Koko viikon olen kolmestaan lasteni kanssa ja nyt jo ahdistaa valmiiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapset 3 ja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapset 3 ja 8

Vieras
Eivät osaa olla hetkeäkään tappelematta. Isompi murjoo pienemmän ja pienempi puree tai hakkaa jollain esineellä ja pahimmassa tapauksessa yrittää tukehduttaa tätä tyynyllä. :(

Mielekästä tekemistä olen yrittänyt molemmille keksiä (yhdessä ja erikseen) ja aina kaikki päättyy tappeluun. En kestä enkestä enkestä!
Onko pienillä ikäeroilla olevilla lapsilla samaa? Harmittaa, kun noilla on noin iso ikäero. :(

Eivät osaa olla hetkeäkään tappelematta. Isompi murjoo pienemmän ja pienempi puree tai hakkaa jollain esineellä ja pahimmassa tapauksessa yrittää tukehduttaa tätä tyynyllä. :(

Mielekästä tekemistä olen yrittänyt molemmille keksiä (yhdessä ja erikseen) ja aina kaikki päättyy tappeluun. En kestä enkestä enkestä!
Onko pienillä ikäeroilla olevilla lapsilla samaa? Harmittaa, kun noilla on noin iso ikäero. :(

Koko viikon siis kolmestaan lasten kanssa? Mitenhän yksinhuoltajat pärjää?

Nyt pistät kuure kunnon kurin eihän tossa muu auta. Ei tolla 8v. llä ole mitään oikeutta kajota pienenpään eikä myöskään 3v. llä. Isomman pitää olla esimerkkinä ja sinun kannustaa häntä siinä. Pienemmän kanssa voit ottaa jäähypenkin avuksi ja isomman kanssa sitten vaikka muutaman tunnin konekieltoa.

[QUOTE="vieras";23967811]Nyt pistät kuure kunnon kurin eihän tossa muu auta. Ei tolla 8v. llä ole mitään oikeutta kajota pienenpään eikä myöskään 3v. llä. Isomman pitää olla esimerkkinä ja sinun kannustaa häntä siinä. Pienemmän kanssa voit ottaa jäähypenkin avuksi ja isomman kanssa sitten vaikka muutaman tunnin konekieltoa.[/QUOTE]
Mitä konekieltoa?

Heillä on varmasti edes isovanhemmat auttamassa?! Harva yh on täysin yksin.

Kerrohan tuo monen lapsen yksinhuoltajalle... minä en ole yh mutta sivusta seuraan naapurini arkea jolla neljä lasta eikä oikeasti ketään sukulaista lähellä. Lapset ovat isällään ehkä yhden yön kuukaudessa.

Otan lapset meille leikkimään kun hän haluaa esim. mennä käymään vaatekaupassa yksin.

Kai sillä isommalla lapsella on koulukavereita? pyydätte vaikka jonkun kaverin isommalle leikkikaveriksi ja puuhailet itse pienemmän kanssa niin saa hetkeksi muutakin puuhaa kun toistensa ärsyttämisen.
Tuosta ikäerosta... meillä on ikäeroa 2v7kk ja kyllä hekin osaavat keskenään kinastella millon mistäkin mutta tällä hetkellä leikkivät nätisti yhdessä ja äiti häädettiin pois häiritsemästä.

Meillä on lapset pienellä ikäerolla, nyt 1,5v ja pian 3v ja kyllähän niiden kanssa on rankkaa olla kolmisteen kun vaativat lähes jatkuvaa kaitsemista, lähinnä siksi että leikkivät kaiken maailman typeriä leikkejä jatkuvasti joissa sattuu...

Mutta kyllä me pärjätään :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23967881]Kai sillä isommalla lapsella on koulukavereita? pyydätte vaikka jonkun kaverin isommalle leikkikaveriksi ja puuhailet itse pienemmän kanssa niin saa hetkeksi muutakin puuhaa kun toistensa ärsyttämisen.
Tuosta ikäerosta... meillä on ikäeroa 2v7kk ja kyllä hekin osaavat keskenään kinastella millon mistäkin mutta tällä hetkellä leikkivät nätisti yhdessä ja äiti häädettiin pois häiritsemästä.[/QUOTE]

Ei ole koulukavereita.
Mutta edelleen vain harva on vastannut kysymyksiini. :kieh:
Antaa olla! Painun muualle kihisemään raivosta.

Meidän lapsilla on 1.5 v ikäero. Tulevat hyvin toimeen keskenään. Satunnaista tuuppimista saattaa sattua leikin lomassa, mutta ei yhtään ongelmaksi asti. Välillä sattuu ja tapahtuu, mutta aika pienessä määrin. Pitävät toisistaan kovin. :)

Se on sen ajan murhe. Mä elän nykypäivässä, en tulevaisuudessa. :kieh:

ja just näin ajattelevat vanhemmat jättää lapsensa kasvattamatta ja ovat sitten ihan pulassa niiden kanssa. ehkä olisi kannattanut jo sen vauvavuoden jälkeen alkaa ajttelemaan pidemmälle ja laittaa lapsille kuri ja sääntöjä. vaikeempaa on mennä siitä mistä se aita on matalin

[QUOTE="vieras";23967947]ja just näin ajattelevat vanhemmat jättää lapsensa kasvattamatta ja ovat sitten ihan pulassa niiden kanssa. ehkä olisi kannattanut jo sen vauvavuoden jälkeen alkaa ajttelemaan pidemmälle ja laittaa lapsille kuri ja sääntöjä. vaikeempaa on mennä siitä mistä se aita on matalin[/QUOTE]

Meillä on tiukat säännöt ja kuriakin on lain sallimissa rajoissa. Eli ei käydä käsiksi ja jäähyt tiukasti käytössä + aresti.
Itellä vaan just menkat päällä, niin kaikki vituttaa, niin tuo lasten nahistelukin tuntuu niin ärsyttävältä.

Meillä on lapset 10v, 3v ja 0,5v ja hyvin tulevat toimeen keskenään. Toki vanhimmalla menee joskus hermot (poika) keskimmäisen siskon kanssa, mutta touhuavat kyllä pääsääntösesti joka päivä yhdessä jotakin kivaa. Yleensä vanhin tekee majoja tai piilopaikkoja ja siellä lymyilevät sitten molemmat ja joskus on vauvakin matkassa :) Uhmis kans joskus hermostuu ja on mustis isoveljestä, mutta kuuluu asiaan.

Minusta se on rajoista kuitenkin kiinni, että mitä lapsilla sallii ja mitä ei. Toki luonnekin ratkaisee, mutta kokeile kannustaa lapset touhuileen keskenään jotakin ja ole vaikka ite alkuun mukana, kyllä se siitä :) Ja vanhempaa lasta kannattaa vastuuttaa enemmän ja keksiä ikäiselle sopivaa puuhaa. Meillä poitsu tekee monesti ruokaa, pannaria, tyhjentää tiskikonetta, lämmittää saunaa tai leivinuunia, leikkaa nurmikkoa, letkuttaa pihaa, pilkkoo puita ja niin edespäin ja mikä parasta, poika nauttii kun saa olla avuksi :) Ja saa tehdä aikuisten hommia ja kun kunnolla kehuu tehdystä työstä, niin takuuvarmasti on hyvällä tuulella pitkään :)

Ja kyllä lasten kans pärjää keskenäänkin! Meilläkin isi on ollu nyt sairaalassa 2vk ja alkuvuodesta oli 2kk ja lasten kanssa meni tosi hyvin. Ei tarvinnu hermoja kiristellä :) Kannattaa ottaa toinen suhtautuminen asiaan, niin on helpompi olla. Minä ainakin nautin, kun saan olla lasten kanssa ja meillä on useinkin mukavaa ja nauretaan kippurassa jotakin pöljäilyä :D

Meillä on tiukat säännöt ja kuriakin on lain sallimissa rajoissa. Eli ei käydä käsiksi ja jäähyt tiukasti käytössä + aresti.
Itellä vaan just menkat päällä, niin kaikki vituttaa, niin tuo lasten nahistelukin tuntuu niin ärsyttävältä.

O.K. Sori sitten jos lisäsin sun vitutusta:ashamed: Tiedän kyllä tunteen...

Hyvin se menee, kun annat lastesi tehdä esim. nimimerkin "mä" käyttämiä juttuja:) Mukavaa viikkoa teille kolmelle:)

Meillä lapset 2 v 3 kk ikäerolla. Melko sopuisia ovat enimmäkseen, tosin ovat pienempiä kuin sinun lapsesi, nyt 1 v 10 kk ja päälle 4 v.
Ovatko alkuperäisen kirjoittajan lapset samaa sukupuolta? Jospa tilanne korjaantuu ajan kanssa kun keksivät yhteistä puuhaa enemmän, kolmevuotiaan leikit ei välttämättä hirveästi osu yksiin 8 v kanssa.

Yhteistyössä