"Siirrettävä" leikkimökki...onko ihan hullu ajatus? Onko kotinikkareita kuulolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Haluan uuden projektin ja se voisi olla leikkimökin teko lapsille. Pihamme on postimerkin kokoinen, joten sinne ei mahdu ihka oikeaa leikkimökkiä. Eikä sinne varmaan moista saisi iskeäkään. Mutta kun hän haluuuuun, niin mun on saatava.

Niinpä sitten pohdin, josko tekisin semmoisen pienen leikkimökin. Sellaisen, mikä ei olisi asennettu kiinteästi mihinkään, vaan sitä voi (ainakin periaatteessa) siirrellä. Ideana siis se, että leikkimökki sijoitettaisiin terassimme päälle, eli siinä ei ole perustuksia, jotka lyödään maahan kiinni, tms.

Ei kai se sen vaikeampaa voi olla, kuin muutama lauta päällekäin ja that´s it? :D

• Tykkää
Reactions: as if
Hyvä idea, ja ei varmaankaan vaikeaa. Ehkä vaneriseinäisenä tms. siitä tulisi keveämpi. Lauta painaa aika paljon, ja kun niitä on muutamia päällekäin, niin.... Suunnittele siis mahdollisimman keveät materiaalit.

Tai rullat alle, tms. :)

Vaneri olisi kyllä kevyt, mutta en saa millään kuskattua isoja vanerilevyjä meidän autolla. Prinsessalinnan vanerit mahtui autoon juuri ja juuri ja ne on tuohon tarkoitukseen liian pienet.

Sitä mökkiä ei käytännössä tarvitse siirrellä, mutta sitä ei siis isketä maahan kiinni.

Pohdin myös sitä, ettei siihen tulisi lattiaa, mutta mietin sitä kosteutta...mökin lattia ei kaiketi pysy sateella kuivana jos lattiana on terassimme. Vai pysyykö...miten paljon rankkasade mahtaa levittää kosteutta lautoja pitkin ulkopuolelta sisäpuolelle?!

Seiniin pohdin joko paneelia, tai sitten lautaa. Paneeli on kevyempää, mutta miten sen kesto ja hinta...pitää selvittää :)

Nyt mä sen keksin. Irtolattia. Semmoisista "terassilaatoista" tehtyinä. Meillä ois niitä itseasiassa justiin sopiva määrä ylimääräisinä. Ja jos ne ei toimi, niin teen yhden ison, koko pohjan kokoisen laatan sinne pohjaksi. Sillä saadaan mökin lattia nostettu hivenen irti masta ja mökki kevyeksi :)

Viime kesänä oli muutamissa nettikaupoissa kaupan pahvista leikkimökkiä. Eli siirrettävä ja lapsetkin saisi osallistua maalaus/väritystalkoisiin. Se nettikaupoissa ollut tai oleva oli kyllä somasti kuvitettu.

[QUOTE="elfie";23902860]Viime kesänä oli muutamissa nettikaupoissa kaupan pahvista leikkimökkiä. Eli siirrettävä ja lapsetkin saisi osallistua maalaus/väritystalkoisiin. Se nettikaupoissa ollut tai oleva oli kyllä somasti kuvitettu.[/QUOTE]

Ja vähän säänkestävämpi ois muovinen, mm. Toys r Usissa.

[QUOTE="vieras";23902842]Eikö nuo leikkimökit muutenki tehdä harkkojen päälle? Meillä ainakin on ladotkin harkkojen päällä ja periaatteessa siirrettävissä.[/QUOTE]

Saatta ollakin...en kovin tarkkaan näistä mökeistä mitään tiedä. Kuten ehkä saattaa huomata :D

http://www.lelukeisari.fi/product_info.php?products_id=1862
tuommonenkin on olemasa.. jos siitä sais vinkkiä. ei vaan taida olla ihan budjetissa..

Budjetista en tiedä, mutta sen tiedän, että tuo on ihan tajuttoman ruma :D

Mä haluan puisen ja siistin...sellaisen mahdollisimman yksinkertaisen ja selkeän. Tuo on melko kaukana siitä :D

Ja mä haluan nimenomaan tehdä itse. Mä kaipaan projektia, eikä valmiin mäkin hakeminen kaupasta ole projekti.

• Tykkää
Reactions: SininenSatutar
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://kauppa.taloon.com/kuvat/k/v/pieni/sisaleikkimokki_t65.jpg&imgrefurl=http://kauppa.taloon.com/PublishedService%3Ffile%3D%26pageID%3D3%26action%3Dview%26groupID%3D5295%26OpenGroups%3D5295&usg=__SKVmNoapuuMgsOWZBz6SQR6GbKA=&h=115&w=120&sz=13&hl=fi&start=13&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=AE3gm_z84aD8iM:&tbnh=84&tbnw=88&prev=/search%3Fq%3Dpieni%2Bleikkim%25C3%25B6kki%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dopera%26sa%3DN%26rls%3Dfi%26channel%3Dsuggest%26tbm%3Disch&ei=KtDnTbe_HsnsOcTamcoJ&biw=820&bih=853

Voihan sentäs chef sun kanssa!

Mä olen haaveillut myös leikkimökistä tytölle, mutta aina haudannut ajatuksen syystä tai toisesta ja nyt taas sait mun haluamaan tuota leikkimökkiä...

Isälle juur soitin ja kysyin vinkkejä, kun hän on raksalla töissä. Se pyöritti silmiään (kuten aina, kun mä nikkaroin) ja sanoi, että kaikki misttä mä olen pienenä jäänyt vaille, mun pitää nyt antaa tytöille :D :D :D

Jotta jos sullakin on leikkimökkiunelma, niin toteuta ihmeessä se :)

• Tykkää
Isälle juur soitin ja kysyin vinkkejä, kun hän on raksalla töissä. Se pyöritti silmiään (kuten aina, kun mä nikkaroin) ja sanoi, että kaikki misttä mä olen pienenä jäänyt vaille, mun pitää nyt antaa tytöille :D :D :D

Jotta jos sullakin on leikkimökkiunelma, niin toteuta ihmeessä se :)

Mulla ei tosiaan itselläni oleollut tuota leikkimökkiä pienenä, eikä ollut kolmella vanhimmalakaan jotenn jos tälle kuopukselle saisin mökin, taitaa tosin hänkin olla kohta leikkimökki-iän ylittänyt... Mutta saahan sitä aina haaveilla...

• Tykkää
Reactions: chef
Mites olisi Decossa ollut idea hieman tuunattuna. Siinä oli tehty mökin kehikko ihan puusta ja sen voisi kattaa kankaisella hupulla (ovet, ikkunat pystyy kyllä tekemään) terassin kalusteiden kanssa sävy sävyyn... Decossa lattia oli tehty päällystetyllä superlonpatjalla, oli siis tarkoitettu lisätiloihin.

Eli suorakaiteen muotoinen kehikko "lattiaksi", siitä neljä tolppaa ylös, kattohirsi ja suorakaidekehikot kummallekin kattopuoliskolle. Lähes kaiken voi sahauttaa halutessaan vaikka puutavaraliikkeessä oikeaan pituuteen, vain katon ja nurkkahirsien viistotukset pitää tehdä sitten paikanpäällä.

• Tykkää
Mites olisi Decossa ollut idea hieman tuunattuna. Siinä oli tehty mökin kehikko ihan puusta ja sen voisi kattaa kankaisella hupulla (ovet, ikkunat pystyy kyllä tekemään) terassin kalusteiden kanssa sävy sävyyn... Decossa lattia oli tehty päällystetyllä superlonpatjalla, oli siis tarkoitettu lisätiloihin.

Eli suorakaiteen muotoinen kehikko "lattiaksi", siitä neljä tolppaa ylös, kattohirsi ja suorakaidekehikot kummallekin kattopuoliskolle. Lähes kaiken voi sahauttaa halutessaan vaikka puutavaraliikkeessä oikeaan pituuteen, vain katon ja nurkkahirsien viistotukset pitää tehdä sitten paikanpäällä.

Tämäkin vaikuttaa kiinnostavalle, niinköhän mun on alettava rakennuspuuhiin????

Ei periaatteessa huono idea, mutta jotenkin se puinen tuntuu enempi omalta. Se pysyy todennäköisesti siistimpänä (ainakin aurinkovarjot menee vuodessa ihan kamalaan kuntoon) ja siinä on enempi puuhasteltavaa, kun sitä rakentaa ja maalaa :)

Mutta sisälle tuollainen kankainen on varmaan tosi kiva ja voisin sitä jatkojalostaa tulevaisuuteen :)

ota selville saako sellasta laittaa pihaan jos asuu vuokralla. kaikissa ei saa, ei ees aidata pihaa.

Täällä on semmoinen sopimus, että jos naapureilta kysyy ja se heille passaa, niin homma on ok. Ja heille jo projektista ilmoitin, eikä kumpikaan vastustanut. Me on kaikki tehty jos vaikka ja mitä muutoksia pihoihimme, eikä niihin kukaan ole puuttunut. Ei naapureita kiinnosta mitä muiden pihoilla on :)

Ja se mökki on siirrettävä. Ei siihen kukaan voi puuttua sen enempää, kuin vaikka terassikalustoomme.

Yhteistyössä