Konttaavan lapsen vaatetus näillä keleillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggg

Vieras
Mitä te laitatte konttaavalle päälle näillä keleillä sisällä/ulkona? Shortsit tuntuu vähän huonoilta, kun polvet kuluu mutta toisaalta pitkälahkeinen on liikaa...

Ohuet kankaiset puuvillahousut. Yhdet on jo kulutettu polvista puhki tänä kesänä :) Farkut kestäisi paremmin...

Meillä on ulkoiluhousut erikseen ja sisääntullessa otetaan pois tai vaihdetaan puhtaisiin. Pesen nuo ulkoiluhousut muutaman päivän välein ja ovat kyllä tosi likaiset.

[QUOTE="juu";23944631]peesi tälle... vaikkakaan meidän neiti ei ees vielä konttaa vaan ryömi eilenkin mahansa punaseks pihalaatotuksella... nurmikko on vielä niin lamauttava kokemus että siellä ei ryömitä lainkaan...[/QUOTE]

Huh, ehkä mä sitten pelkään vähän liikaa polvien puolesta... mutta kun tuolla leikkipuistossa on vaan soraa niin tuntuu aika hurjalta polville.

Siis pidättekä te OIKEASTI vauvoja vaippasillaan ulkona? Miten saatte lapsen pysymään a) varjossa b) nurmikolla? Mun on pakko pitää lapsella ohutta pitkähihaista paitaa ja ohuita pitkälahkeisia housuja. Lapsen iho on pakko suojata palamista vastaan näillä uv-säteilymäärillä. En pysty kokonaan varjossakaan pitämään. J akonttailee pitkin pihaa, myös hiekalel ja soralle, joten ei onnistu paljain polvin.

Huh, ehkä mä sitten pelkään vähän liikaa polvien puolesta... mutta kun tuolla leikkipuistossa on vaan soraa niin tuntuu aika hurjalta polville.

En mä kyllä voisi kuvitella antavani kontata polvet paljaana. Meillä ulkoillaan tunteja päivässä... Jalat on kuumimmilla keleillä paljaat ja jalkaterissäkin naarmuja sen takia ihan tarpeeksi. Voin vain kuvitella miten paljon polviin sattuisi. Ehkä eri juttu, jos vähän aikaa nurmikolla olisi, mutta soralla tai puuterassilla, jossa tikkuja ruuvien ympärillä, niin no way.

Meillä käytössä on shortsihaalari. Muuten voisi olla vaikka ihoa suojaava t-paita ja vaipat, mutta jos poika tajuaa, että ei ole housuja, niin räpeltää sekunnissa vaipan auki. Ihoa rasvailen. Päässä on lipallinen hattu, missä on niskaa suojaava kangasläppä. Pitää myös katsoa, ettei ötökät syö. Enimmäkseen konttaa viileällä nurmikolla. En vie suoraan auringonpaisteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23944743:
Siis pidättekä te OIKEASTI vauvoja vaippasillaan ulkona? Miten saatte lapsen pysymään a) varjossa b) nurmikolla? Mun on pakko pitää lapsella ohutta pitkähihaista paitaa ja ohuita pitkälahkeisia housuja. Lapsen iho on pakko suojata palamista vastaan näillä uv-säteilymäärillä. En pysty kokonaan varjossakaan pitämään. J akonttailee pitkin pihaa, myös hiekalel ja soralle, joten ei onnistu paljain polvin.

a) Helposti saa pysymään varjoisissa paikoissa, kun vie paikkoihin, joissa ei ole suoraa auringonpaistetta. Puiden ja muiden korkeiden kasvien luona siis esimerkiksi. Talojen seinustoilla, mihin aurinko ei sillä hetkellä paista.
b) nurmikkoa pitää olla riittävästi

Yhteistyössä