Saako tällaisen asian salata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outo lintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outo lintu

Vieras
Olettaisitko, että miesystävä, jonka kanssa olisit vakavissasi perustamassa perhettä kertoisi sinulle 20 000€ suuruisista elatusmaksurästeistä ulosotossa ja sitä kautta myös menetetyistä luottotiedoista? Miten suhtautuisit, jos asia tulisi muuten ilmi, eikä mies itse olisi kertonut? Mies ei suostuisi puhumaan asiasta mitään itse.

Olisiko tällaisten asioiden kertomatta jättäminen sellainen asia, joka heikentäisi luottamustasi mieheen, olisiko se mielestäsi ymmärrettävää salailua, epärehellisyyttä, jotain muuta - mitä?

Kyllä minun mielestä siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen ja aletaan maksaa yhteisen talouden kuluja, kuuluu selvittää vähän kummankin raha-taustat toiselle, vaikka elettäisiinkin kumpikin omilla rahoillaan.
On mielestäni kohtuutonta, että jos kuluihin ei voida osallistua tasapuolisesti, ei se olisi tiedossa jo yhteen menemisen vaiheessa.

Tuollainen asia kertoo vain miehen todellisen luonteen, ellei maksamattomuuden syynä ole sairaus tai jokin vakava syy.

Jos haluaa miehen, joka pitää sanansa ja on luotettava, niin juokse äkkiä pakoon kun vielä voit.

• Tykkää
Reactions: ruttis
Ei saa salata. Tuollainen kuitenkin kertoo ihmisestäkin aika paljon. Itse miettisin hyvin tarkkaan haluanko olla sellaisen kanssa joka ei välitä lapsistaan edes sen vertaa että elarit maksaisi. Enkä kyllä lähtisi kovin herkästi luottotiedottoman kanssa perustamaan yhteistä taloutta.

Luottotidoilla ei ole mitään väliä paitsi jos olet rahan perässä, mutta tuollaisia asioita ei saa salata, koska hyvin monet hyljeksivät luottohäiriöisiä jopa seurustelukumppanin valinnassa ja suhde helposti kariutuu tuohon "rasismiin".

Luottotidoilla ei ole mitään väliä paitsi jos olet rahan perässä, mutta tuollaisia asioita ei saa salata, koska hyvin monet hyljeksivät luottohäiriöisiä jopa seurustelukumppanin valinnassa ja suhde helposti kariutuu tuohon "rasismiin".

Kyllä toisen luottotiedottomuus vaan vaikuttaa ikävästi jos olet hynttyitä lyömässä yhteen. Kenen nimi vuokrapapereihin, kenen nimiin lainat, kuka maksaa elämisen kun toisen tuloista ulosmitataan suurin osa? Varsinkin kun kyse on elatusmaksuista ja noin isosta summasta. Tekisitkö lapsia sellaisen ihmisen kanssa joka ei edellisistäänkään huolehdi?

Ainoastaan jos kyse olisi siitä että vaikka oma firma olisi mennyt nurin saattaisin harkita. Muuten en missään nimessä sotkisi itseäni tuollaiseen. Voitaisiin tapailla jne mutta mitään vakavaa en lähtisi kehittelemään. Etenkään sen jälkeen kun tämän salaisi, entistä epäluotettavampi. Väkisinkin tulisi mieleen että mitä muita luurankoja kaapista löytyy.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Lila";23961791]Kyllä niillä luottotiedoilla on vähän väliä silloin, jos ollaan ostamassa esim. yhteistä asuntoa. =)[/QUOTE]
Ei kai omaa asuntoa halua kuin rahanahneet porvarit?
:D

Voi herranduudelis miten sinisilmäistä. :D

Kannattaa kyllä kahdesti miettiä jos sillä potentiaalisella tulevalla isällä on 20000 € elareita ulosotossa koska
a) ei ilmeisesti kovin hyvin huolehdi jälkikasvustaan
b) tarkoittaa sitä että perheen rahapolitiikka on täysin ap:n varassa
c) henkilö joka päästää tuollaisen summan ulosottoon on vaan... tyhmä.

Ja rahan perässä jos tässä joku on, niin se on ap:n puoliso.

[QUOTE="Lissu";23961804]
Ja rahan perässä jos tässä joku on, niin se on ap:n puoliso.[/QUOTE]
Onkohan kyseessä taas tuleva "kämppis"? Mies, joka lyö hynttyyt yhteen helpomman elämän toivossa.

Mä en tollasen äijän kanssa rupeis mihinkään. Perhettä en perustais, koska ei ole kyenny edellisiäkään lapsiaan elättämään, mikä muka muuttuis uuden perheen tullessa kuvioihin? Ja toi että, luottotiedot menny eli todennäkösesti ettii, jotakin typerää naista joka maksaa kaiken hänen puolestaan. Eli en huolis ollenkaan, suhde päättyis samantien jos tollasta saisin tietää.

Hyi mikä mies! Mun isä on juuri samanlainen. Ei maksa viimeisestä alaikäisestä sisaruksestani elareita ja kaikki ulosmitataan. Uuden naisen kanssa tehnyt jo yhden lapsen ja toisesta haaveilevat. Hullua minusta, kun edellisetkään lapset ei kiinnosta! Jotain mätää sen naisen päässä... "rakastaa" vanhaa viinaan menevää lapsiinsekaantujaa ja sit tehdään vielä lisää lapsia tommoselle! YÖKS!

[QUOTE="ttt";23961898]Hyi mikä mies! Mun isä on juuri samanlainen. Ei maksa viimeisestä alaikäisestä sisaruksestani elareita ja kaikki ulosmitataan. Uuden naisen kanssa tehnyt jo yhden lapsen ja toisesta haaveilevat. Hullua minusta, kun edellisetkään lapset ei kiinnosta! Jotain mätää sen naisen päässä... "rakastaa" vanhaa viinaan menevää lapsiinsekaantujaa ja sit tehdään vielä lisää lapsia tommoselle! YÖKS![/QUOTE]
Katsos laatugeenien sulotuoksua ei voi vaan vastustaa!

Minun mielestäni tuo kertoo miehen suhtautumisesta omiin lapsiin ja ex-puolisoon. Ajattelisin, että sama voi olla hyvinkin edessä miehen tulevalla puolisolla ja lapsilla. Ehkä tapahtuneella on hyväkin selitys, mutta kovin helpolla en miehen selityksiä nielisi. Jos ryhtyisin miehen kanssa mihinkään, niin pitäisin ohjakset itselläni. Varminta olisi pysyä kaukana.

No, meillä kävi niin,että mies kertoi maksavansa lapsista 200€/kk/lapsi, lapsia kaksi, eikä missään ole ollut koskaan ongelmia, ostellut lapsille turvaistuimia, urheiluvälineitä ja osallistunut muutenkin, välit eksään olleet kunnossa aina.

Tämä asia paljastui yllättäen.

Minulle raha-asioiden hoito on aina ollut perusturvallisuuden edellytys. Olen ahkera ja säästäväinen. Minulla on koti ja säästöjä.

...ja minulla on valehdeltu, hyväksikäytetty olo, mutta mies syyttelee minua ahneeksi paskaksi, joka keskittyy epäolennaisuuksiin yms.

En ymmärtäisi/ymmärrä ylipäätään parisuhteessa salailua. Asia voi jäädä kertomatta, mutta minusta olisi kummallista jos rahasta tai mistä tahansa muusta asiasta ei voisi avoimesti keskustella silloin kun ja jos ne tulevat syystä tai toisesta esille.

[QUOTE="Lila";23961791]Kyllä niillä luottotiedoilla on vähän väliä silloin, jos ollaan ostamassa esim. yhteistä asuntoa. =)[/QUOTE]

Miksi? Itse voin nostaa rahaa pankista jos pitää ostaa asunto. Ei luottohäiriömerkinnät sitä estä.

Yhteistyössä