pph ja lemmikit-vanhempien suhtautuminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki hoi, älä jätä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järki hoi, älä jätä!

Vieras
Aloitin pph hommat parin vuoden tauon jälkeen uudelleen (piti vähän kouluttautua välissä)...Ennen meillä oli vain kissa,koira ja poni ja osa vanhemmista oli vähän varautuneita jo niidenkin kanssa miten mahtaa onnistua kun pienet niitä koskee, kun koirahan puree ja kissa raapii. Lisäksi oltiin huolissaan jos lapsi koskee kissan hiekkalaatikkoon (sehän sisältää tappavaa virtsa nimistä myrkkyä).. Mainittakoon, ettei kissa ole raapaissut ketään neljän vuoden ikään mennessä, ei koira purrut ja on kuusi vuotias..Lisäksi edes pieniä (vuosikkaita) ei ole kiinnostanut koko kissan hiekka, eikä ne kylpyhuoneessa edes käy juuri koskaan..

Ja varokaa nyt hyvänen aika sitä ponia siellä pihassa, aidassa ei ole sähköä, mutta ponihan ihan varmaan napauttaa kaviolla ohtaan jokaista joka uskaltautuu liian lähelle..Vähintäänkin puree ja onpahan kuultu ettei ponin aidan lähelle saa mennä, ettei se pissaa ja kakkaa päälle..(herra siunaa)..

Nyt meillä on perhe lisääntynyt kissan ja koiran lisäksi neljällä kesyhiirellä (tytön huoneessa, hoitolapset eivät nää koko eläimiä koskaan) ja kahdella kesyrotalla, jotka ovat katseltavissa ja saa ottaa syliinkin joka uskaltaa, kun olen vieressä valvomassa.. Rotatkaan eivät pure, mutta vanhempien huoli rottien levittämistä taudeista on niin vahva, ettei läheskään kaikki saa koskea edes häkin pinnoihin..Ja vielä se tappaja ponikin pihalla..

Mikä teitä fiksuja ihmisiä vaivaa??? Ei lemmikki eläimissä ole tappavia tauteja ja ruttovaarakin on jo ohi! Ne ei ole petoja jotka syö lapsenne tai joita pitää varoa koskemasta. Täällä on tutustumiskäynnillä kuultu sellaista roskaa, että ihmettelen jos kellään 2000-luvun lapsella on mitään kontaktia lemmikeihin tai luontoon aikuisena.. Varo koira nukkuu, älä koske siihen..Varo kissa repäisee sua jos kosket siihen...varo rotta puree, tulee iso pipi ja mennään sairaalaan. Ja päälle vielä, älä koske voikukkiin, ne on myrkkyä (what?!), älä mene puuhun koskemaan, siellä on ötököitä ja heinäkasat-ne ne vasta ötököitä ovatkin täynnä!!

Aaaw, minä toivoisin ainakin että omat muksut pääsisivät juuri tuollaiseen eläintarhaan hoitoon :D Itte kennelissä kasvaneena (ja naapurissa hepoja) voin sanoa että oli aivan mahtavaa.
Toivon että asut niin suurella paikkakunnalla että voit valikoida asiakkaasi. Tosi rasittavaa jos joudut sietämään tollasia vanhempia, olisivat onnellisia kun muksuilla on mahdollisuus oppia elämään eläinten kanssa!

Ihannepaikalta kuulostaa, mutta jos jollekulle ei sitä ole, niin ei kai sellaista paikkaa ole pakko ottaa vastaan..? Mä ainakin olen kieltäytynyt sellaisista tarjotuista paikoista joita en kokenut hyviksi.

Hmm.... Täällä on vähän väliä ketjuja joissa haukutaan ihmisiä ettei ne dorkat tajua ettei vieraisiin koiriin saa koskea eikä mennä edes lähelle. Joten aivan varmasti sanoisin että ole varovainen (varsinkin tutustumiskäynnillä!). Ei olisi ensimmäinen piski joka lasta puree.

Enkä haluaisi lapsen menevän tonkimaan likaista kissanhiekkaa. Siellä on ulostetta, kiva kun sitä menee syömään. Kissanhiekassa voi vaania myös toksoplasmoosi.

Sanon vielä että on aika tökeröä miten halveksivasti puhut asiakkaistasi ja vähättelet heidän huoltaan lasten turvallisuudesta.

Höh. Siskon tyttö aloitti vuosikkaana pph:lla jolla oli koira, kissoja, pari ponia, ankkoja ja kanoja ainakin. Tykkäsivät kovasti paikasta ja tyttö odotti aina aamuisin innoissaan että pääsee poneja katsomaan. Tuli myöhemmin kova suru kun kyseinen pph sairastui niin että joutui lopettamaan työt.

Omituisia vanhempia sulla on käynyt tutustumassa. Itse olen todella pahasti eläinallerginen, ja vähän arka edes yrittämään ottaa kontaktia eläimiin sen takia, kun en ole ikinä oikein päässyt sitä harjoittelemaan. Meidän muksuilla ei onneksi ole todettu mitään allergioita (ainakaan vielä). Olen päinvastoin oikein innoissani, jos muksut pääsevät katsomaan eläimiä jossain, koska musta on hyvä, että oppivat niiden kanssa olemaan paremmin kuin minä itse.

Hmm.... Täällä on vähän väliä ketjuja joissa haukutaan ihmisiä ettei ne dorkat tajua ettei vieraisiin koiriin saa koskea eikä mennä edes lähelle. Joten aivan varmasti sanoisin että ole varovainen (varsinkin tutustumiskäynnillä!). Ei olisi ensimmäinen piski joka lasta puree.

Enkä haluaisi lapsen menevän tonkimaan likaista kissanhiekkaa. Siellä on ulostetta, kiva kun sitä menee syömään. Kissanhiekassa voi vaania myös toksoplasmoosi.

Sanon vielä että on aika tökeröä miten halveksivasti puhut asiakkaistasi ja vähättelet heidän huoltaan lasten turvallisuudesta.

Miksihän noin hysteeriset vanhemmat vie kersansa hoitoon tuollaiseen paikkaan, jos sitten pitää kyräillä ja arvostella.
Vuoroin vieraissa, eikö. Paree hoitaa ite pentunsa, jos pitää elämää pelätä.

Meillä on kaksi isoa koiraa, toinen vielä dobermanni-amerikanbulldoggisekoitus ja kaksi hiirtä. Pupuja oli vielä vähän aikaa sitten. Eläimiä tulee myös jossain vaiheessa lisää.

Mulle tuli yli kaksi vuotta sitten hoitoon tyttö joka pelkäsi sairaalloisesti koiria, alkoi itkeä jos näkikin koirat aidan toiselle puolella. Nyt ollaan tämän tytön kanssa tilanteessa jossa tän meidän kohnon pennunkin kanssa on ihan samoissa tiloissa ja koira ei haittaa häntä mitenkään. Vanhemmat olivat koko totuttamisajan tosi kannustavia koska tottuminen koiriin on helpottanut heidänkin elämäänsä paljon.

Meillä tiedotetaan eläimistä (ovat merkittynä ylös esitteessä jonka tulevat asiakkaat saavat pph:sta). ja jos ei halua olla tekemisissä eläinten kanssa niin sitten valitaan toinen hoitaja. :)

muoks. Ei mun tarvitse kuunnella valitusta/ihmettelyä/kauhistelua mun perheenjäsenistäni tai mun tavastani elää eläinten kanssa asiakkailta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä toisin kiljuen lapset tuollaiseen hoitopaikkaan. :D

Tuskinpa sentään ihan kiljuen. :O

Onhan se aina huoli, kun on kyseessä VIERAS lemmikkiELÄIN. Meidän pojan entisessä hoitopaikassa oli vaalea labbis ja kyllä minua välillä huoli painoi, entä jos. Mistä sen tietää, kun sen on VIERAS ihminen kasvattanut, niin se ei välttämättä ole samanluonteinen muutenkaan kuin meidän muffe. :D

Ehkä tuossa olisi tosissaan plussaa että potentiaaliset asiakkaat saisivat ehti tietoa paikan lemmikeistä ja sen myötä voisi¨siis karsiutua pois he jotka eivät halua lapsia eläinten luo. Ja samalla taas paikkaan voisi hakeutua ne vanhemmat jotka kokevat nuo eläimet pelkkänä isona plussana.

Omille lapsilleni yritettiin tarjota pph paikkaa. Päiväkodeissa kun ei kertakaikkiaan kuulemma ollut paikan paikkaa vapaana.

Tutustumiskäynnillä tuli ovensuussa ensimmäiseksi vastaan kaksi kattia... Käännyimme ympäri siinä paikassa...

Ei siinä mitään kyllä lapset saa eläimiä katsoa ja koskeakin, mutta itse olen niin hirveän allerginen kissalle, että olisin varmasti ollut jatkuvasti sairaalassa, jos lapset kantaisi kissan karvoja ja hilsettä meille kotiin vaatteissaan.

Soitin heti kotiin päästyäni alueen päivähoidosta vastaavalle henkilölle ja seuraavana päivänä lapsille löytyi paikka viereisen asuinalueen päiväkodista.

Tuollainen pph kuin ap voi sopia jollekin tosi hyvin, mutta on ihan hullua että hoitohakemuksissa ei missään kysytä vanhempien allergioita (lasten kyllä toki kysytään). Ja hoitaja saa kieltäytyä ottamasta lasta jonka kotona on eläimiä, mutta missään ei millään lailla huomioida sitä, että perheen voi olla pakko kieltäytyä lasten hoitopaikasta vanhemman allergian takia.

Tuskinpa sentään ihan kiljuen. :O

Onhan se aina huoli, kun on kyseessä VIERAS lemmikkiELÄIN. Meidän pojan entisessä hoitopaikassa oli vaalea labbis ja kyllä minua välillä huoli painoi, entä jos. Mistä sen tietää, kun sen on VIERAS ihminen kasvattanut, niin se ei välttämättä ole samanluonteinen muutenkaan kuin meidän muffe. :D

No kiljuen on sellainen kielikuva. :rolleyes: Ei sitä niin kirjaimellisesti tarvitse ottaa. :) Itse olen sitä mieltä, että lasten on hyvä tutustua eläimiin ja oppia tulemaan toimeen erilaisten eläinten, niin omien kuin muidenkin kasvattamien kanssa. :) Ei ole tarkoituskaan, että kaikki eläimet on samanlaisia kuin meidän muffe, eikä lasten ole hyvä sellaista käsitystä saadakaan eläimistä. :)

Muita eläimiä en pelkäisi mutta koira voi purra, monesti tälläkin palstalla ollu juttuja miten koira näykännyt tai purrut lasta varoittamatta ja ilman että lapsi tekis sille mitään.

Ensinnäkin kissan hiekassa ei loju mitään kakkaa. kuulen kun se käy laatikolla ja siivoan kakat heti pois ja toisekseen kukaan lapsi ei ole kiinnostunut siitä laatikosta (on kannellinen koppa ja kylppäriin sijoitettu, mikä on kieletty alue muutenkin)..

Koirani on ollut minulla pennusta asti ja se ei ole purrut lasta vaikka ne tunkee naamansa sen kuonoon ja rutistaa.. Jossain vaiheessa sillä oli sellainen vaihe, että se näykki lapsia käteen jos ne lähti pihasta juoksemaan pois päin (paimennusvietti), mutta oppi siitäkin nopeesti pois. Edelleen kyllä haukkuu jos lapset meinaa käppäillä liian kauas leikkipaikalta :)

Mutta lähinnä mua naurattaa nuo luulot, että lemmikki jyrsijä kantaa jotain ruttoa..Oikeestikko ihmiset vielä uskkoo nykyään niin?? Tai että heinä, ruoho ja multa ois jotenkin niin likaista, ettei siihen voi koskea..Enpä ihmettele miksi kaikki taudit jyllää kun desifioidaan kaikki ja mihinkään ei saa koskea ja käsiä pestään hysteerisenä.. Tapatte lapsen luonnollisen vastustuskyvyn ja aktimel ei siltä pelasta!

Olisihan tuollainen hoitopaikka ihana lapsille,jossa saisi hoitaa eläimiä, mutta myös mun mielestä ap suhtautuu aika tylysti vanhempien pelkoon, että lapsille sattuu jotain. Meille kaikille aikuisillekaan eläimet eivät välttämättä ole kauhean tuttuja ja turvallisia ( ei siis kokemusta) jolloin tietenkin suhtautuminen saattaa olla varovaista ja epäilevää. Joidenkin mielestä varmaan jopa hysteeristä.
Olisi hyvä jos hoitopaikasta olisi tosiaan joku esite, missä kerrottaisiin, että meillä on niitä ja niitä eläimiä perheenjäseninä, ja että vanhempien ei tarvitse olla huolissaan kuitenkaan koska ...... (itse voi keksiä loput) :)

Ja tosiaan sitten myös allergiset perheet voivat heti sanoa, ettei paikka ole sopiva.

Olisihan tuollainen hoitopaikka ihana lapsille,jossa saisi hoitaa eläimiä, mutta myös mun mielestä ap suhtautuu aika tylysti vanhempien pelkoon, että lapsille sattuu jotain. Meille kaikille aikuisillekaan eläimet eivät välttämättä ole kauhean tuttuja ja turvallisia ( ei siis kokemusta) jolloin tietenkin suhtautuminen saattaa olla varovaista ja epäilevää. Joidenkin mielestä varmaan jopa hysteeristä.
Olisi hyvä jos hoitopaikasta olisi tosiaan joku esite, missä kerrottaisiin, että meillä on niitä ja niitä eläimiä perheenjäseninä, ja että vanhempien ei tarvitse olla huolissaan kuitenkaan koska ...... (itse voi keksiä loput) :)

Ja tosiaan sitten myös allergiset perheet voivat heti sanoa, ettei paikka ole sopiva.

Meillä nämä esitteet ovat olemassa jo tosiaan karsivat ne asiakkaat pois jotka eivät syystä tai toisesta olla eläinten kanssa tekemisissä.

mutta sehän on ihanaa, että on noita lemmikkejä erilaisia, ja lapsi saa tutustua niihin ja oppii samalla olemaan ja käsittelemään niitä oikein. jotkut vanhemmat vaan on hysteerikkoja ja tartuttavat sen sitten myös lapsiinsa. viekööt ne vanhemmat tenavansa jonnekin muualle hoitoon, jos ei sellainen paikka käy, jossa on eläimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eläinrakas;23985031:
Mä en ymmärrä miksi ihmiset suojelee kakaroitaan eläimiltä. Lemmikit on elämän suola ja sokeri ja voimavara!

Tosi eläinystävä myös osaa ottaa laput silmiltään ja arvostaa ja kunnioittaa myös toisenlaista katsantokantaa. Toisen onni on toisen inho, varmasti sinullakin on lähipiirissäsi ihminen jonka jotain tapaa et siedä tai ymmärrä.