Yht´äkkinen pyörrytys ja huono olo??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!

Vieras
Mulla tuli äsken tässä paikalla istuessa yhtäkkiä tosi huimaava olo. Oli pakko nousta ylös ja käydä kävelemässä kämppä ympäri. Helpotti vähän, mutta nyt taas kun tulin sohvalle tuli taas vähän huimaava ja huono olo.. Mistä voi johtua? Voiko olla vaan väsymyksestä?
Söin äsken 100g levyn tummaa suklaata aika nopeesti.. :D

Mun työkaverilla oli vastaavia oireita ja sillä oli jotakin häikkää korvan tasapainoelimessä. En osaa kertoa valitettavasti tarkemmin. Mutta jos jatkuu ja uusii, mee ihmeessä lääkäriin.

[QUOTE="a p";24035110]Mikä sulla sitten oli??
Ihan normaalisiti pystyy puhumaan, lukemaan, muistamaa ja käyttämään kaikkia raajoja. Päässä vaa vähän pyörii ja huippaa.. :([/QUOTE]

Joo ei siis mullakaan muuta, kuin huimas ja oli huono olo..
ainoastaan ekan illan pystyin kävellä ees taas.. :(
Sänkyyn kun meni niin ei kauhistus sitä oloa!

Soitin päivystykseen ja käskivät kyllä sillon jo heti mennä, mutta en sitten lähtenyt, kun sanottiin että saattaa olla ihan vaan korvasta(tasapainosta)
Neurologillehan siitä joutuisi menemään..

Sinnittelin..olisi pitänyt mennä ajoissa..
Edelleen sama toistuu useasti! :(

Mulla on kyllä niskassakin vika, mutta myös tasapainossakin..

Joo ei siis mullakaan muuta, kuin huimas ja oli huono olo..
ainoastaan ekan illan pystyin kävellä ees taas.. :(
Sänkyyn kun meni niin ei kauhistus sitä oloa!

Soitin päivystykseen ja käskivät kyllä sillon jo heti mennä, mutta en sitten lähtenyt, kun sanottiin että saattaa olla ihan vaan korvasta(tasapainosta)
Neurologillehan siitä joutuisi menemään..

Sinnittelin..olisi pitänyt mennä ajoissa..
Edelleen sama toistuu useasti! :(

Mulla on kyllä niskassakin vika, mutta myös tasapainossakin..

Mullakin niskat jäykkänä kun kantelee päivät pitkät kolmea alle 2veetä, mutta ei oo ikinä näin oireillu...
Löytykö sulla siis mitään syytä tuohon?

Tuo voi johtua vaikka mistä. Onko sinulla matala verenpaine? Minulla se on joskus aiheuttanut tosi huonon olo, kun olen istunut pidempään paikoillani. Siihen auttaa nimenomaan se, että liikuskelee hetken aikaa, vaikka ylös nouseminen voi hetkellisesti pahentaa sitä. Olen kerran saanut semmoisen järkyttävän korvaperäisen kiertohuimauskohtauksen. Maailma pyöri vinhaa vauhtia ympäri, makasin sängyssä ja olin ihan varma että putoan siitä. Yrjötti myös kauheasti. Tuon kohtauksen jälkeen oli muutaman päivän ajan semmoista ihan pientä heitättämistä, mutta sen jälkeen tuo huimaus ei ole palannut. Onko sinun huimauksesi yhtään semmoista, että maailma pyöri sivusuunnassa jompaan kumpaan suuntaan?

[QUOTE="a p";24035135]Mullakin niskat jäykkänä kun kantelee päivät pitkät kolmea alle 2veetä, mutta ei oo ikinä näin oireillu...
Löytykö sulla siis mitään syytä tuohon?[/QUOTE]

Ei oikein .. tai en usko koska oireet vaan on jatkunu..
Tasapaino /korvasta ; (hieroja teki manooverin) ei auttanu kun hetkisen..
Hierojalla hierottiin niska/hartioita/ ei auttanu kun hetkisen..

Pääkin sitten kuvattii ja siellä kaikki hyvin..

Syön jatkuvasti lihasrelaksantteja ja kyllä ne auttaa, mutta kun huimaa niin eihän ne siihen auta!
Tasapainossa on joku vialla siis..

pahoinvointilääkettä söin sen puolivuotta lisänä..

Onhan tämä kummallista.. enkä minäkään ole paniikkihäiriöinen :D

[QUOTE="a p";24035135]Mullakin niskat jäykkänä kun kantelee päivät pitkät kolmea alle 2veetä, mutta ei oo ikinä näin oireillu...
Löytykö sulla siis mitään syytä tuohon?[/QUOTE]

mulla on huimausta joka ei johdu ylösnousemisesta tms, vaan tulee kun oon makuulla. Ja niskat on jäykkänä jatkuvasti, tai oikeastaan koko yläselkä.

Korvan tasapainoelimessä voi olla sakkaa. Lääkäri hoitaa sitä kääntelemällä potilasta eri suuntiin, jolloin sakan saa menemään oikeaan kohtaan tasapainoelimessä. Itse kyseistä hommaa ei voi tehdä, koska siinä täytyy olla tosi hyvät tiedot ja taidot. Eli jos vaiva on tasapainoelimessä, niin homman voi parhaimmillaan hoitaa yhdellä korvalääkärikäynnillä. Eli huimauksesta ei tarvitse jäädä kärsimään kuukausiksi. Tulee halvemmaksikin hoitaa kerralla kuin rampata turhaan hierojalla. Eräs (ehkä harvinainen) vaihtoehto on pikkuaivojen migreeni, joka oireilee tasapainovaikeuksilla. Siihen auttaa migreenilääkitys.

Mulla tuli äsken tässä paikalla istuessa yhtäkkiä tosi huimaava olo. Oli pakko nousta ylös ja käydä kävelemässä kämppä ympäri. Helpotti vähän, mutta nyt taas kun tulin sohvalle tuli taas vähän huimaava ja huono olo.. Mistä voi johtua? Voiko olla vaan väsymyksestä?
Söin äsken 100g levyn tummaa suklaata aika nopeesti.. :D

Kiinnostais kyllse suklaa tai paremminkin se kaakaojauhe, mistä se suklaa on tehty... Siis esim Pirkka- kaakaojauheessa on samaa ainetta, mitä tukkeentuneen WC:n putkistoon tarkoitetussa aineessa... Numeroa en muista, mut aika järkkyä - mikset voisi oirehtia?

Mutta esim sitruunahappo on aika ykeinen aineosa... Se voidaan tehdä homeesta, jolla on sama nimi mikä tuossa kuvan varpaissa:
aspergillus niger mycosis of nails

Yhteistyössä