En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";23880976]Harvinaisen lapsellinen 18-vuotiaaksi, täytyy sanoa. Yleensä sen ikäinen jo osaa kantaa vastuun tekosistaan. Mutta meitähän on moneksi.

Moni tekee abortin juuri siksi, jotta välttyy vastuulta ja " saa mennä ja olla kuten itse haluaa".
Sitä kutsutaan vastuuttomuudeksi ja itsekkyydeksi.[/QUOTE]

Jokainen saa olla vastuuton ja itsekäs, etenkin tällaisessa tapauksessa. Miten on, miksi täällä syyllistetään vain naisia eikä sitä miestä, joka hänet paksuksi pukkasi? Kukaan ei näytä huutelevan, että miehen pitäisi ottaa vastuu lapsesta ja vaikka kasvattaa se yksin jos nainen ei sitä halua.

Nimim. ikää kohta 30 ja tekisi abortin jos vahinko kävisi

• Tykkää
Reactions: raspberry
[QUOTE="hmm";23880976]Harvinaisen lapsellinen 18-vuotiaaksi, täytyy sanoa. Yleensä sen ikäinen jo osaa kantaa vastuun tekosistaan. Mutta meitähän on moneksi.

Moni tekee abortin juuri siksi, jotta välttyy vastuulta ja " saa mennä ja olla kuten itse haluaa".
Sitä kutsutaan vastuuttomuudeksi ja itsekkyydeksi.[/QUOTE]

Oi ku sä oot hyvä ihminen. Jeesus rakastaa syyllistäjiä.

[QUOTE="amanda";23880990]Siis itsellenikään ei ole oikein auennut miksi joku vastustaa kun asia on itselleni yhdentekevä.
Luin kyllä tämän keskusteluketjun lävitsemut mielestäni perustelut mauttomia ja kiihkoisia...

Heräsi myös kysymys eikö sitten ehkäisyä pitäisi vastustaa ihan yhtä kiivaasti kuin aborttia????
Siinnähän estetään ihmistä syntymästä jos kerran abortissa "murhataan". Henkilökohtaisesti koen kyllä että ihmiselämä alkaa syntymästä ei alullepanosta=)[/QUOTE]

Mielestäsi se lapsi, joka potkii mahassasi raskausviikolla 34, ei ole elävä ihminen? Mikä se sitten on? Näin ajatellenhan abortin voisi sallia viikolle 40 asti?

Valitettavan yleinen nykyään tuo sinun asenteesi. :( Harmi vaan että sen asenteen takia toinen ihminen menetti henkensä. :(

joo. harmi. :D

sori vaan mut mä en menetä yöuniani tollasten jeesustelijoiden juttujen takia. eikä mulla olis ollu mitään oikeutta pilata sen pojankaan elämää, kenen se ALKIO olis ollu. se ei halunnut, minä en halunnut, so simple!

[QUOTE="hmm";23881031]Haista kukkanen, kukaan ei ajattele noin. Paitsi ehkä sinä.[/QUOTE]
Ai? Eivätkö kristityt olekaan sitä mieltä, että syntejään katuva ja jumalalta anteeksi pyytävä ihminen pääsee taivaaseen? Tämähän olikin uutta tietoa.

Entäpä sitten ? Ihminen tekee virheitä. Sinäkin teet. Jokainen tekee. Joku ihan tavallinen ihminen voi parisuhteessaan sen yhden kerran rakastella ilman ehkäisyä ja naiivisti ajatella ja laskea päivien avulla, että ei se varmaan napannut.Mutta nappasi kuitenkin. Ja silloin se abortti voi olla oikea vaihtoehto.
On hirveää läimiä ja haukkua ihmistä. Vaikka ihminen on inhimillinen ja tekee virheitä,tyhmyyksiä ja muita.

Niin, tarkoitin aivan kirjaimellisesti sitä että joillekkin abortti on ehkäisykeino ja mennään tuon tuosta abortoimaan. Ja kyllä se on typerä moka mennä kuksimaan ilman kumia jos raskaus on maailmanloppu, mutta se nyt taas on asia erikseen. Näitä "ihan sama teen sitten abortin" -ihmisiä oikeasti on olemassa ja halveksun sitä syvästi. SITÄ minä vastustan, muut jutut on taas niin tapauskohtasia, etten voi sanoa yleisesti vastustavani aborttia. Eikä ne onneksi ole mun asioita muutenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23876989:
En oo mikään kiihkee vastustaja, mutta jos on valmis yhdyntään niin pitää olla valmis myös sen mahdollisiin seurauksiin. Mikään ehkäsykeino ei ole niin varma kuin selibaatti. Jos huomaa esim. kumin puhjenneen niin aina (no ei kovin usein, mut eikai ne kumit nyt oikein käytettynä jokakerta voi hajota) voi ottaa jälkiehkäsyn.

Toki abortti pitää miettii jokaisen kohdalla yksilöllisesti lapsen tulevaisuuden kannalta (vaikeat kehityshäiriöt tms).

Tässähän se tulikin: Pitää olla valmis seuraamuksiin. Eli "leväperäisestä" käytöksestä kuuluukin saada "rangaistus". Naisen ainoa keino jälttää tulemasta äidiksi on pidättäytyä kokonaan nautinnosta (nimim. raskaaksi oikein käytetyistä pillereistä huolimatta). Eli naisen tulee olla siveä, ettei saisi "rangaistusta", joka sitten on muuten kärsittävä eli lapsi pidettävä.

Vähän keskiaikaista..?

Suomessa tapahtuu joka päivä laillisia murhia, eikä näissä ole pelkistä solumöykyistä kysymys, vaan ihan elävistä syntyneistä lapsista. Ja joku vielä jaksaa valittaa solumöykystä :(

[QUOTE="hmm";23881025]Ja mitä se sanoi abortista?[/QUOTE]

kerro sinä, varmaan jeesustelijana tiedät paremmin missä uuden testamentin kohdassa jeesus sanoo "nainen älköön tehkö aborttia, koska se on murha".

Tässähän se tulikin: Pitää olla valmis seuraamuksiin. Eli "leväperäisestä" käytöksestä kuuluukin saada "rangaistus". Naisen ainoa keino jälttää tulemasta äidiksi on pidättäytyä kokonaan nautinnosta (nimim. raskaaksi oikein käytetyistä pillereistä huolimatta). Eli naisen tulee olla siveä, ettei saisi "rangaistusta", joka sitten on muuten kärsittävä eli lapsi pidettävä.

Vähän keskiaikaista..?

Nimenomaan. Kohta nämä samat ihmiset varmaan vaativat, että seksiä tulee harrastaa vain avioliitossa ja jokainen morsian on tutkittava naitsyyden varmistamiseksi. Sopisivat mainiosti katolisten ja paavi palpatinen joukkoon!

Vähän keskiaikaista..?
Pysähtyvätköhän abortin vastustajat koskaan miettimään, miksi abortin saaminen on sitä vaikeampaa, mitä huonomman koulutustason ja sivistyksen maassa on? Se voisi ehkä avartaa näkemystä siitä, millä tasolla oma mielipide liikkuu.

[QUOTE="vieras";23881075]Nimenomaan. Kohta nämä samat ihmiset varmaan vaativat, että seksiä tulee harrastaa vain avioliitossa ja jokainen morsian on tutkittava naitsyyden varmistamiseksi. Sopisivat mainiosti katolisten ja paavi palpatinen joukkoon![/QUOTE]

Tai sitten seksin harrastaminen muussa kuin lisääntymistarkoituksessa on pian laitonta.

Niin, tarkoitin aivan kirjaimellisesti sitä että joillekkin abortti on ehkäisykeino ja mennään tuon tuosta abortoimaan. Ja kyllä se on typerä moka mennä kuksimaan ilman kumia jos raskaus on maailmanloppu, mutta se nyt taas on asia erikseen. Näitä "ihan sama teen sitten abortin" -ihmisiä oikeasti on olemassa ja halveksun sitä syvästi. SITÄ minä vastustan, muut jutut on taas niin tapauskohtasia, etten voi sanoa yleisesti vastustavani aborttia. Eikä ne onneksi ole mun asioita muutenkaan...

joo oon samoilla linjoilla sun kanssa, ehkäsykeinona en sitä hyväksy, mutta vahingon sattuessa kyllä. VAHINGON. se ei ole vahinko että tekee 5 aborttia "kun ei jaksa huolehtia ehkäsystä".

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23877026:
tuo ihmisen alun nimittäminen limaklöntiksi on sitä itsensä huiputtamista

Samoin kuin eläimen nimittäminen ruuaksi. Se syömäsi lehmä on kasvanut emonsa kohdussa. Syntynyt emostaan ja ollut rakastattettu ja hoivattu emonsa puolesta. Silläkin on äiti. Sekin on elävä ja tunteva. Tai anteeksi, oli.. Nythän se on vain sinun ruokaasi.

joo oon samoilla linjoilla sun kanssa, ehkäsykeinona en sitä hyväksy, mutta vahingon sattuessa kyllä. VAHINGON. se ei ole vahinko että tekee 5 aborttia "kun ei jaksa huolehtia ehkäsystä".

Juu. Mulla on..tai oli yksi tuttu joka ei halunnut käyttää kumia kun se ei ole niin kivaa ja pillereitä ei vaan jaksanu hakea moniin kuukausiin ja ainakin toissakertana kun nähtiin oli tekemässä toista aborttiaan ja "ei tunnu missään" kuulemma, viime kerralla mietti että on kuukautiset myöhässä ja onkohan hän raskaana. En edes pystyny sanomaan mitään, tuijotin vaan ja hymähdin ja sen jälkeen jatkoin töitä. Toisella kaverilla oli huoli siitä että onkohan hän raskaana ja kun huolestuin hänen kanssaan kun hän pelkäsi mahd aborttia niin kävikin ilmi ettei he ollu käyttäny sitä kumia moneen kuukauteen, no mitä helvettiä? Ei h'nenkään mielestä kuulemma tuntunut yhtä mukavalta kumin kanssa... Juu ihminen on erehtyväinen, siihen varmaan voi taas heittäytyä ja kaikki ymmärtää. Jep.

• Tykkää
Reactions: raspberry
Samoin kuin eläimen nimittäminen ruuaksi. Se syömäsi lehmä on kasvanut emonsa kohdussa. Syntynyt emostaan ja ollut rakastattettu ja hoivattu emonsa puolesta. Silläkin on äiti. Sekin on elävä ja tunteva. Tai anteeksi, oli.. Nythän se on vain sinun ruokaasi.

mene viherpiipertäjä perustamaan oma ketjusi, tämä koskee aborttia, ei kasvissyöntiä.

Yhteistyössä