Heittikö se Katainen oikeesti SDP:n ja Vasemmistoliiton pihalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hehe! Hauska nähdä miten Katainen nyt muodostaa enemmistöhallituksen... Eiköhän Katainen luovuta ja Jutta Urpilainen muodostaa hallituksen, jossa on SDP, Perussuomalaiset ja Vasemmistoliitto.

Alkuperäinen kirjoittaja pölli;23898797:
Hehe! Hauska nähdä miten Katainen nyt muodostaa enemmistöhallituksen... Eiköhän Katainen luovuta ja Jutta Urpilainen muodostaa hallituksen, jossa on SDP, Perussuomalaiset ja Vasemmistoliitto.
omg. sitten on piru irti...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23898803:
Sitten pistetään kämpät myyntiin tai vuokralle, pakataan laukut, katsotaan että passit on voimassa ja lähdetään. Ei paljoo kannata yrittäjän enää Suomeen veroja maksella, jos noi kolme muodostaa hallituksen.

no sanoppa elä muuta.
entäs tää lapsilisäporu? facebookissa sain kutsun ryhmään joka vastustaa tätä, mutta ainoa tieto mitä ryhmässä kerrotaan asiasta on että kataisen naama on ympätty yhteisön profiiliin. mistään en löydä tietoa mitkä puolueet on tätä ehdottaneet ja minkä takia. enyone?

no sanoppa elä muuta.
entäs tää lapsilisäporu? facebookissa sain kutsun ryhmään joka vastustaa tätä, mutta ainoa tieto mitä ryhmässä kerrotaan asiasta on että kataisen naama on ympätty yhteisön profiiliin. mistään en löydä tietoa mitkä puolueet on tätä ehdottaneet ja minkä takia. enyone?
Mä en ole tuota lapsilisäasiaa seurannut, kun ei ole enää perheessä lapsilisäikäisiä. Mutta kaiketi kyse on nyt lapsilisien verottamisesta, jolloin pienituloiset saisivat enemmän lapsilisää kuin suurituloiset. Mikä joidenkin ...eh, en sano pienituloisten urpojen, tai sanon sittenkin...mielestä on tosi väärin. Jep jep :cool:

Ei mua kyllä haittaisi, vaikka hallituksessa olisi SDP, Vasemmistoliitto ja Persut. Itse asiassa se voisi olla ihan kivaakin, kun voisi heittää herätyskellon ikkunasta ulos ja siirtyä sorvin äärestä sossun luukulle. Alkaisi kuopuksellekin tulla opintotukea. Ja esikoiselle perheineen tyoimeentulotukea ja mitä kaikkia niitä yhteiskunnan tukia nykyisin onkaan. Ja mulle kans...JIHAAA...ei enää ikinä yhtäkään for-luuppia vaan karaokee kulmakunnan baarikärpästen kanssa
dancer.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23898812:
Ei mua kyllä haittaisi, vaikka hallituksessa olisi SDP, Vasemmistoliitto ja Persut. Itse asiassa se voisi olla ihan kivaakin, kun voisi heittää herätyskellon ikkunasta ulos ja siirtyä sorvin äärestä sossun luukulle. Alkaisi kuopuksellekin tulla opintotukea. Ja esikoiselle perheineen tyoimeentulotukea ja mitä kaikkia niitä yhteiskunnan tukia nykyisin onkaan. Ja mulle kans...JIHAAA...ei enää ikinä yhtäkään for-luuppia vaan karaokee kulmakunnan baarikärpästen kanssa
dancer.gif

Arvaa miten kivalta tuntuu opiskelevana yh-äitinä ja sossun luukulla käyvänä lukea tällaista tekstiä, annat aika selvästi ymmärtää että roskasakkia tässä ollaan.

[QUOTE="vieras";23898816]Arvaa miten kivalta tuntuu opiskelevana yh-äitinä ja sossun luukulla käyvänä lukea tällaista tekstiä, annat aika selvästi ymmärtää että roskasakkia tässä ollaan.[/QUOTE]
Ymmärsit sitten ihan väärin. Minusta kun työnteko on turhaa, jos kerran itsensä vähemmälläkin pystyisi elättämään. Mä ihan oikeasti - kahden jo aikuisen lapsen yh-äitinä - odotan sitä päivää, kun voin pistää pillit pussiin ja jättää yhteiskunnan verokirstun kasvattamisen nuoremmille ja innokkaammille. Enköhän mä ole jo oman osuuteni siihen kirstuun maksanut , nyt on teidän nuorempien vuoro :)

Jos joku vois mulle selittää tän: ote iltalehdestä

*Vasemmistopuoli haluaisi kiristää työn verotusta, mikä taas on mahdoton ajatus kokoomukselle.*

Mä kun oon ymmärtänyt että SDP ja Vasemmistoliitto on työväen asialla

Ja toinen on just toi lapsilisien verotus, sehän menisi niin että pienituloiset sais enemmän ja suuri tuloiset vähemmän - mun mielestä se olis niinku oikein

Alkuperäinen kirjoittaja pölli;23898797:

Jos Soini on sanansa mittainen mies niin ei Persut lähde SDP:n vetämään hallitukseen koska SDP kannattaa myös EU:ta ja sehän oli syy miksi he lähtivät oppositioon

[QUOTE="vieras";23898919]Jos joku vois mulle selittää tän: ote iltalehdestä

*Vasemmistopuoli haluaisi kiristää työn verotusta, mikä taas on mahdoton ajatus kokoomukselle.*

Ja toinen on just toi lapsilisien verotus, sehän menisi niin että pienituloiset sais enemmän ja suuri tuloiset vähemmän - mun mielestä se olis niinku oikein[/QUOTE]

No siis jos lapsilisää verotettaisiin, niin miten silloin pienituloiset saisi enemmän ja suurituloiset vähemmän, jos lapsilisästä otetaan se 20% veroa kaikilta, niin kaikkihan saa saman, mutta vähemmän tulee käteen mitä nyt. Näin minä sen asian olen ymmärtänyt, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin.

[QUOTE="shihtzu";23898946]No siis jos lapsilisää verotettaisiin, niin miten silloin pienituloiset saisi enemmän ja suurituloiset vähemmän, jos lapsilisästä otetaan se 20% veroa kaikilta, niin kaikkihan saa saman, mutta vähemmän tulee käteen mitä nyt. Näin minä sen asian olen ymmärtänyt, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin.[/QUOTE]

Jos sitä verotetaan niinkuin muitakin tuloja niin eiköhän se mene veroprosentin mukaan, ja ainakin mun tietääkseni suurituloisilla on isompi veroprosentti kuin pienituloisilla. Kun Suomessa ei ole tasaveroa tuloista.

Eli isommat tulot isompi prosentti vaikka esim 35% ja pienet tulot pieni prosentti esim 10%

Ihmetyttää hieman miksi sdp:n meno hallitukseen lopettaisi Suomesta työnteon. Käsittääkseni sdp on työntekijä- ja palkansaajapuolue joka päinvastoin yrittää saada kaikille töitä. Toki sdp:llä on myös aatteena oikeudenmukaisuus eli sellaisillekin jotka ei työtä pysty tekemään pitää taata säällinen toimeentulo. Jokaisen pitäisi osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen veronmaksukyvyn mukaan eli mitä enemmän on rahaa sitä isomman osan siitä maksaa veroja. Tasavero kuitenkin rokottaa aina suhteessa eniten pienituloisia.

Tämähän kertoo vain ja ainostaan sen miten kelvoton puolue Kokoomus. Jos johtaja on tota luokkaa niin huhhuh. Toivottavasti saadaan hallitus aikaiseksi ilman kokoomusta.

Ihmetyttää hieman miksi sdp:n meno hallitukseen lopettaisi Suomesta työnteon. Käsittääkseni sdp on työntekijä- ja palkansaajapuolue joka päinvastoin yrittää saada kaikille töitä. Toki sdp:llä on myös aatteena oikeudenmukaisuus eli sellaisillekin jotka ei työtä pysty tekemään pitää taata säällinen toimeentulo. Jokaisen pitäisi osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen veronmaksukyvyn mukaan eli mitä enemmän on rahaa sitä isomman osan siitä maksaa veroja. Tasavero kuitenkin rokottaa aina suhteessa eniten pienituloisia.

[QUOTE="vieras";23898919]Jos joku vois mulle selittää tän: ote iltalehdestä

Ja toinen on just toi lapsilisien verotus, sehän menisi niin että pienituloiset sais enemmän ja suuri tuloiset vähemmän - mun mielestä se olis niinku oikein[/QUOTE]
Työväen asialla? Mistä noin umpihullu ajatus on peräisin? SDP ja Vasemmistoliitto on työtä vieroksuvien asialla.

Yhteistyössä