Pyykit! Nuo kodinhoidon KAMALIN asia! *pitkä, turha ja naurettava nalkutus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Hei, olen PinkLily ja mulla on pyykki ongelma.

Päätin sit vihdoin ottaa itteeni niskasta kiinni ja pestä jok'ikisen pyykin talosta. Homma skulas aina kolmanteen koneelliseen asti. Sillon multa hajos vanha uskollinen pyykkiteline! Se meni alas, kuin hidastetussa elokuvakohtauksessa ja mun naama venähti outoon irvistykseen. *nnnooooouuuuu* :kieh:

No ei siinä mitään, tein siitä viritelmän ulos ja nyt se on puolkuntosena, mattotelinettä vasten ja siihen saa sukkia kuivamaan ilman, että ne laahaa maata.

Toinen ongelma! Mulla on pyykit ollu eilisestä asti kuivamassa ulkona (ei ole satanu tippaakaan) ja ne on edelleen ihan märkiä :O Miks ne ei tuolla tuulessa kuivu!?
Linkous on 900 eli melkein täysillä, eikä aiemmin tämmöstä ongelmaa oo ollu! Matkalle pitäs huomenna mennä ja luulin että saan nyt aamulla hakee ne sisälle.

Ei muuten mitään ongelmaa, mutta kun se teline on paskana ja uutta en saa tähän hätään mistään (niitäkin pitäis olla ainakin kaks), eli en saa niitä sisälle kuivamaan ja kohta sataakin sitten vettä. En mä haluais jättää niitä tonne ulos mätänemään kolmeks päiväks.
Narua koitin ettiä, josko olis saanu ovesta oveen narun, mut ei oo.

a020.gif

Valivali mäkä mäkä... Tuskin kukaan jakso lukee
u075.gif

Nyt käyttöön kaikki ovet, tuolin selkänojat ja portaiden kaiteikko.

Paidat laitat henkarien avulla roikkumaan ovien karmeihin, jos ei ilmavaa tankotilaa löydy. Housut ripustat tuolinselkämykselle ja pyyhkeet/lakanat ovien päälle...jos et ole hetkeen pyyhkinyt pölyjä oven päältä, tee se ennen pyykin ripustamista ;)

Ja pikkarit, rintsikat ja muu pikkupyykki kuivuu hätätapauksessa portaikon kaiteen päällä.

Jos ei nuo riitä, niin avaat kaikki kaappien ovet ja heität pyykit kaappien oven päälle kuivumaan.

Tämän jälkeen voit pyöritellä silmiäsi ja katsoa miten sekaisen näköinen kämppäsi on...mutta saatpahan ainakin pyykit kuiviksi :D

ne mitä saat laita hekareihin kuivumaan ja ripustele kaapinkahvoihin tms. ihan kaikkeen mihin roikkumaan saa, ne joita ei saa henkareihin pistä tuolien selkänojiin tai jos on päädylliset sängyt niin niihinkin.. koti näyttää pehmustetulta hullujen huoneelta, mutta siinä kohtaa sillekin saattaa olla tarvetta :D

Hei oletko varma että pyykkikoneen linkous toimii vielä kunnolla? Ethän laittanut konetta liian täyteen niin että kone ei "uskalla" pyörittää linkousta täysillä (mulle käy välillä näin :ashamed: )? Käy ostamassa kaupasta muovinarua ja virittele sisälle, sitten vaan tasaisin väliajoin ilmastointi täysille tai ainakin liesituuletin päälle ja ikkunat auki niin että saat ilman vaihtumaan :)

No mä oikeestaa otin jo kaiken tuon tilan käyttöön ja portaikkoa ei ole.
Meinaan piti matkalle otettavat vaatteet laittaa kuivamaan että edes ne on huomen aamulla kuivat.
Niin ja lakanat on vallanneet mun ovien pääliset :D Toivottavasti kuivuis pian, että sais lisää tavaraa kuivamaan sisälle :kieh:
Tää on niiiin ärsyttävää!
Mut vieläkään en ymmärrä MIKSI noi ei kuivanu ulkona. On ne monesti sellasia nihkeitä vielä aamulla, mutta kun nyt olivat vielä ihan märkiä :O

Jos on sauna, niin levittele lauteille. Ja ovien päälle, kaikki mahdolliset paikat mitkä vaan keksit, niin sinne pyykki kuivumaan. Ja nainen on kekseliäs. Itse jos mun pitää äkkiä saada joku pyykki kuivaksi, niin "kuivaan" sen silitysraudalla, jos se ei ole ihan vettä valuva.

[QUOTE="vieras";24044212]Jos on sauna, niin levittele lauteille. Ja ovien päälle, kaikki mahdolliset paikat mitkä vaan keksit, niin sinne pyykki kuivumaan. Ja nainen on kekseliäs. Itse jos mun pitää äkkiä saada joku pyykki kuivaksi, niin "kuivaan" sen silitysraudalla, jos se ei ole ihan vettä valuva.[/QUOTE]

Mä en voi laittaa saunaan kun se on nyt muussa käytössä. Tai siis siellä on iso matto kuivamassa jo.
Mä kans silittelen kuivaks jotain kosteaks jäänyttä, mutta nää on niin märkiä että menee tuhottomasti aikaa.

Hei oletko varma että pyykkikoneen linkous toimii vielä kunnolla? Ethän laittanut konetta liian täyteen niin että kone ei "uskalla" pyörittää linkousta täysillä (mulle käy välillä näin :ashamed: )? Käy ostamassa kaupasta muovinarua ja virittele sisälle, sitten vaan tasaisin väliajoin ilmastointi täysille tai ainakin liesituuletin päälle ja ikkunat auki niin että saat ilman vaihtumaan :)

Ei ollu täynnä, tai siis niiin täynnä. Linkous kuuluu toimivan (tyhmä lämäytti vielä koneen päälle, olettaen että pyykit tosiaan ON jo kuivia. :headwall: )
Muovinarua täytyy käydä ettimässä, mut en tiedä onko täällä pikkukylässä sellasta, täällä kun ei oo oikeen mitään muutakaan :O

[QUOTE="Olivia";24044254]Eikö keltään naapurilta vois lainata pyykkitelinettä?[/QUOTE]

Niiin, mä en tiiä tuleeko noi naapurit (siis ne kenen kanssa nyt olen missään väleissä), kotia enää kun eilen pakkasivat autoaan ja lähtivät kai lapsilleen juhannuksen viettoon.

Mut tossa kylällä on sellanen sekatavara kauppa, joten josko sieltä löytyis jotain narua että saan ne kuivumaan.

Lisää ideoita: Tuolit kyljelleen ja keittiöjakkarat kyljelleen, silloin saat laitettua aina kahteen jalkaan kuivumaan, enempi kuivaustilaa kuin vain tuolin selässä. Kaikki mopin varret yms pitkät esineet viritellään johonkin päälle vaikka teipillä. Jos sulla on verhot nipsuilla kiinni niin ota ne verhot alas ja ripusta pyykkejä niihin nipsuihin. :D

Jos sulla on vielä lapsi pyörimässä jaloissa niin sehän tekee tästä vaan vielä hauskempaa, kun ne juuri ripustamasi pyykit löytyvät sitten jostain aivan muualta. :D

Mithää sää riehut täällä?:heart::D

Tulikin tuol neuvoi tuol mitä ite oon tehny. Itellää pyykkei välil joka paikassa roikkumassa kattolamppuja myöten :whistle: Tuli tost mieleen että oonpa joskus föönillä vetäny paidan kuivaksi ku oli kiire tapaamiseen mutta en mää sitä suosittele sadalle vaatekappaleelle:laugh:

• Tykkää
Reactions: PinkLily
Mä pesen vaatteet
mä kuivatan vaatteet
Mä kerään ne kuivumasta

Sitten mä linkasen ne meidän vierashuoneen LATTIALLE odottaamaan viikkausta ja kaappiin laittamista

Tällä hetkellä meillä ei ole likapyykkiä missää, saati kaapissa puhdasta vaatetta, kaikki vaatteet odottaa siellä vierashuoneessa viikkaajaa

:rolleyes:

No juu, mies sano että voidaan lähtee tänään jo. Eli nyt mä sitten koitan keksiä alustaa sängyille, että saan ne kaikki kuivumaan mm. lasten huoneisiin ja meidän makuukammariin. Vessan ovet on vielä vapaana ja otin vielä kylppäristä sellasen rullilla olevan hyllykön mihin saa kivasti kaikkea :D Kissan hoitajaa pitänee varottaa, että on tulossa hullujenhuoneelle :laugh:

Mithää sää riehut täällä?:heart::D

Tulikin tuol neuvoi tuol mitä ite oon tehny. Itellää pyykkei välil joka paikassa roikkumassa kattolamppuja myöten :whistle: Tuli tost mieleen että oonpa joskus föönillä vetäny paidan kuivaksi ku oli kiire tapaamiseen mutta en mää sitä suosittele sadalle vaatekappaleelle:laugh:

Kattolamput! Sä sen sanoit! Ja taas tuli lisää tilaa.. Kannatti valittaa, nyt mulla on (kiitos teidän) paaaaaljon paikkoja missä kuivattaa ja lisä tilaa antoi tuo miehen "mennään tänään" kommentti :D

Ihanaa kiitos, nyt on hyvä mieli ja meen HETI laittaan noi pyykit kuivumaan :) :heart: :flower:

• Tykkää
Reactions: Ego
Mä pesen vaatteet
mä kuivatan vaatteet
Mä kerään ne kuivumasta

Sitten mä linkasen ne meidän vierashuoneen LATTIALLE odottaamaan viikkausta ja kaappiin laittamista

Tällä hetkellä meillä ei ole likapyykkiä missää, saati kaapissa puhdasta vaatetta, kaikki vaatteet odottaa siellä vierashuoneessa viikkaajaa

Vähän sama tyyli kuin meillä :D
Paitsi että mä kippaan nepyykit nuorimmaisen huoneen sängylle- ei se siellä nuku ja vietä aikaansa muutenkaan....... se huone on sellainen yhteishyvä varasto :rolleyes:

Mä pesen vaatteet
mä kuivatan vaatteet
Mä kerään ne kuivumasta

Mulla on taas meidän makkarissa odottamassa 3 korillista puhtaita, viikattuja vaatteita. Kaapeista vaatteet vähenevät uhkaavasti. Mä inhoan vaatteiden laittamista kaappeihin. :snotty:

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Hehheh... No totanoinii... Tää on kieltämättä aika koominen tää kämppä nyt :laugh: :laugh:
Oottakee vaan ku isäntä tulee kotia, voi olla aika näky.. *ottaa kameraa valmiiksi*
Vielä pari konetta, kun kerran mahtuu ja sit noi pyykit on pesty :heart:
Taas vois luvata itelleen, ettei päästä tota tohon kuntoon, tää kun on nähty kuin siinä sit käy..

Yhteistyössä