä luulen, et antaisin anteeksi jonku yksittäisen tapauksen mut en pitkään jatkunutta suhdetta. Miehelle voisi olla kerrasta poikki.
Olisko tää tyypillistä.

Niin mäkin veikkaan.Enkä edes usko veikkaavani, vaan luulen tietäväni. Mä pidän ihmistä enisijaisesti ihmisenä, jolla on omanlaisensa tunne-elämä ja vasta toissijaisesti sukupuolensa edustajana tämän kaltaisissa asioissa.

Mä yleensä ajattelen noin mutta minusta just tässä pettämisjutussa tuo tekee poikkeuksen. Tulee esiin ne alkukantaiset vaistot. Nainen on se joka ajattelee pesää, lapsia ja kokonaiskuvaa loppuun asti, ja antaa anteeksi. Mihen, ei pelkän alfauroksen, miehisyys on kovemmalla koetuksella kun joku toinen uros on käynyt kiksauttamassa sen naarasta.

Persoonallisuudestahan tuo on loppujen lopuksi kiinni. Silti tuntuu siltä, että naiset antaa helpommin anteeksi tai ainakin haluaa jatkaa suhteessa, vaikka anteeksi ei pystyisi aidosti antamaan. Itsestäni tiedän, että jätän miehen, joka pettää. Niin tein lapsieni isälle, kun odotin toista lasta. Enkä ole katunut, että näin tein.

Tosin en usko, että sellaisessa suhteessa petetään, jossa asiat ovat hyvin ja kumpikin kunnioittaa toista. Eli jättämiseen on aina muitakin syitä kuin yksistään se, että on tullut petetyksi. Esimerkiksi se, että pettäjällä menee paljon aikaa valloituksiinsa, ja tuo aika on poissa perheeltä. Ja miksipä sitä kukaan istuisi kotona yksin, kun toinen juhlii muiden ihmisten kanssa.

Mun mies on sanonut, että ei jättäisi mua, mutta tekisi saman mulle. Ei oo fiksua, mutta enpä aio pettääkään. Itse varmaan jättäisin jos mies pettäisi, en usko että pystyisin antamaan anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23880784:
mä veikkaan, että naisille ottaa kovemmille. mutta että naiset sitten helposti antavat anteeksi ja taas antavat anteeksi kun se pettänyt osapuoli rukoilee ja ruikuttaa. miehet ei ehkä ajattele asiasta yhtä syvällisesti kuin naiset.

Niin, miehet ajattelevat (loukattua) itseään, naiset kokonaisuutta. Näin sen näen.

Sellainen ero on, että mies voi antaa oikeasti anteeksi - nainen ei. Kaikki loukkaukset syöpyvät naisen mieleen ikuisiksi ajoiksi ja ne nostetaan sieltä aseeksi aina kun niitä tarvitaan.

Yhteistyössä