Voiko ovulaatio olla liian myöhään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanni"

Vieras
Luin jostain, että kp 21 jälkeen tapahtuva ovulaatio olisi liian myöhäinen raskautta ajatellen. Onko näin? Minulla näytti tänään kp20 ovulaatiotesti plussaa. Ja siis olen testannut jo kauan eikä testi ole koskaan ennen näyttänyt kuin haaleaa viivaa. Nyt tietenkin olen ihan innoissani, että testi ovulaation näyttää, mutta kun se on näin myöhään. Kierto on yleensä 30 päivää, että hieman pidempi kierrosta tulee. Jäin vain miettimän tuota mitä luon liian myöhäisestä ovulaatiosta...

No monesti myöhäinen ovis tarkoittaa, että on hormonaalista vikaa ja munasolu ei välttämättä kypsy kunnolliseksi ja voi olla liian lyhyt luteaalivaihekin sitten. Monellahan on luteaalivaihe (aika oviksesta menkkoihin) liian lyhyt ja alkio ei ehdi kiinnittyä.

Voithan sä raskautua... ja lasketko edes menkkojen alkupäivän oikein eli kunnon vuoto on kp1 eikä mitään tuhrua ennen menkkoja lasketa siihen. Kannattaa ainakin yrittää nyt =)

Tosiaan, myöhäinen ovis voi tarkoittaa, ettei munasolun laatu ole paras mahdollinen. Lisäksi kohdun limakalvo on voinut alkaa jo rapistua, jolloin hedelmöittyneen munasolun voi olla vaikeampaa kiinnittyä siihen.

Mutta toivoa on. :) Mulla oli ovis kp 21, seksiä harrastettiin 4 päivää aiemmin (eikä siis lainkaan varsinaisen oviksen aikaan) ja ihme ja kumma, tulin raskaaksi! Nyt on rv 25+1 menossa ja vauva potkii jo kovasti. :heart:

No monesti myöhäinen ovis tarkoittaa, että on hormonaalista vikaa ja munasolu ei välttämättä kypsy kunnolliseksi ja voi olla liian lyhyt luteaalivaihekin sitten. Monellahan on luteaalivaihe (aika oviksesta menkkoihin) liian lyhyt ja alkio ei ehdi kiinnittyä.

Voithan sä raskautua... ja lasketko edes menkkojen alkupäivän oikein eli kunnon vuoto on kp1 eikä mitään tuhrua ennen menkkoja lasketa siihen. Kannattaa ainakin yrittää nyt =)

Mulla on siis jo lapsi joka on saanut alkunsa ivf:llä, häntä yritettiin 7 vuotta. Tuhrua ei ole koskaan ollut ja tiedän mikä on kierron 1 päivä. Luteaalivaihe on aina ollut ilman lääkitystäkin yli sen minimi 10 päivää. Lääkityksen kanssakin ovulaatio on aina venynyt pidemmälle eli munasolu ei ole kasvanut odotetunlaisesti edes ivf.ssä. Kuitenkin munasolut olivat kaikki hyvänlaatuisia ja kaikki 10kpl hedelmöittyivät. Mutta luomukierroissa ei ole ikinä ennen ovulaatiotesti näyttänyt plussaa. Enkä ole ennen oikein luomujuttuja lukenutkaan, siksipä en edes tiennyt että munasolu voi olla tavallaan vanha/ ovulaatio olla liian myöhään.