mielipidettänne olen vailla....(lapsen vkl hoito asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Moikka! Miehelläni ja minulla on ollut nyt hieman vaikeeta ja parisuhde rakoilee ja natisee liitoksistaan. Löysin tuollaisen "sinulle ja hänelle" kylpyläloman joka olisi kahdeksi vuorokautta. Saisimme puhuttua ja hieman irtiottoa arjesta.... Ongelma minulla on se,että meillä on se 8,5 kk poju ja mietin uskallanko minä antaa häntä hoitoon 2 vrk? Voiko siitä olla lapselle jotain haittaa.... En tosin tiedä osaanko itsekkään olla lapsestani erossa niin kauan,mutta luulen että parisuhteemme tarvitsisi nyt sen.

Kuinka te toimisitte?

Eikös tuon ikäinen ole jo sen ikäinen, että uskaltaa olla ilman häntäkin ja onhan pojun hyvä tottua olemaan irti vanhemmistaan. Vie muksu hoitoon jonkun toisen saman ikäisen lapsen omaavan mamman luo.

[QUOTE="vieras";23968316]Eikös tuon ikäinen ole jo sen ikäinen, että uskaltaa olla ilman häntäkin ja onhan pojun hyvä tottua olemaan irti vanhemmistaan. Vie muksu hoitoon jonkun toisen saman ikäisen lapsen omaavan mamman luo.[/QUOTE]

NO ei ehkä parahi idea...kaks 8kk ikäistä ei vältts oo paras mahdollinen kombinaatio. Isovanhemmat tai joku jolla jo isommt lapset.
Mut kyllä tuon ikäisen voi viedä hoitoon!

[QUOTE="huoh";23968341]tästä on vaan niin monia mielipiteitä että onko tuon ikäinen liian pieni vai ei.....[/QUOTE]

Mitä sitä muiden mielipidettä ajattelee. Teet niin kuinka itsestä tuntuu.
Ja jos siskostasikaan ei tunnu liian pieneltä lapsi hoitoon niin siitä vaan :)

Meillä osa ollu tuon ikäsenä vielä täysin imetettäviä (eivät siis ole juuri kiinteää syöneet) mutta jos ruokailut onnistuu niin veisin ilman muuta hoitoon jos kerran hoitopaikan saa järjestettyä.
Ei sille lapselle mitään traumoja jää. Ja tuon ikäinen ei edes niin osaa kaivata äitiä kuten vähän vanhempi lapsi.

vai on tuon ikäisen jo jonkun mielestä hyvä ollakin erossa vanhemmistaan. Voi elämä taas.... Noh, asiaan, minä en lähtisi minnekkään minilomalle parisuhdettani "hoitamaan" vaan ihan oikeasti jos menee huonosti niin menkää jonnekkin keskustelemaan ammattiauttajan kanssa. Tuollaiset lomat tuskin parisuhdettanne pelastaa... Ehkä hetkellisesti kunnes arki taas alkaa ja täytyy jo uutta parisuhteen pelastus lomaa alkaa väsäämään! Ja lasta en tuon ikäisenä veisi yökylään.

Itselleni on ollut vaikea olla erossa vauvoista pidempiä aikoja, mutta siis jos vaakakupissa on parisuhteen ongelmat ja parin päivän hoito lapselle luotettavassa paikassa niin jättäisin lapsen hoitoon jotta pääsisi miehen kanssa selvittelemään suhdetta. Uskon että isommat traumat lapselle tulee siitä jos vanhemmat joko jatkavat natisevaa liittoaan tekemättä mitään sen eteen tai eroavat ns. turhaan.

• Tykkää
Reactions: Katja87 ja Molleri
Joku teille kotiin hoitamaan lasta ehdottomasti, huomattavasti mukavampaa lapselle!
Me oltiin yksi yö poissa kun esikoinen oli 6kk ja hoitaja oli meillä kotona eikä ollut mitään ongelmia. Nyt tytöt ovat kerran olleet poissa kotoa yhden yön mummilassa kun meillä oli muutto, tytöt sielloin 1v4kk ja 2v8kk :)

Ei meijän hammaspeikkoa enää tissitetä :) Et siitä ei ole kiinni. Mut kiitos teille kun vähän valoitte uskoa minuun... uskallan siis soittaa ja pyytää hoitamaan... Olisi niin ihana mennä miehen kanssa ihan kahdestaan jonnekkin,jos saatais asiat taas luistamaan :) Ette usko miten iloiseksi minut teitte :) :) :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Enempi siitä on lapselle haittaa jos vanhemmat voi huonosti. Lapsi hoitoon ja äiti ja isi lomalle. Yksi neuvo: älkää ottako paljoa alkoa...olette entistä väsyneempiä ja kärttyisempiä lomalta palattuanne.

Joo ei ollu tarkotuskaan :) Siin lippuses lukee et perillä oottaa lämmin sauna ja hieman kuplivaa,mutta se saa riittää alkon osalta. Itse en muutenkaan harrasta....

Kyllä minä voisin tuon ikäisen hoitoon jättää. Mutta en kyllä oikein usko, että parisuhdeongelmia millään parin päivä panolomalla voi ratkaista. Eipä ne ongelmat sieltä kotoa mihinkään katoa.

[QUOTE="alma";23968628]Kyllä minä voisin tuon ikäisen hoitoon jättää. Mutta en kyllä oikein usko, että parisuhdeongelmia millään parin päivä panolomalla voi ratkaista. Eipä ne ongelmat sieltä kotoa mihinkään katoa.[/QUOTE]

Mikä vatun parin päivän paloloma :O no jospa nää mein ongelmat ei nyt oo niin isoja vaan ihan sitä et molemmat ois vähä lomaa vailla.

Kyllä se yhdessäolo tekee parisuhteelle hyvää-ellei ole jo loppusuora menossa.Joka ei teidän tapauksessanne ilmeisesti ole..Lapsi esim. isovanhemmille,tai sisaruksille(sinun tai miehesi)-tai jollekkin muulle luottohenkilölle hoitoon.Lapsi tulee kyllä pärjäämään luotettavan aikuisen hoidossa.
Jos ei ole sukua tai muuta luottohenkilöä saatavilla,olisko mll:n hoitoavusta joku apuun?

[QUOTE="huoh";23968671]Mikä vatun parin päivän paloloma :O no jospa nää mein ongelmat ei nyt oo niin isoja vaan ihan sitä et molemmat ois vähä lomaa vailla.[/QUOTE]

KORJAAN: Mikä vatun PANOloma.....

no tekstistäs saa kyllä sen kuvan että liitto natisee liitoksistaan niin kuin kirjoitit itse, mutta olisihan se pitänyt arvata heti, että hait vain tekosyytä päästä viettämään omaa-aikaa.... En veisi noin pientä lasta yöhoitoon vain sen vuoksi että olisi kiva olla miehen kanssa lomalla. Lapset on pieniä vain hetken! Hoitakaa suhdettanne muuten.... Tapoja on muitakin kymmeniä!

[QUOTE="huoh";23968671]Mikä vatun parin päivän paloloma :O no jospa nää mein ongelmat ei nyt oo niin isoja vaan ihan sitä et molemmat ois vähä lomaa vailla.[/QUOTE]

Okei, hyvä niin. Ei tarvi hermostua. Jotenkin vaan ymmärsin tuosta "parisuhde rakoilee ja natisee"- jutusta, että ongelmat olisi vähän isompia, kun pieni lomantarve.

[QUOTE="alma";23968628]Kyllä minä voisin tuon ikäisen hoitoon jättää. Mutta en kyllä oikein usko, että parisuhdeongelmia millään parin päivä panolomalla voi ratkaista. Eipä ne ongelmat sieltä kotoa mihinkään katoa.[/QUOTE]

Tuskimpa nyt tällaisesta on kysymys. Elämä nyt helposti jää pyörimään lapsen ympärillä ja kun molempia väsyttää niin helposti sitä alkaa hermot kiristyä vahvemmassakin suhteessa. Siksi on hyvä saada välilä vähän vanhempienkeskeistä aikaa jotta pystyy taas kohtaamaan toisen, puhumaan ruahassa ja huomaamaan miksi suhteen eteen kannattaa tehdä työtä. Miettimään sitäkin miten siinä tasaisella arjessa saisi paremmin henkittua sitä yhteistä aikaa.

Mun mielestä 2 yötä on liian pitkä aika olla erossa tuon ikäiselle. Yhdeksi yöksi voisin jättääkin.

Meillä olivat juuri mummin kanssa yhden yön 3,5-v ja 1,5-v. Voi sitä ikävän ja kiukuttelun määrää kun tulimme takaisin kotiin. Ei tulisi mieleenkään jättää hoitoon 2 yöksi (vaikka ovat "jo" tuon ikäisiä), selvästi oli kova paikka jo tuo yhden yön ero vanhemmista.

Yhteistyössä