Senjan pikkusiskolle nimeksi Minja, Selma vai Elena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikäpä näistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikäpä näistä

Vieras
Meille syntyi tyttö vauva parisen viikkoa sitten ja nyt pitäisi näistä kolmesta nimestä valita se oikea. Päätös on hankala.. tykätään kaikista nimistä, mutta Minja on nyt noussut ykköseksi, MUTTA onko liian samankaltainen nimi isosiskonsa kanssa? Senja ja Minja?

Selma nimestä ollaan sitten kysytty myös sukulaisten mielipidettä, niin kaikki pitävät sitä aika mummomaisena nimenä. Onko jopa liian mummomainen nimi?

Ja mies vähän miettii onko tuossa Elena nimessä liikaa venäläistä vivahdetta.. kuitenkin täysin suomalaisia, kun ollaan. Ovatko liian eriparia Senja nimen kanssa?

Mikä olisi mielestäsi paras nimi näistä?

Minun mielestä Senjakin on venäläisen kuuloinen että siinä mielessä sopiva pari kyllä on Elenan kanssa. Mutta jos itse saisin noista valita niin Minjan valitsisin.

Musta on hauskaa, kun sisarusten nimet on eriparia. Siitä tulee sellainen olo, että vanhemmat ovat pitäneet kaikkia lapsiaan persoonina, jotka on saaneet nimensä oman persoonansa mukaan, ei sen mukaan, että sopii sitten sisarussarjaan. Siksi ääneni menee Elenalla. :)

Selma ja Minja ovat silti myös oikein kauniita nimiä. Ei kannata välittää sukulaisten arviosta, että "mummomainen". Niin sukulaiset sanoivat minunkin nimestäni 30 v sitten, mutta eivät vaan arvanneet, että on nyt trendinimien kärkeä... Silti en ehkä Selmaa valitsisi siksi, että saattaa mennä sekaisin Senjan kanssa. Meillä meni lapsuuden perheessä yhden lapsen ja KOIRAn nimet aina sekaisin, kun alkoivat samalla tavulla. Kiva sitten, kun huudeltiin siskoa, kun tarkoitettiin koiraa ja päinvastoin. Mutta joo, hyvät vaihtoehdot olet löytänyt ja esikoisenkin nimi mun mielestä poikkeuksellisen kaunis!

Miksi te mietitte vai n noita nimiä jos jokaisessa on jotain mikä tökkii. Meijän Senjan siskon nimeks tulee joko Seela tai Maija :)

Mietittiin koko raskausaika vaikka mitä nimiä ja nyt näihin saatiin onneksi rajattua :D Ei noissa sinällään mikään töki, muuta kun miehen mielestä Elenassa.. Minjaa vaan mietittiin onko liian tiku taku (niinkuin tuolla jo mainittiinkin) ja sitten tuo Selma mietityttää juuri tuon "mummomaisuuden takia". Toisaalta onko sekään niin paha asia :)

Seela on kaunis nimi!! Eikä taida jokaisella vastaantulijalla kyseistä nimeä olla :)

[QUOTE="...";24118158]Selma Elena.
Tai Elena...joku toinen nimi :)
Minja ja Senja on kun Tiku ja Taku[/QUOTE]

Kaunis ehdotus! Tuota minäkin vähän mietin, että ovat liian tiku ja taku :/

[QUOTE="Minnie";24118169]Minun mielestä Senjakin on venäläisen kuuloinen että siinä mielessä sopiva pari kyllä on Elenan kanssa. Mutta jos itse saisin noista valita niin Minjan valitsisin.[/QUOTE]

Niinpäs muuten taitaa vähän ollakkin! Jännä, aiemmin ei oo kukaan asiasta maininnutkaan.. enkä itsekkään ole hoksannut.

Musta on hauskaa, kun sisarusten nimet on eriparia. Siitä tulee sellainen olo, että vanhemmat ovat pitäneet kaikkia lapsiaan persoonina, jotka on saaneet nimensä oman persoonansa mukaan, ei sen mukaan, että sopii sitten sisarussarjaan. Siksi ääneni menee Elenalla. :)

Selma ja Minja ovat silti myös oikein kauniita nimiä. Ei kannata välittää sukulaisten arviosta, että "mummomainen". Niin sukulaiset sanoivat minunkin nimestäni 30 v sitten, mutta eivät vaan arvanneet, että on nyt trendinimien kärkeä... Silti en ehkä Selmaa valitsisi siksi, että saattaa mennä sekaisin Senjan kanssa. Meillä meni lapsuuden perheessä yhden lapsen ja KOIRAn nimet aina sekaisin, kun alkoivat samalla tavulla. Kiva sitten, kun huudeltiin siskoa, kun tarkoitettiin koiraa ja päinvastoin. Mutta joo, hyvät vaihtoehdot olet löytänyt ja esikoisenkin nimi mun mielestä poikkeuksellisen kaunis!

Meillä myös äidilläni meni aina lasten, isän ja koiran nimet sekaisin. Ja kuitenkin meillä on aivan eripari nimiä.. tyyliin Vilhelmiina, Aku ja Regina :D

Kiitokset, esikoisen nimeä tuli myöskin pitkään harkittua ja onneksi tämä nimi päätettiin antaa! :)

Senja ja Minja ovat minunkin mielestäni vähän liian Tiku ja Taku, samoin Senja ja Selma. Jos Minja on tämänhetkinen suosikki, niin miltä kuulostaisi Senja ja Minea?

Oma suosikkini noista mainituista nimistä on Elena. Sopivan ajaton ja vähän slaavilainen nimi niin kuin Senjakin. Jos slaavilaisuus painaa liiaksi päälle, niin aina on olemassa muoto Helena. Sopii pienelle tytölle siinä missä Selmakin.