Mitä odotettavissa jos en imetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Imetin esikoista n. 5.5 kk ja en nauttinut koko asiasta yhtään.Rinnat oli tosi kipeet,nännit verillä ja yritin tsempata asennettani. Mulle se kävi raskaaksi,pumppasin maitoa varastoon,että oisin saanut itse joskus kunnon unet mut mut... nyt olen miettinyt et pikku kakkosta en imetä,ehkä katson miten sujuu,mut jos ei niin annan olla. ärsyttää jo valmiiksi sukulaisten kommentit :(

Tietenkin riippuu sukulaisistasi, typeriä ovat jo kommentoivat päätöstäsi pahasti.

Imetyksestä otetaan nykyään ihan hirveä stressi,yhdestä maailman luonnollisimmasta asiasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23973782:
Kommentteja varmaan satelee, mut jätä ne omaan arvoonsa tärkeintä on että sä voit hyvin jollon vauvakin voi hyvin :)

Kiitos! Jotenkin mua rupesi masentamaan se rumba mikä siihen kuului. Muistan sen kivun joka oli monena aamu herätessä. Rinnat oli tuli kuumat ja turvonneet,maito oli kastellut kaikki paikat,siis jos vauva oli päättänyt nukkua hieman pitempään. harmi mutta musta tuntui et se vei myös iloa ja nauttimista äitiydestä,olo oli kuin maitoautolla. uskon että korvekelapset ei ole sen huonompia ja läheisyyttä voi antaa samalla lailla imetti tai antoi pullosta.

Helppo olisi sanoa että älä välitä, mutta tiedän että etenkään siinä herkistyneenä ei osaa olla välittämättä, naiset ovat kusipäitä toisilleen, etenkin palstalla. :D
Ajatellaan että kun itsellä meni niin hyvin niin paheksutaan sitten muita vaikka huvikseen.
Teet itse päätökset ja edelleenkään korvike ei ole mitään kökköä. :)
Rintamaito on toki parasta ravintoa, mutta ei se tee korvikkeesta huonoa, vaikka moni haluaa niin ajatella.

Tsemppiä ja toivottavsti imetys sujuu vaikka ekat päivät, sekin on jo hyvä juttu. :)
Ja älä välitä vaikka helpommin sanottu... :D

[QUOTE="vieras";23973798]Melko varmasti sut kivitetään... :([/QUOTE]

no ehkä,mut ehkäpä pidän sen asian sit oman perheen tiedossa. Jännä et tuosta asiasta saa tuntea olevansa huono äiti vaikka se ei ole todellisuus. En halua olla väsynyt ja stressaantunut imetykseen,toki jos se nyt olisi helpompaa niin imetän.

Vittuilua ja syyllistämistä ainakin :mad: Mutta ärsyttävimpiä on kommentit "Tissiä se tarvii" joka saatanan inahdukseen :headwall:

ja siinäpä se en myöskään halua olla joka paikassa,sukulaisissa yms kaivamassa omaa tissiä esiin. Mua häiritsee viimeksi kun imetin niin anoppi tuli viereen katsomaan ja kommentoimaan. Asetteli tissit sopivaan asentoon. Imetykseni oli koko suvun asia. Ilmankos olen nyt jo ihan stressissä vaikka laskettuunaikaan on vielä aikaa.

[QUOTE="vieras";23973814]Kiitos! Jotenkin mua rupesi masentamaan se rumba mikä siihen kuului. Muistan sen kivun joka oli monena aamu herätessä. Rinnat oli tuli kuumat ja turvonneet,maito oli kastellut kaikki paikat,siis jos vauva oli päättänyt nukkua hieman pitempään. harmi mutta musta tuntui et se vei myös iloa ja nauttimista äitiydestä,olo oli kuin maitoautolla. uskon että korvekelapset ei ole sen huonompia ja läheisyyttä voi antaa samalla lailla imetti tai antoi pullosta.[/QUOTE]

Mun korveike tytär on nyt 13 ja voi aivan loistavasti myös henkisesti :)
Jos sua ei ajatus miellytä niin älä turhaan itteäs sillä rassaa. Se on sit muiden ongelma jos sun päätös ei heille sovi.
Hittoako sitä kokeilemaan jos ajatus ei vaan posiviisesti yhtään iske on mun mielipide

[QUOTE="vieras";23973831]no ehkä,mut ehkäpä pidän sen asian sit oman perheen tiedossa. Jännä et tuosta asiasta saa tuntea olevansa huono äiti vaikka se ei ole todellisuus. En halua olla väsynyt ja stressaantunut imetykseen,toki jos se nyt olisi helpompaa niin imetän.[/QUOTE]

Ei se tee kenestäkään huonompaa. Eikä ole mikään synti antaa korviketta.

• Tykkää
Reactions: aletheia
[QUOTE="vieras";23973844]ja siinäpä se en myöskään halua olla joka paikassa,sukulaisissa yms kaivamassa omaa tissiä esiin. Mua häiritsee viimeksi kun imetin niin anoppi tuli viereen katsomaan ja kommentoimaan. Asetteli tissit sopivaan asentoon. Imetykseni oli koko suvun asia. Ilmankos olen nyt jo ihan stressissä vaikka laskettuunaikaan on vielä aikaa.[/QUOTE]

Ala kyselemään eturauhasongelmista ja asettele anopin tenaleidi...

• Tykkää
Reactions: meah ja aletheia
En imettänyt lastani kuin rintapumpun avulla, ei siis onnistunut muuten. Lapsi sai koko ajan lisäksi korviketta. N. 3 kk jaksoin touhua ja sitten siirryttiin pelkästään korvikkeeseen ja 4 kk:n iässä alettiin maistelemaan kiinteitä. Onneksi kukaan minulle ei mitään sanonut, vaikka en imettänyt. Tosin en siitä kovin suurta haloota pitänyt.

Helppo olisi sanoa että älä välitä, mutta tiedän että etenkään siinä herkistyneenä ei osaa olla välittämättä, naiset ovat kusipäitä toisilleen, etenkin palstalla. :D
Ajatellaan että kun itsellä meni niin hyvin niin paheksutaan sitten muita vaikka huvikseen.
Teet itse päätökset ja edelleenkään korvike ei ole mitään kökköä. :)
Rintamaito on toki parasta ravintoa, mutta ei se tee korvikkeesta huonoa, vaikka moni haluaa niin ajatella.

Tsemppiä ja toivottavsti imetys sujuu vaikka ekat päivät, sekin on jo hyvä juttu. :)
Ja älä välitä vaikka helpommin sanottu... :D

Toi sun viiminen kommentti on myös sellanen mitä ei välttämättä kaipais, jos imetys ajatuksena jo nyt ahdistaa.
En tarkota pahalla

[QUOTE="vieras";23973844]ja siinäpä se en myöskään halua olla joka paikassa,sukulaisissa yms kaivamassa omaa tissiä esiin. Mua häiritsee viimeksi kun imetin niin anoppi tuli viereen katsomaan ja kommentoimaan. Asetteli tissit sopivaan asentoon. Imetykseni oli koko suvun asia. Ilmankos olen nyt jo ihan stressissä vaikka laskettuunaikaan on vielä aikaa.[/QUOTE]

:O Mä oisin jo vedelly käkättimeen tossa vaiheessa... :kieh: Älä stressaa, anna mennä omalla painollaan ja jos ei suju tai et halua, niin se siitä. Urputtajille sanot vaikka, että vittuako se niille kuuluu.

[QUOTE="niin";23973835]Aina on hyvä muistaa se, että korvikkeellakin vauva kasvaa, vaikka rintamaito ON parasta ravintoa vauvalle.[/QUOTE]

Moni vauva kasvaisi vaikka kauralimalla. Rintamaito ei ole vain parasta lapselle, se on ihmislajin normi. Ei mikään suuri saavutus vaan minimivaatimus.

Anteeksi töksähtelevyys, en vain ymmärrä ihmistä joka ei sen vertaa viitsi tehdä, että yrittäisi hoitaa lastansa niin kuin tavallinen ihminen, vaan mieluummin altistaa lapsensa sekundalle. Mutta nykyäänhän on niin muotia vouhottaa kuinka ihqua korvike on, tietämättä lainkaan mitä se on tai miten se eroaa rintamaidosta ja imetyksestä.

Leikkaa hei se lapsi kuukaus etuajassa pois vatsasta niin ei tule sellasia äklöjä raskausarpia eikä tarvitse olla iso ku norsu viimeisillään. Ja eiks ennenaikasena syntyneet oo tosi söpöjä? :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23973865:
Toi sun viiminen kommentti on myös sellanen mitä ei välttämättä kaipais, jos imetys ajatuksena jo nyt ahdistaa.
En tarkota pahalla

Siis ai ettei kannata välittää vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty vai?? :o

Moni vauva kasvaisi vaikka kauralimalla. Rintamaito ei ole vain parasta lapselle, se on ihmislajin normi. Ei mikään suuri saavutus vaan minimivaatimus.

Anteeksi töksähtelevyys, en vain ymmärrä ihmistä joka ei sen vertaa viitsi tehdä, että yrittäisi hoitaa lastansa niin kuin tavallinen ihminen, vaan mieluummin altistaa lapsensa sekundalle. Mutta nykyäänhän on niin muotia vouhottaa kuinka ihqua korvike on, tietämättä lainkaan mitä se on tai miten se eroaa rintamaidosta ja imetyksestä.

Leikkaa hei se lapsi kuukaus etuajassa pois vatsasta niin ei tule sellasia äklöjä raskausarpia eikä tarvitse olla iso ku norsu viimeisillään. Ja eiks ennenaikasena syntyneet oo tosi söpöjä? :heart:

Taisivat ennen muinoin kasvaakin sillä kauralimalla.

Lopetahan jo alkuunsa tuo syyllistys!

Kiitti hei, tää tuntukin yhden keskosen ja kahden ennenaikaisen äidistä tosi kivalta... :headwall:

Miksi sun pitäis se kertoa sukulaisille miten vauvasi ruokit? Sitten kun ne pullon huomaa, niin tokaset vaan että näillä mennään ja asiasta en halua enempää keskustella.

Luu kurkkuun jo alussa, niin kyllä ne hiljenee.

Ensinnäkin lapseni on mulle kaikki kaikessa ja esikoinen syntyi 4 kiloisena tasan laskettuna aikana,häntä imetin n puoli vuotta. Tuo oli tosi pahasti sanottu et leikkaa lapsi etuajassa,millainen ihminen edes puhuu noin...HIRVIÖ???

Nyt en ehkä imetä jos se ei onnistu ilman suurempia stressejä ja sukukokouksia. Niin olen ehkä parempi äitikin. Ja en usko että lapseni ovat mitenkään huonompia kuin sinun,ainakin ne on todella rakkaudella kasvatettuja ja heidän äiti ei loukkaa muita alaarvoisilla kommenteilla.

Kiitti hei, tää tuntukin yhden keskosen ja kahden ennenaikaisen äidistä tosi kivalta... :headwall:

Eikö olekin aika kammottava ajatus, että jotkut oikeasti tekevät noin? Siis tilaavat sektioajan n kuukaudeksi ennen laskettua aikaa, jottei tulisi niin kauheasti "tuhoa" kroppaan.

Samaan kastiin kuuluu se, ettei vaivaudu imettämään kun se olisi epämukavaa. Paljon kivempaa törkätä lapselle pullo suuhun ja antaa toisen eläinlajin maitoa. Vaikka lapsi on kaikinpuolin "ohjelmoitu" siihen, että syntymänsä jälkeen saa olla äitinsä rinnalla.

Yhteistyössä