Saako tällaisen asian salata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outo lintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle raha-asioiden hoito on aina ollut perusturvallisuuden edellytys. Olen ahkera ja säästäväinen. Minulla on koti ja säästöjä.

...ja minulla on valehdeltu, hyväksikäytetty olo, mutta mies syyttelee minua ahneeksi paskaksi, joka keskittyy epäolennaisuuksiin yms.
Kuulostat houkuttelevalta saaliilta luottotiedottomalle (varsinkin kun siedät vielä paskaa kohtelua ja syyllistämistäkin). Hankitaan ensin lapsi (sitouttaminen suhteeseen) ja sitten mennään naimisiin ilman avioehtoa (huom! merkki aidosta rakkaudesta ja välittämisestä). Eron tullessa mies pääsee eroon ulos-ottoveloistaan. Oi mitä onnea!

Törkeää salata tollasta ja vielä törkeempää ettei oo huolehtinut lastensa elareista :( En usko että tuollasen "miehen" kanssa kannattaa ryhtyä mihinkään!

Luottotiedottomuus ei yksin ole mun mielestä mikään este, se riippuu niin paljon siihen johtaneista syistä, kaikkeen kun ei itse pysty vaikuttaan.

Muuten nuo ei haittaisi,mutta kun kyse on elareista niin pistää miettimään.
Toki voihan se olla on joku syy miksi ei noita elareita ole voinut maksaa.Keskustelemalla nämä aisiat selviää.Lapsia en kyllä tekisi hänen kanssaan.

siis mitä helvettiä.. tällä palstallako mammat valitsee miehensä LUOTTOTIETOJEN perusteella? :confused:
Tulee mieleen just joku yksityinen vuokranantaja! HALOO??!

Suurimmalla osalla (ei tietty ihan kaikilla) luottotietonsa menettäneistä rahankäyttö ei ole hallinnassa. En mä ainakaan perustaisi perhettä miehen kanssa, joka elää yli varojensa, eikä osaa hoitaa raha-asioitaan.

[QUOTE="äiti kolmelle";23962286]Keskustelemalla nämä aisiat selviää.[/QUOTE]
Varmaan pitää keskustella myös siitä, miksi on haukkunut ap:ta, vaikka itsessä on vika. En luottaisi kyllä enää.

siis mitä helvettiä.. tällä palstallako mammat valitsee miehensä LUOTTOTIETOJEN perusteella? :confused:
Tulee mieleen just joku yksityinen vuokranantaja! HALOO??!
Jos luottotiedot ovat menneet maksamattomien elatusmaksujen vuoksi, niin mielestäni se on erittäin merkittävää tekijä miehen valinnassa. Kukapa haluaisi lapsilleen isäksi miestä, joka laiminlyö lastensa elatuksen.

[QUOTE="ttt";23961898]Hyi mikä mies! Mun isä on juuri samanlainen. Ei maksa viimeisestä alaikäisestä sisaruksestani elareita ja kaikki ulosmitataan. Uuden naisen kanssa tehnyt jo yhden lapsen ja toisesta haaveilevat. Hullua minusta, kun edellisetkään lapset ei kiinnosta! Jotain mätää sen naisen päässä... "rakastaa" vanhaa viinaan menevää lapsiinsekaantujaa ja sit tehdään vielä lisää lapsia tommoselle! YÖKS![/QUOTE]

Lapsiinsekaantujaa, miten niin?

Toki elarit ulosotos on pahempi kun joku muu lasku ulosotos. Mutta ihmisiä me ollaan kaikki ja erehtyväisiä oli luottotiedot kunnos tai ei. Ei se tarkoita ettei hoida asioitaan, voihan olla tilanne ettei ole pystyny hoitamaan jos ei ole mistään rahaa tullut.

No tämän lisäksi sitten kävi niin, että mies jäi työttömäksi ja alkoi vaatia minulta rahoitusta "työllistyäkseen". Koskaan raha-asioista ei hän ole puhunut rauhallisesti, eikä mitään maksanut mistään yhdessäolomme aikana.

Hän syyttää minua nyt siitä, että hylkäsin hädän hetkellä, olen ahne, en antanut osoitetta, kotia ja perusturvaa ja olen epäluotettava paska ja varmasti laskelmoivasti uskotonkin, koska halusin lopettaa suhteen, sillä en voi luottaa häneen yhtään.

No tämän lisäksi sitten kävi niin, että mies jäi työttömäksi ja alkoi vaatia minulta rahoitusta "työllistyäkseen". Koskaan raha-asioista ei hän ole puhunut rauhallisesti, eikä mitään maksanut mistään yhdessäolomme aikana.

Hän syyttää minua nyt siitä, että hylkäsin hädän hetkellä, olen ahne, en antanut osoitetta, kotia ja perusturvaa ja olen epäluotettava paska ja varmasti laskelmoivasti uskotonkin, koska halusin lopettaa suhteen, sillä en voi luottaa häneen yhtään.
Mitä vastauksia sinä tähän tilanteeseen enää kaipaat?

Mä olisin tuohon vastannut: "Voin olla kaikkea tuota, mutta ainakin olen rehellinen."

[QUOTE="vieras";23962335]Suurimmalla osalla (ei tietty ihan kaikilla) luottotietonsa menettäneistä rahankäyttö ei ole hallinnassa. En mä ainakaan perustaisi perhettä miehen kanssa, joka elää yli varojensa, eikä osaa hoitaa raha-asioitaan.[/QUOTE]

Tai sitten nimenomaan on hallinnassa, osaa käyttää rahaa ihan eri tavalla kuin ennen. Minä olen siitä hyvä esimerkki. Luottotiedot ovat menneet 6 vuotta sitten, mutta osaan hoitaa raha-asiani hyvin. Suomessa on 300 000 ihmistä kenellä on maksuhäiriöhäiriömerkintä (uusimmassa Kodin Kuvalehdessä oli juttua) ja 200 000 luottotiedotonta, tuskinpa he kaikki ovat mitään röppejä yli varojensa eläviä. Virheitä tekee varmasti jokainen joskus, ei se tarkoita sitä että siitä pitäisi loppuelämänsä kärsiä :)

Inhottaa tällaiset ketjut, joissa ap roikuttaa lukijoita löysässä hirressä, että aikooko tehdä lopullisen pisteen suhteelle vai ei. Tyhmä hyväksikäytetty nainen on niin yleinen teema provoketjuissa.

[QUOTE="vieras";23962540]Inhottaa tällaiset ketjut, joissa ap roikuttaa lukijoita löysässä hirressä, että aikooko tehdä lopullisen pisteen suhteelle vai ei. Tyhmä hyväksikäytetty nainen on niin yleinen teema provoketjuissa.[/QUOTE]
Tai ylikiltti (lue epävarma ja syyllisyydentuntoinen) ja hyväksikäytetty.

Tai sitten nimenomaan on hallinnassa, osaa käyttää rahaa ihan eri tavalla kuin ennen. Minä olen siitä hyvä esimerkki. Luottotiedot ovat menneet 6 vuotta sitten, mutta osaan hoitaa raha-asiani hyvin. Suomessa on 300 000 ihmistä kenellä on maksuhäiriöhäiriömerkintä (uusimmassa Kodin Kuvalehdessä oli juttua) ja 200 000 luottotiedotonta, tuskinpa he kaikki ovat mitään röppejä yli varojensa eläviä. Virheitä tekee varmasti jokainen joskus, ei se tarkoita sitä että siitä pitäisi loppuelämänsä kärsiä :)
No ei tämä ainakaan aloittajan tilanteeseen liitymillään tavalla. Johan ap jo sanoi, että mies haluaa olla elätti, joka maksattaa elämisensä ja asumisensa ap:lla.

öh, no et kai nyt tosissaan edes mieti tuollaisen miehen kanssa perheen perustamista? Lähinnä kannattaa tuntea helpotusta siitä että tuo tyypin oikea luonne paljastui jo nyt eikä siinä vaiheessa kun on yhteinen koti ja lapsikin tulossa...

Yhteistyössä